Xiphac Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Trenger litt hjelp her. Har klokka E6600 til 3.4Ghz og "alt" er bare bra,men ifølge CPU-Z og forøvrig BIOS,så har minnet underklokket og jeg bare lurer på hva det er jeg gjør galt her. Slenger opp et par bilder her så kanskje dere ser hva jeg gjør feil. sli-ready memory =disabled fsb-memory clock more = unlinked memory (ddr)mhz = 800 Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) bus'en kjører 1:1 med minnet.. hvis du går på 3.6 ghz vil du kjøre på 400 med multiplier på 9.. du har gjort alt riktig edit: multiplier ikke divider Endret 16. januar 2007 av tobbesen Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 aha...ok. Vel,jeg kjørte cpu-z for hver gang jeg økte fsp i smålige 40mhz intervaller og la merke til at 1:1 bare kom en gang i blandt. Dette varierte veldig..12:13,2:3 osv. Men har da forstått det slik at denne da helst skal stå på 1:1? Jeg var oppe i 3.6 men glemte å se hva det sto da,testet orthos max load på den hastigheten men maskinen reboota øyeblikkelig. Hadde da 1.4V på cpu men det var kanskje for lite? Minnet kjører jeg på standard 2.1V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå