runaway Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Har en prosess som har begynt å oppføre seg veldig rart i det siste. Med det mener jeg at den "hopper" veldig hva load angår. Tror det best kan forklares ved å legge til noen bilder: Slik går den hele tiden, selv uten at jeg har noen (spesielt) krevende program kjørende. Bilde fra prosesser: og et til for å vise svingningene Som sagt, så har jeg ikke endret noen innstillinger eller installert noe som jeg i hvert fall tror kan ha noe sammenheng med dette. Symptonene er da trege program, program som låser seg, f.eks. Opera, elendig fps i spill, noen animasjoner som av merkelige grunner går ekstremt fort (noen av smileyene på dette forumet), får ikke dobbeltklikket med musa osv... Må også skru av pc'n manuelt, siden den nekter å gjøre det selv (fortsetter bare å gå). Først oppstått de siste dagene, og skjønner absolutt ikke hvor det har kommet fra, siden jeg ikke har installert/tatt ut/satt inn noe som helst som kunne ha forårsaket dette. Temperaturene er generelt greie, psu'n skiftet for ikke så lenge siden, og finner ingen feil i bios. Oppsett: Intel P4 Socket 478 2,8Ghz CPU Abit IC7-G MB TwinMOS 3x512mb DDR ram PowerColor Radeon X850XT Maxtor 1x20gb, 1x130gb HDD WinXP Pro Takk for all hjelp! Og ja, har sjekket for virus, malware og alt det dritet Endret 16. januar 2007 av runaway Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Du kjører mange unødvendige bakgrunsapplikasjoner uansett om det mest trolig ikke har noe med ditt problem å gjøre. Anbefaler deg først å skanne for virus gratis på: Trend Micro Antivirus Deretter last ned nyeste Ad-Adware SE og Spybot som begge er gratis spyware skannere/fjernere. Disse kan du finne her. Dette bør hjelpe, du kan også sjekke prosessor temperatur også sammenligne med andre. Endret 16. januar 2007 av s1gnal Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det som varierer mest mellom de to screenshot'ene er jo iTunes. Et kjapt søk på nettet finner en flere som plages med CPU-forbruket til iTunes, særlig hvis de har mange filer i iTunes-basen. Ta å steng ned iTunes (evt kill prosessen iTunes.exe hvis den er der etter at du har lukket iTunes helt), og se om ikke det løser problemet. |2mmy| Lenke til kommentar
runaway Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 takk for tipset (= Slo meg aldri at det kunne være iTunes som forårsaket det alene, trodde det var samme tingen med alle programmene jeg kjørte. Det gir utslag med andre program også, men prosesseren begynner allerede å dra på årene, så det er vel bare naturlig. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Har selv opplevd merkelige prosessorproblemer med iTunes, det var derfor jeg gikk over til WinAmp. Fikk det liksom aldri til å fungere smertefritt. Var jeg deg ville jeg bare sletta hele iTunes hvis du ikke har iPod, bruk andre avspillingsprogram i stedenfor. EDIT: Du liker kanskje oppsettet til iTunes, jeg vet at jeg savner det i hvertfall, men det er bare tull å bruke et sånn program når det skaper krøll på maskinen. Endret 17. januar 2007 av Bluum Lenke til kommentar
runaway Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Hei igjen =P Er visst ikke iTunes det var likevel, har samme problem akkurat nå, og ingen programmer som kjører i bakgrunn (bortsett fra Opera da...) Noen andre som har noen ideer? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Kan det være virus\spyware? Kan være lurt å sjekke, som S1gnal for lengst har forseslått. Tror ikke prosessoren skal være ødelagt, da har du i så fall veldig uflaks. Du kan prøve å kjøre HijackThis og se om du finner noen unormale registre eller prosesser. Kan være mulig at det er windows som rett og slett har opparbeidet seg så mange feil i løpet av årene at det begynner å bli ustabilt?? Høres igrunn litt tåpelig ut, men det er rart det der med windows... Lenke til kommentar
runaway Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Sjekker du første post, så skrev jeg at jeg allerede har sjekket for både virus og spy/malware Formaterte for 2 uker siden, så har ikke helt troen på at det er Windows som slarker. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Ok, var så langt opp til første post Var det sånn FØR du reinstallerte windows? Det kan hende at det skjedde noe galt under installasjonen. Opplevde at en maskin jeg formaterte klikka fullstendig når du kobla den til et nettverk. Brukte 100% CPU og restarta osv. Kan ha vært meg som var uheldig, men jeg må nesten nevne det. Lenke til kommentar
runaway Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 neinei, den har begynt å oppføre seg sånn nå de siste dagene (som jeg forresten også skrev i første post ;P ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå