mongojarle Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Hei! Den siste dagen har pc'en min rebootet helt uten videre mange ganger, og helt uten forvarsel. Jeg har skrudd av pc'en over en liten stund, sjekket ram, og jeg har heller ikke innstallert noe rart i det siste. Sjekket spenningene i Everest, og de ligger fint der de skal uten for store svigninger. Det merklige er at maskinen i det siste har stått på mange dager (opptil en uke) i strekk uten reboot, og har fungert helt fint. Men altså i dag har det rebootet 4-5 ganger. Kommer til å edite denne posten så snart jeg får mer ingo, nå tør jeg ikke skrive mer, kanskje maskinen rebooter... Windows Defender kommer ut uten feil. Begynner på første edit nå Maskinen er gammel, og består av: P4 "Prescott" - 2,8Ghz Asus P4C800 Deluxe HK 4x 512mb GEiL PC3200 brikker (2 av de nylig byttet grunnet feil) 4x 250gig WD disker (2 av de i raid0, disse er raid edition) XFX GeForce 6800GT - 256mb ram SMC trådløst nettverkskort som er disablet i win Sony DVD-brenner Mist 500W CPU, HK og skjermkort er kjølt med vann. Temperaturer, i følge Everest er: CPU: 41 NB: 32 GPU: 45 Skjermkortminne: 41 Diskene ligger på ca. 30 grader (er 25 grader i rommet) Spenninger: CPU core: 1,33V +3,3V : 3,31V +5V : 5,08V +12V : 12,20V +5 Suspend: 4,95V Nå vet jeg nesten ikke om mer info Men jeg sier takk hvis DU kan hjelpe... EDIT: And it happened again... hendelsesforløp: - Problemer med å logge på msn, får endelig logget på, etter å ha disablet en masse addons til msn (messenger plus og messenger discovery) - Mus + Tastatur forsvinner, reagerer ikke på noe. - MSN logger av. - Trykker på Connect-knappen på mottakeren til trådløs mus+tast. - Blåskjerm med en gang jeg har trykket på connect-knappen. - restart - mus + tast. funker flawless, tør ikke prøve msn Innholdet i BSOD var: STOP: 0x7E Dump of physical memory. Jeg har nå avinnstallert Messenger Discovery, ettersom det hang i oppstarten etter hver ufrivillig reboot, det måtte drepes i Task manager... Tester nå videre.... edit: javel, maskinen har nå stått på natta over, i windows, lastet ned, vært påkoblet msn (to stykker faktisk) hele tiden, og ingen problemer har oppstått. Derfor drar jeg den forhastede konklusjonen at det var Messenger Discovery som ødela alt... hadde en følelse når jeg lastet det ned at det ikke var bra! Men så lenge maskinen funker som den skal igjen, så er jeg fornøyd. Ha en fin dag. Endret 17. januar 2007 av jalejale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå