Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte ADSL-leverandør?

Anbefalte innlegg

Fikk denne mailen i kveld. Andre som har fått denne?

Hva mener dere om tilbudet?

Les:

Hei.

Du får denne mailen fordi du har deltatt i vår bredbåndsundersøkelse.

(Les litt til - dette er et godt tilbud)

Som kjent lanserte NorMail AS en bredbåndsundersøkelse fordi mange var veldig missfornøyde med sin brebåndsleverandør/ISP.

Som et resultat av dette har vi gjennomgått tilbudene fra leverandørene.

Vi har lagt vekt på pris - service - dekning - og funksjonalitet.

Ut fra dette har vi tegnet forhandleravtale med Bluecom.

Jeg skal ikke komme med en masse tekniske forklaringer, men kan nevne at en av hovedforskjellene på tjenesten er at Bluecom kjører ren ethernet standard, og ikke en pppoe protokoll som fører

til masse overhead. (Unødvendig trafikk) Dessuten tar heller ikke betalt for trafikkmengde. Fast IPog ADSL selv om en ikke har fast telefonlinje er også fine fordeler!

Bluecom leier seg inn på sentralene til Telenor. Kjører på dette utstyret til det blir mange nok brukere til å investere i eget utstyr i sentralene.

Som forhandler får NorMail AS en provisjon. Denne provisjonen brukes til å forbedre tilbudet til DEG, slik at NorMail AS betaler den første månedenfor deg dersom du vil bestille/bytte ISP.

Dette som takk fordi du deltok i undersøkelsen.

De som tegner bredbåndsavtale via oss, får dessuten et eget web-sted hvor man kan legge inn spørsmål og klager.

Dersom det skulle være nødvendig tar NorMail AS seg av videre saksgang mot Bluecom.

Vi holder deg som kunde orienter til enhver tid.

Når det gjelder brukerstøtte og overvåkning av sentraler/kapasitet slik at kundene blir fornøyde, mener vi Bluecom er et MEGET bra valg!

Å bytte leverandør fra TeleNor er gratis - altså intet etableringsgebyr

- og NorMail bruker provisjonspengene slik at du får den første måneden gratis.

Får vi mange nok kunder kan vi forsøke å presse prisene litt også!

Vi har lagt ut mer informasjon på: http://www.normail.net/adsl

Spørsmål/klage sidene finner du også via denne linken - se etter "Kunde Support"

(Det er kun spørsmål fra våre kunder som behandles videre)

Vi håper du blir fornøyd med tilbudet!

Da dette er et tilbud som KUN gjelder dere som har svart på undersøkelsen, er det viktig at dere skriver

ADSL UNDERSØKELSE i feltet for kommentarer / merknader dersom dere vil bestille eller bytte leverandør. (Denne mail adressen må også være med)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå du har ingenting å tape om du går over fra telenor ADSL til bluecom. Har bluecom selv og er meget fornøyd. Eneste negative jeg har å si på bluecom er den lave upload hastigheten på 128k eller 256k på sine ADSL abb. Nextgentel og Firstmile er de eneste som leverer mer enn dette uten høyere priser.

Om du har bruk for høyere upload hastighet så foreslår jeg du går over til Nextgentel om de har bygget ut hos deg, eller hvis dette er irrelevant så går du over til bluecom og sparer deg selv for nytt installasjonsgebyr.

Som du sikkert selv har sett i undersøkelsen du selv var med i, så er ~9/10 personer ufornøyde med telenor, så dette sier jo litt om tjenesten de leverer.

Den kronglete PPoE protokollen telenor bruker er bare til bry for abbonenten. Om en husstand vil ha eksempelvis 2pcer tilkoblet nettet må de enten gå til inskaffelse av ny dyr router og det å konfigurere denne er ikke alltids det letteste for personer uten kunnskap innenfor emnet. Eller å sette opp egen server som deler internettet videre. Bluecom har valgt en løsning der du bare plugger kabelen i pcen eller en hub/switch og deretter til pcene. Du får 3 IPer med i prisen(som andre krever eksempelvis kr. 50 per IP i måneden for)

Jeg hadde snarest byttet hadde jeg vert deg.

Ha en fortsatt fin kveld.

Mvh. NetFinity

[ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-11-28 00:13 ]

Lenke til kommentar

Heisann

Har også fått denne mailen.

Jeg kommer ikke til å bytte. Har boligbyggerfeltrabatt, så jeg betaler 360,- i mnd, all-inclusive for ADSL. Har heller ingen trafikkbegrensninger. Er godt fornøyd med KS og kvalitet. Ligger på 400kbit konstant, og har hatt nedetid 2 ganger på et år nå, begge gangene kun snakk om timer, og kun 1 av gangene var det telenor sin feil. Så jeg kommer ikke til å bytte.

Dersom jeg blir nødt til å hoppe på trafikkbegrensnings-modellen, derimot, får nok pipa en anna låt...

bfisk

Lenke til kommentar

Holde tunga rett i munnen...

Har du allerede DSL tilgang, så er du ikke prioritert, såfremt sentralen din ikke må bygges ut for at Firstmile skal kunne bygge ut sentraler tilknyttet din sentral.

Så du må nok belage deg på å vente et halvt år eller mer, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 01:17, skrev QTC:

Fikk samme mailen :smile:

Hmm gratis "gjør det selv" pakke og 50 lappen rimeligere pr MND...

OK tilbud :smile:

Dette er vel ikke noe tilbud, Bluecom har vel ligget 50 lappen under hele tiden og de tilbyr svjv fri overgang fra Telenor så sant du har 704/128 eller bedre. De har også et juletilbud med gratis GDS-pakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...