Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen stivner får jeg flytter den

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg flytter på laptopen. F.eks. løfter den forsiktig opp og setter den ned forsiktig ned på en pult 1,5m borte stivner den. Altså alt stopper. Kan ikke gjøre noe. Det eneste som funker er å løse ut DVD-brenneren. Den klikke ofte når den går på batteri også (uten at jeg flytter den).

Veldig frustrerende siden jeg trenger den nesten hele tiden på skolen. Som oftest vil den ikke starte igjen. Trykker på på knappen. Laptopen starter/slukker/starter/slukker osv. Skjermen får akkurat et signal (svart) viften går på og ett sekund (eller mindre) senere starter den om igjen og tilbake til det jeg nettopp sa. Den vil starte hvis den får stå alene i minst 15 min. uten at noen rører den.

Laptop spec. i profil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at dette kan skje med noen laptoper, og grunnen er som regel at 'chassiset' til maskinen er litt svakt, og bøyer seg når en løfter den. Er man litt uheldig med hvordan den er satt sammen, og en løs kabel, skjer det fort at en harddisk eller CD-stasjon blir koblet fra, noe som gjør at maskinen fryser.

Noe annet tips enn å skru til alle skruer, har jeg desverre ikke (evt. skru den opp og sjekke alle at alle kabler står i, men da bør du være temmelig forsiktig, ikke sikkert at det er lurt med tanke på garantien heller).

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Laptop kabinettet kan jeg bøye en del :S. Det har jeg alltid kunnet gjort uten at det gjør noe, no derimot stivner den hele tiden. Kan det hende at bøyingen av kabinettet har lirket ut en kabel eller to? Uansett, den funker fint hvis den først starter.

Ingen virus eller spyware hvis det har noen betydning. (Noe som jeg ikke tror det har)

Lenke til kommentar

Har et relatert problem selv. Når pcen blir transportert litt, gjerne dunket i, og skal startes, så får jeg opp meldingen "non-system disk or no disk", som betyr at den ikke får tak i harddisken eller noe. Jeg får løst problemet med å dunke litt her og der, og plutselig så fungerer det. Kan dessverre ikke tenke meg noe annet enn å sende på service, men slikt tar jo tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...