Gå til innhold

Problem med situps =(


Anbefalte innlegg

jeg har ikke trent på ca 5 mnd'er nå, å begynner og se resultatet av det.. men jeg lurer på en ting ang situps. hver gang jeg trener situps, så får jeg så sinnsykt ondt i hoftene etter ca 20-30 hev, detter er da ikke normalt?!, finnnes det andre måter som jeg kan trene opp magen min på? :dontgetit:

jeg snakker om egentrening hjemme, så har ikke alskens treningapparater liggende. :p

 

lurer også på: er 15 minutter trenig om dagen godt nok? (jeg trener bare overkroppen, men går mye, så det går opp i opp uansett :p )

Endret av Pe3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Situps er lite effektivt, prøv deg på crunches.

Prøv deg på dette: http://www.trening.no/mndtips.php

Jeg benytter meg av det, jeg har ikke sett noen store resultater enda, men det hører med til historien at jeg begynte med det for kun tre dager siden.

Det føles bedre, men ingenting visuelt enda.

 

Jeg bruker treningsmatte, rett på gulvet gjør vondt. Crunches belaster heller ikke ryggen slik som situps gjør, ikke i samme grad i hvertfall.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Situps er lite effektivt, prøv deg på crunches.

Prøv deg på dette: http://www.trening.no/mndtips.php

Jeg benytter meg av det, jeg har ikke sett noen store resultater enda, men det hører med til historien at jeg begynte med det for kun tre dager siden.

Det føles bedre, men ingenting visuelt enda.

 

Jeg bruker treningsmatte, rett på gulvet gjør vondt. Crunches belaster heller ikke ryggen slik som situps gjør, ikke i samme grad i hvertfall.

7743768[/snapback]

 

Hvis man følger dietten i tillegg kan man ikke da riskere muskelsvinn i f.eks armene?

Lenke til kommentar
Situps er lite effektivt, prøv deg på crunches.

Prøv deg på dette: http://www.trening.no/mndtips.php

Jeg benytter meg av det, jeg har ikke sett noen store resultater enda, men det hører med til historien at jeg begynte med det for kun tre dager siden.

Det føles bedre, men ingenting visuelt enda.

 

Jeg bruker treningsmatte, rett på gulvet gjør vondt. Crunches belaster heller ikke ryggen slik som situps gjør, ikke i samme grad i hvertfall.

7743768[/snapback]

takk for siden=) skal prøve ut dette senere.

Lenke til kommentar
Tar du stiups rett på gulvet?

 

Jeg må bruke en treningsmatte når jeg tar situps ellers får jeg også vondt i hofta.

7743772[/snapback]

jeg har prøvd rett på gulvet, med et plagg under, i senga, får ondt uansett hvor jeg prøver å ta sit-ups. skal skaffe meg treningsmatte skjønner jeg =)

Lenke til kommentar
Nå er jeg ingen ekspert, men det er selvfølgelig anbefalt å ikke fokusere bare på magen, jeg trener armer/bryst og rygg utenom. I tillegg til lår/ben/kondisjon.

7743919[/snapback]

jeg har trent armer, bryst og rygg. men har aldri fått til sit-ups.

 

derfor denne tråden :p

 

fotene er jeg ikke så svært optatt av, i og med at jeg går en god del ellers.

Lenke til kommentar
jeg har prøvd rett på gulvet, med et plagg under, i senga, får ondt uansett hvor jeg prøver å ta sit-ups. skal skaffe meg treningsmatte skjønner jeg =)

7744175[/snapback]

Det går fint ann å bruke et liggeunderlag bretta i to :wee: Tar jeg situps i senga tar jeg livet av ryggen, pluss at det er lettere å gjøre det feil.

Lenke til kommentar

Planken kan jo være en fin erstattning for situps.

Da skal du ligge nedtil gulvet med helt strak kropp. Så setter du albuene nedi gulvet (Med armene liggende rett frem, med underarmene mot gulvet) og løfter deg opp. Kroppen skal være strak og du skal ha 90grades bøy i albuene.

Meningen er da å holde kroppen strak ved hjelp av mage/ryggmuskler.

 

;)

Lenke til kommentar
Hvis man følger dietten i tillegg kan man ikke da riskere muskelsvinn i f.eks armene?

7743895[/snapback]

Såvidt jeg så anbefalte den å ligge litt under det man trenger daglig i kcal, noe som ikke er så dumt. Så lenge det ikke er langt under, og man opprettholder treningen på resten av kroppen, så vil man bli kvitt litt fett mens man beholder det meste av muskelmassen.
Lenke til kommentar

takker for svar=)

 

har begynt på PatrickM sitt forslag, crunches. likte dette.

får ikke vondt i hoftene, dette ble heller ikke kjedli, ble mer arti=) som da er positivt, fordi jeg fikk lyst til og fortsette med dette=)

 

Zethyr, jeg skal spise mindre kalorier selvsagt=) håper på og få fettmengden ned, og få tilbake muskelmasse=)

 

Chris_lox, denne planken forsto jeg ikke helt, men virket ikke så vældi bra inni hodet mitt:P

 

Takker for svar folkens=) hjalp meget :)

Endret av Pe3
Lenke til kommentar

 

Chris_lox, denne planken forsto jeg ikke helt, men virket ikke så vældi bra inni hodet mitt:P

 

 

7746885[/snapback]

Planken er faktisk ganske så effektiv. Jeg bruker den øvelsen nesten hver dag jeg trener! :D

 

224_44383.jpg

Planken

 

Ja, her er det bare å stille seg i posisjon og stå så lenge man kan.

 

For å ha et mål å starte med: Prøv å stå mens du teller skate til 15. Slapp av og gjenta en aller to ganger til!

 

Fordelen ved å telle høyt er at da puster du. Det er nemlig veldig fort gjort å holde pusten på denne øvelsen. Det er OK å ha knærne i bakken de første gangen du gjør øvelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...