GrH Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) hei ... Jeg har da Adsl linje fra Ngt ... Fra ngt fikk jeg først en netopia 3351 men den hadde så mye problemer ... så ba jeg de sende en ny .. da den nye kom i hus var det også en 3351 ... og den har en del problemer den og .. ( noen av pc`ne mister nett hvert 10 min ... da må de pc`ne "reparere" nettverks tilkoblingen så får de nett igjen ) Så kom jeg over at noen jeg kjenner som hadde tilfeldigvis en netopia 4542 router ... ( de hadde ngt før men har bytta .. og de sendte ikke tilbake routeren ... men betalte regningen ... Ikke spørr meg hvorfor ) Så fikk jeg låne den da... Plugget den i .. ( med et håp av kanskje litt mer stabilt nett , men den gang ei) Den hadde orginal firmware til Neteopia ... ikke ngt sin .,.. og får den ikke på nett ... ( Dsl lampa lyser men configen er ikke rett sånn at den vill lism ikke på nett viss dere skjønner? ) så spørsmålet mitt er om enten noen vill ta backup av sin Config nå ... sånn at jeg kan få ngt firmware på den! eller hva jeg skal gjøre for og få den på nett med orginal firmwaren .. Og for de som sier ngtforum.net ... Siden er nede .. Tuuusen takk for de som kan være så snill og hjelpe meg .. Endret 22. januar 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvis du kobler opp 3351 igjen så kan du sjekke hvilke parametre som er i den. Noter ned: Brukernavn Passord vpi & vci + LLC Sjekk også om den bruker PPPoE eller PPPoA. Det skal ellers ikke være umulig å bruke annen firmware så lenge den støtter annex_B. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Det står annex_B på lappen på baksiden så det er vell greit Sitter på den nå ... ( 3351 ) må prøve det etter på nå ... Støtter både 4542 PPPoE og PPPoA ? og 3351 da ? ... begge ? Tusen takk Endret 17. januar 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Du får logge inn på den som fungerer på nett og notere ned parametrene. Lykke til Lenke til kommentar
GrH Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Hei hei hei ..... Nå begynner jeg og bli ganske lei ... har prøvd prøvd og prøvd med og sette configen heelt lik ... men går ikke har å prøvd og satt filter settene like .. vart ikke noe bedre ... ( har hatt de på to forskjellige pc`er sånn at jeg kunne se på den ene og fylle inn på den andre ) er det noe jeg har overset da...? det virker som at 4542`en ikke får ekstern ip .. og det minner meg om at viss jeg ikke har aktivert routeren så får den ikke ip ... men viss jeg går inn på www.aktivering.nextgentel.no så vill den ikke inn på siden .. ... Sjokk ... ( normalt så går man inn på www.aktivering.nextgentel.no , for og aktivere den ) Ringte til nextgentel i dag og spurte ... men de sa at de ikke sender ut config .. ( kanskje ikke så rart ) Men jeg fant da nextgentel configen til 3351 routeren ( og fler ) på nett ... Kun 4542 som jeg ikke finner Er ganske lei av og miste nett hvert 10 min på noen pc`er .. Tuuuusen takk for hjelp allesammen ... ' EDIT : Det er vell ikke tilfeldigvis noen som jobber i ngt hær ? ... si ifra er du snill for og hjelpe en av kundene deres .. Endret 22. januar 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå