Håkki Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Har tenkt å kjøpe meg en 1TB disk når de snart kommer ut. Bruker mye diskplass til bilder og video. Har en 400GB fra før (2GB igjen), denne brukes da selvfølgelig til system. Senere har jeg tenkt å kjøpe 2 1TB disker til å sette disse i RAID 5. Spørsmålet er da. Når jeg har data på den 1TB disken fra før, slettes denne dataen når jeg setter opp RAID systemet? Lenke til kommentar
Privat Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Ja. Raid 5 skriver litt data på hver disk, Det den skriver på disk 1, skriver den på disk2, det den skriver på disk 2 skriver den på disk 3 osv. Kort fortalt. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 F***, så når jeg har en disk fra før og setter til to til i samme størrelse i RAID 5 vil jeg miste alt på disk 1. Greit. Lenke til kommentar
Privat Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Det stemmer. Dataene blir lagret på en helt annen måte. Det er sånn den kan gjennoprette dataene, hvis en disk skulle feile. Endret 17. januar 2007 av Privat Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Hva om man setter inn en fjerde disk senere etter at raidet er satt opp? Slettes alt på de andre tre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå