Matsi Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Fant en mølle, ikke så langt fra der jeg bor. Ante ikke at den eksisterte, så ble veldig overassket Her er i hvertfall to av de bildene jeg ble mest fornøyd med. Noen kommer nok til å hate meg for vinkelen på det første, men syntes det ble litt spennende, på en merkelig måte. Kritikk - takk! Shutter Speed: 5/1 second F Number: F/8.0 Focal Length: 50 mm ISO Speed: 100 Shutter Speed: 32/10 second F Number: F/4.0 Focal Length: 50 mm ISO Speed: 100 Har ikke gjort noe i photoshop annet enn ramme. Jeg prøver å lære meg å stille inn kameraet perfekt slik at jeg slipper alt av etterredigering i PS, noe jeg føler begynner å sitte Endret 16. januar 2007 av Matsi Lenke til kommentar
exbone Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Noen kommer nok til å hate meg for vinkelen på det første, men syntes det ble litt spennende, på en merkelig måte. Hate var vel å ta litt i, men jeg ble litt småsvimmel av den vinkelen. Måtte se lenge på bildet før det sank inn hva jeg så på, noe som i og for seg kan være bra, men som jeg ikke synes funket helt her. Utsnittet på det nederste va jo sånn at man ikke lenger kunne se at det var en mølle der og bildet fremstår som rotete for meg. I tillegg synes jeg fargene ble litt flate. (kjenner ikke rette ordet for det) pluss at jeg syns rammene var litt for dominerende, tror jeg hadde likt dem svarte og mindre. Shit, dette ble mye negativt på en gang, det skal sies at jeg syns motivet er spennende, hadde jeg bodd i nærheten av det hadde jeg stukket tilbake å tatt flere bilder dette var min første kritikk på andres bilder, også blir det slakt Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Takk for tilbakemeldinger! Det var pisskaldt, masse trafikk og "privat område". Kan skylde på det, i første omgang. Skal garantert tilbake å ta fler bilder. Får ta til kritikken din da og prøve å få en bedre utførelse. Noe av problemet var også muligheten for å få tatt noe bilde i en fin vinkel. Grunnen til at første bilde er så skjevt er fordi jeg måtte lene meg over et gjerde for å få med både mølla og vannet. Lenke til kommentar
exbone Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hehe såpass ja? du får ta med deg varme klær og klatresele neste gang da Lenke til kommentar
licnep Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Syns det var kjempestiligt med skråvinkelen. Det ble masse fine skrålinjer. Bra med den vinsjen eller hva det er. Bildet nr 2 ble litt kjedelig i underkant. Ellers likte jeg fargene og disse sløringene. Fikk lixom en trolsk stemning Endret 17. januar 2007 av licnep Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Merkelige lukkertider du oppgir Tøft motiv, om du skal tilbake, ta gjerne ett bilde som viser hele konstruksjonen! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Merkelige lukkertider du oppgir Tøft motiv, om du skal tilbake, ta gjerne ett bilde som viser hele konstruksjonen! 7739731[/snapback] Enig ang. lukkertidene. 5 sekunders lukkertid skrives vell bare: Shutterspeed: 5 sec den andre skjønte jeg ikke helt hva du mente med Bildene kunne trengt litt mer kontraster... Marius Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Lukkertiden har jeg vel egentlig bare copy/pastet fra EXIM, ikke laget selv Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Lukkertiden har jeg vel egentlig bare copy/pastet fra EXIM, ikke laget selv 7742366[/snapback] bildene falt ikke helt i smak, men hadde du fått en annen vinkel på dette så tror jeg det kunne blitt bra... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Merkelige lukkertider du oppgir Tøft motiv, om du skal tilbake, ta gjerne ett bilde som viser hele konstruksjonen! 7739731[/snapback] Enig ang. lukkertidene. 5 sekunders lukkertid skrives vell bare: Shutterspeed: 5 sec den andre skjønte jeg ikke helt hva du mente med Bildene kunne trengt litt mer kontraster... Marius 7742045[/snapback] Det med 32/10 blir vel 32:10. 3,2 sekunder..? Likte bildene. Vinkelen på det første var forvirrende. Dra tilbake dit. Vil gjerne se flere bilder derfra.. Hvor er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå