Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikkje innpå ruteren!

Anbefalte innlegg

Hola

Eg har en Zyxel prestige 660H-T3 som eg bruker som modem, og fra det modemet går linja ut til en 3Com 3CRWER100-75 Trådløs ruter som eg har lokal tilkobling til. Eg tenkte eg skulle opne en port i nettopp den 3Com ruteren min, men da meldte problemet seg!

Når eg skriver inn 192.168.1.1, som vanligvis ville ført meg til 3Com ruteren siden det er nettopp den eg er kobla til, blir eg ført til instillingene på ZyXel routeren og dermed får eg ikkje opna porter i den riktige ruteren :(

Er det noke eg gjer feil? Må eg ha ei anna ip-adresse for å komme meg inn på 3com sine instillinger?

PLZ HJEEELP :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Når eg skriver inn 192.168.1.1, som vanligvis ville ført meg til 3Com ruteren (...)

7738765[/snapback]

Mener du at det har funket før å komme inn på 3Com-routeren?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Ellers vil jeg anbefale å deaktivere DHCP og brannmur i routeren

7738848[/snapback]

Bare husk at da må kabelen fra modemet plasseres i en LAN port på 3Comen hvis du deaktiverer DHCP. IP'n på routeren må også i noen tilfeller skiftes hvis du gjør et slikt "inngrep".

Min router har IPen: 192.168.0.1 - Prøv om den funker for deg eller sjekk hjemmesidene til 3Com hvis du er lei av "gjetteleken".

Lenke til kommentar
Når eg skriver inn 192.168.1.1, som vanligvis ville ført meg til 3Com ruteren (...)

7738765[/snapback]

Mener du at det har funket før å komme inn på 3Com-routeren?

7738785[/snapback]

Nei eg kan ikkje huske å ha komt inn på 3Com-routeren før :hmm:

Eg prøvde både, 192.168.0.1 og 192.168.2.1 til intet nytte...

Lenke til kommentar
For å finne routerens ip så gå i dos/ledetekst og skriv ipconfig.

Se etter adressen til standard gateway.

7739154[/snapback]

Eg har gjort dette før og det som er satt opp som "default gateway" er 192.168.1.1 som fører meg til ZyXel`en... var her 3Com skulle vært :mad:

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg anbefale å deaktivere DHCP og brannmur i routeren

7738848[/snapback]

Bare husk at da må kabelen fra modemet plasseres i en LAN port på 3Comen hvis du deaktiverer DHCP. IP'n på routeren må også i noen tilfeller skiftes hvis du gjør et slikt "inngrep".

7738887[/snapback]

Kabelen fra modemet går i #1 LAN porten på 3Comen og pcen min er #2...

Har testet å koble modemet fra Routeren, sette min kobling på #1 og så gå innpå 192.168.1.1 etterpå i håp om å komme inn på 3Comen, men da er det ingen respons å få...

Eg sjekka bak på 3Com routeren, og der hang en lapp med IP: 192.168.1.30

Testet naturligvis denne også til intet nytte...

Lenke til kommentar
Bør ikke kabelen fra zyxel gå til wan, og ikke til lan portene?

Test dette, så sjekker du gateway og prøver å logge deg inn på nytt.

7739625[/snapback]

Eg veit den burde være det, men av en eller annen merkelig grunn nekter det trådløse nettverket å virke da :p

Lenke til kommentar

bittelitt offtopic her.

har nesten samme problemet selv. Har en Zyxel prestige 600 modem som igjen er koblet til en D link trådløs router.

Men når jeg skal opne porter er det da via Zyxel eller D Link? Zyxel om jeg ikke tar helt feil ikke sant? men jeg kommer meg ikke inn på Zyxel modemet for jeg har ikke passordet, slik jeg har forstått det er login og pass på zyxel, login: Admin Pass:1234 riktig eller feil? tror jeg skifta det en gang for lenge siden, og har ikke giddet og bry meg noe mer med det for jeg har ikke hatt behov for og opne porter sann igrunnen.

så spm er vell. Kan jeg resette login og pass på zyxel uten noe sann kjempestress eller må den konfigureres på nytt da? som igjen da bør gjøres av internettleverandøren min som er Mimer.

Svar til trådstarter: 3comen har vell 192.168.1.2 og zyxel har vell 192.168.1.1? Men om det er slikt problem med disse ip adressen kan du vell bare plugge ut trådløs routern og bruke de gode gamle ledningen og løse problemet på den måten?

eller misforstod jeg nå? :p

-Fred ut-

Lenke til kommentar
bittelitt offtopic her.

har nesten samme problemet selv. Har en Zyxel prestige 600 modem som igjen er koblet til en D link trådløs router.

Men når jeg skal opne porter er det da via Zyxel eller D Link? Zyxel om jeg ikke tar helt feil ikke sant? men jeg kommer meg ikke inn på Zyxel modemet for jeg har ikke passordet, slik jeg har forstått det er login og pass på zyxel, login: Admin Pass:1234  riktig eller feil? tror jeg skifta det en gang for lenge siden, og har ikke giddet og bry meg noe mer med det for jeg har ikke hatt behov for og opne porter sann igrunnen.

så spm er vell. Kan jeg resette login og pass på zyxel uten noe sann kjempestress eller må den konfigureres på nytt da? som igjen da bør gjøres av internettleverandøren min som er Mimer.

Svar til trådstarter: 3comen har vell 192.168.1.2 og zyxel har vell 192.168.1.1? Men om det er slikt problem med disse ip adressen kan du vell bare plugge ut trådløs routern og bruke de gode gamle ledningen og løse problemet på den måten?

eller misforstod jeg nå? :p

-Fred ut-

7739653[/snapback]

Eg må ærlig innrømme at eg ikkje veit om det er i 3Com ruteren eller Zycxel porten skal opnast i, men eg har prøvd å finne måter å opne på Zyxel (Portforward.com) og den modellen eg har var ikkje å finne der :(

Passordet på min zyxel er 1234 og admin er brukernavn

Eg prøvde btw adressa som du nevnte på slutten (192.168.1.2) og det var ingen respons der heller...

EDIT: Endte opp med å opne alle portene i Zyxelen, noke som utsetter meg for hacking fare men den risken får eg bare ta :p

finner ikkje masse intressant på pc min likevell...

Men det som kan bli et problem her er at 3com ruteren blir en slags blokkering for å få full utnyttelse av dei opna portane på Zyxelen, so va gjerne på 3Com portane skulle vært oppna... som føre meg tilbake til start igjen :cry:

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar

rekner med det er i modemet porten skal opnes ja så da er det vell zyxel med deg også :)

da har jeg tukla med login og passet mitt, faen.

har du sjekka hva som er standar gateway adressa di?

hang on? er zyxel dingsen din trådløs router eller modem?

om den er modem er ikke problemet ditt noe problem lenger.

kobler fra 3com routern, og bruker bare zyxel modemet med tp kabler selvsagt. Opner portene i zyxel. kobler til 3com og skribler inn 192.168.1.1 da kom du til 3com sa du? da opner du dem bare der også da?

vell vell, jeg er trøtt og går og køyer og leser pondus :)

-Fred ut-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...