Hotel Papa Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Heisann Sett et par folk på msn som har laget hjemmesiden sin i notisblokk ved hjelp av HTML, fikk veldig lyst til å lære meg dette.. Noen som har en side/bok å anbefale sånn til å starte med? Er dette noe som er vanskelig å sette seg inn i eller hva? Mvh EvenruD Lenke til kommentar
Badering Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 HTMLDog kan anbefales. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 htmldog.com er en bra side. Se også på w3schools.com Notepad funker jo, men kan være greit med en editor med litt mer funksjonalitet, kan jo f.eks prøve Notepad++ http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Helt i begynnelsen kan http://visualtutorials.com/html.htm være ganske ok. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvis du behersker engelsk godt, finnes det mange gode bøker. Kanskje ikke på biblioteket (jeg fant en fra 1997) men det er ihvertfall en start. Jeg vet også om noen "hefter" på norsk som beskriver hvordan du kan lage din helt første side i HTML, men husker ikke hva de het. =/ Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvis du behersker engelsk godt, finnes det mange gode bøker. Kanskje ikke på biblioteket (jeg fant en fra 1997) men det er ihvertfall en start. Jeg vet også om noen "hefter" på norsk som beskriver hvordan du kan lage din helt første side i HTML, men husker ikke hva de het. =/ 7737975[/snapback] Bøker trengs absolutt ikke. Så lenge man vet hvordan man lager og lagrer html filer, og vet hvordan man laster opp html filene til en host så andre kan se de på nettet. Funker HTMLdog helt fint. (Det første dekker bøker uansett ikke.) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Takk for mange gode svar! Er det sånn veldig vanskelig å sette seg inn i til å starte med? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Er det sånn veldig vanskelig å sette seg inn i til å starte med? 7743251[/snapback] Noe kan være litt vanskelig å forstå, men forstår du først prinsippene er det veldig enkelt. PS: En del av oss som vanker mye i WDS holder på å lage en god norsk side om html, css, javascript, php ol. Så det hadde vært kjempe fint vis du kunne gitt tilbakemelding på alt du hadde problemer med å skjønne når du brukte HTMLdog. EDIT: +ting du føler mangler ol. Endret 17. januar 2007 av JonT Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Okei, det kan jeg sikkert gjøre.. Har nå gått gjennom HTML Beginner, alt som sto der var imo skrevet bra.. Dog sleit jeg litt med "Forms", men tror jeg bare skal lese gjennom det en gang til.. Virker som en ganske bra side, står veldig bra og ryddig forklart.. En ting jeg savner litt er at de har lagt ut et bilde av hvordan det skal se ut hvis du har gjort det riktig, var noen ganger da jeg satt og spekulerte i om det så riktig ut.. Men det er bare små pirk da.. Eller en veldig fin side med gode tutorials Endret 17. januar 2007 av EvenruD Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Drit i forms. Det kan du lære deg på en senere anledning. Du må uansett lære deg enda ett programmeringsspråk for å dra fordel av det Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg vil anbefale deg å lese på W3Schools.com Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg begynte på w3schools.com ihvertfall. Og som Mads-b skriver, glem forms til du trenger de (: En annen ting som kan være veldig greit å få inn fra starten av er at tabeller (<table>) ikke skal brukes til design, men til tabulær data når man trenger det. En annen ting som er greit å huske på er at html og designet på siden skal være uavhengig av hverandre. html er innhold, css er design. Du vil ha stor nytte av å sette deg relativt raskt inn i css Dette bildet beskriver dette med innhold og design litt bedre. (se bort ifra scripts). ps: ikke jeg som har laget bildet, og jeg stjal der fra en eller annen side uten å spørre om lov. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg vil anbefale deg å lese på W3Schools.com 7746594[/snapback] HTMLdog er både enklere og mer korrekt enn W3Cschools så HTMLdog er stort sett et bedre alternativ. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Du synes det, jeg synes ikke det...han velger selv hvor han vil lese Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Du synes det, jeg synes ikke det...han velger selv hvor han vil lese 7749816[/snapback] Selfølgeliglig. Men det er vanskelig å se hva som faktisk er den beste guiden i forhold til hva som er mest riktig får man har lært html skikkelig, noe som ofte kan ta flere år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå