Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding når som helst. "Fjerner" lyddrivere.

Anbefalte innlegg

Når som helst når PC'en står på kan det skje det at denne meldingen kommer (Kan f.eks være der når jeg kommer tilbake til PC'en etter en time uten bruk):

http://img398.imageshack.us/img398/5968/error1zh0.jpg

Når dette er kommet er det som om all informasjon om at jeg har et lydkort har forsvunnet.

Volumkontroll sier "no active mixers available",

winamp sier "bad direct sound driver",

lydinstillinger sier "no audio device",

dxdiag sier "DirectSound test results: Failure at step 3 (DirectSoundCreate): HRESULT = 0x88780078 (No driver)",

og Windows Audio under Services er "Stopped".

Det rare er at ikke alle lyder er borte. Jeg har f.eks fremdeles windows-lydene (pling/ding/dong etc).

For å fikse det må jeg enten reboote eller reaktivere Windows Audio under "services".

Har prøvd nye lydkort-drivere (Soundblaster Live 5.1).

Det er ikke mye stress å bare reaktivere det slik, men det begynner å bli temmelig plagsomt.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du onboard lydkort og soundblaster pci kort utenom, hvis så deaktiver onboard lydkort i bios eller i windows system

7747845[/snapback]

Har deaktivert onboard lydkort ja. Men det viser seg at det ikke er bare lyden som krasjer, det er bare at det er den første mangelen jeg merker.

Jeg la merke til at andre "services" også blir slått av, som f.eks "server", som gir mulighet for ting som mappe-deling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...