Gå til innhold

begynne på videregående til høsten?

m0zzdart

Anbefalte innlegg

jeg skal begyne på videregående til høsten. så lurer jeg på om hva egentlig data og komunikasjon går ut på?

hvilken fag de har

hvor mange timer hver dag er de på skolen

praktisk arbeid!?

bøker jeg trenger?

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunners,16/01-2007 : 23:00]Medie og kommunikasjon?

7738773[/snapback]

Jajaja medie og komunikasjon heter det vist :blush:

7738781[/snapback]

Da har kanskje slik som oss:

Perioder hvor man fokuserer på en ting som film, foto, journalistik, web design osv.

Samtidig har man altid et fag kalt mkmi, der man lærer og kommunikasjon i mediene o.l.

Du må regne med endel teori i hvertfall første halv året, ettersom man må lære seg basics. Men det er utrolig morro med de praktiske tingene som å filme, ta bilder lage en webside osv :)

Hehe! Du trenger vel ikke så utrolig mange bøker tror jeg. Meste er vel databasert?

tror ikke jeg har en bok som har noe med data å gjøre.

Endret av karlsn
Lenke til kommentar
Jeg mente, Dere har vel ikke så mange bøker da det meste av undervisningen foregår på data? Eller tar jeg helt feil?

7739095[/snapback]

ja, vi sitter på dataen hele tiden, så har jo endel undervisning på dataen. Men det er mest om de programmene vi skal bruke(sånn utrolig lett som alle på dette forumet hadde klart lett)

Så er det vel å bruke det i praksis etterpå

Lenke til kommentar
kan du nevne noen program da? :)

7739825[/snapback]

Til Medier og Kommunikasjon?

Det kommer vel helt ann på hvilken skole du bruker, men vi bruker mange Adobe programmer:

Photoshop (bilderedigering), GoLive (websider) og InDesign (aviser og lignende), men også mange andre programmer som GarageBand (lage musikk) og Final Cut (filmredigering).

Vi bruker også Mac :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...