Gå til innhold

Eclipse med UML modellering

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke Eclipse til modellering med UML? Jeg vet det finnes et prosjekt kalt UML2 som man kan installere for Eclipse, men kan denne la meg modellere UML diagrammer i Eclipse som Rational Rose eller Borland Together.

Jeg finner ikke UML under Eclipse install/update system. Prøvde å installere UML2 manuelt, men det gav meg ikke noe modelleringsview i Eclipse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg bruke Eclipse til modellering med UML? Jeg vet det finnes et prosjekt kalt UML2 som man kan installere for Eclipse, men kan denne la meg modellere UML diagrammer i Eclipse som Rational Rose eller Borland Together.

Jeg finner ikke UML under Eclipse install/update system. Prøvde å installere UML2 manuelt, men det gav meg ikke noe modelleringsview i Eclipse.

7738415[/snapback]

Jeg bruker MyEclipse (www.myeclipseide.com) som er en Eclipse-distribusjon som koster noen få dollar. Den inneholder UML-plugins, men de har jeg ikke hatt tid til å titte på enda.

Hilsen Werner

Lenke til kommentar

7738415[/snapback]

Jeg bruker MyEclipse (www.myeclipseide.com) som er en Eclipse-distribusjon som koster noen få dollar. Den inneholder UML-plugins, men de har jeg ikke hatt tid til å titte på enda.

Hilsen Werner

7739203[/snapback]

De plugins som kommer med MyEclipse finnes ikke de også gratis til Eclipse?

Lenke til kommentar
altså, eclipse er ikke noe reellt alternativ. Visual Studio 2005 gjør jobben bedre hva uml innebærer.

7740365[/snapback]

Jeg skal programmere i Java, ikke i .NET

Tidligere brukte jeg JBuilder, men nå er den flyttet over til Eclipse og alt jeg likte ved den er nå borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...