DataFMT Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Jeg har slitt ei stund med blåe pixler på skjermen. De oppstår vanligvis i tekst, og merker man teksten, forsvinner de. De kan også oppstå ved å scrolle eller endre teksten. I divx/xvid er det virkelig slitsomt. Jeg vet ikke om det har blitt flere av dem etter hvert, men det virker nesten litt sånn. Pixlene er lyseblåe i tekst, mens de varierer andre plasser som divx. På oppstartskjermen til windows er dem gjerne svarte. På film og oppstart er dem mye større enn dem er i tekst. De blir forstørret når jeg kjører opp filmen i fullskjerm. Har noen av dere opplevd dette? Kan det være et codec-filter jeg har installert? Kan det være skjermkortet som holder på å si takk for seg? Det er i allefall ikke for varmt! Jeg har prøvd å klokke det ned til 100:200 MHz på core og minne. Dette gav ikke noe utslag. Jeg bruker forresten Omegadriverne. Det har jeg gjort i mange år nå. Edit; Glemte å nevne at jeg har et Ati Radeon 9700 Pro. Forslag? Endret 16. januar 2007 av DataFMT Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Er det noe galt med skjermen? Jeg har ikke noe erfaring med det du beskriver, men kanskje en av disse linkene hjelpe deg? http://en.wikipedia.org/wiki/Stuck_pixel http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_pixel Endret 16. januar 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Nei, tror ikke det er noe galt med skjermen. Har en annen PC som jeg kobler til via den andre inngangen bak skjermen. Der er det ikke noe galt. Dessuten dukker pixlene opp på forskjellige plasser. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hva slags skjerm har du da? Hvis du ser i denne tråden så ser du at det kan være et problem med skjermen. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Det er en NEC MultiSync LCD 1970 NX. Jeg får ikke hvite pixler og heller ikke black outs som i den andre tråden. Kan umulig være samme problem. Det virker som meg som det er skjermkortet, men det kunne ha vært artig om jeg kunne gjøre noe med det uten at jeg må kjøpe nytt AGP-skjermkort, men ser vel mørkt ut. Må vel bruke en dag på en reinstall igjen? Kanskje besøke ubuntu å se om det hjelper . Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Tipper det er softwareproblem, test med nye drivere, avinstallere alle codecs og filtre, i verste fall formater. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 har du et skjermbilde? Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Hvis du ser veldig nøye på teksten til tofagerl, ser du de blå pixlene/prikkene. Det er også en svart på avg-merket. Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Husker jeg hadde slik på mitt ell gamle Voodoo banshee kort en gang... et av de første korta som hadde 3d og 2d på samme kortet der var det grønne prikker overalt i grafikken.. ganske irriterende ja! Kansje et gammelt problem som har rota seg frem til lyset?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå