simex Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Venn av meg har problemer med det trådløse nettverket på den enen pc'en funker det fint, men på den andre ikke, på den som funker har han en Belkin usb trådløs duppedings, når han faktisk får kobla til nettverket så motar han pakker men sender ingen noen mulig forklaring har prøvd det meste, jeg tror det er den Belkin tingen hans som ikke er helt god Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Be han prøve den på en annen PC før han gir opp. Slike USB dongler kan fort få softwareproblemer. Lenke til kommentar
simex Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 ok skal skjekke det takk for svar Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) hehe, jeg hadde samme problemet med mitt nettverkskort (SMC EZConn..54G,pci).. Det viste seg at det var en feil i programvaren der de hadde byttet om, slik at "Received" ble sendte, og "Sent" ble mottatte pakker.. Trodde først at det var noe galt med kortet, men etter hvert oppdaget jeg at nettverksnøkkelen var feil. Da sender man, men mottar ikke. Om dette er tilfelle med din programvare óg, kan du sjekke slik: sett en statisk IP på den trådløse nettverkstilkoblinga og koble til APet. begynn deretter å ping en vilkårlig IP på nettverket med denne kommandoen: ping -n 100 -w 1 192.168.1.1 (-n 100 betyr at den skal sende 100 pakker, w 1 betyr at den venter 1ms før den prøver igjen). Dette vil føre til at det trådløse nettverkskortet forsøker å sende 100 pakker, så dersom antall mottatte pakker øker mens pinginga foregår, tyder dette på at det er noe feil i programvaren og at nettverkskortet dermed ikke klarer å motta pakker, enten det er USBdongelens eller APets feil. Endret 26. januar 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Venn av meg har problemer med det trådløse nettverket på den enen pc'en funker det fint, men på den andre ikke, på den som funker har han en Belkin usb trådløs duppedings, når han faktisk får kobla til nettverket så motar han pakker men sender ingen noen mulig forklaring har prøvd det meste, jeg tror det er den Belkin tingen hans som ikke er helt god 7738585[/snapback] Høres ut som feil med krypteringen, eventuelt mac filteret. Når noe av dette ikke stemmer blir jo pakker sendt, men ikke mottatt. Lenke til kommentar
simex Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 takk for all hjelp så langt, har ikke vært innom kompisen min enda men skal få testet dette ut, jeg tror det kan være software for det virket nokså shabby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå