-Mr.T- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Er det ikke det spillet handler om? Og bli lvl60 og evt. 70? Sloss i dungeons og få nye våpen som du kan drepe folk i PVP med. 7741230[/snapback] Nei, det er ikke det spillet handler om. Det er du selv som bestemmer hva WoW skal handle om. Hvis ditt valg er å spille WoW på den måten er det jo du som er den tapende parten i så fall. Hva gjør du da? plukker blomster og ser på fosser og sånn da eller? huff.... er det virkelig mulig... plukke blomster og se på fosser.... rollespilling er å skape en fiktiv person, med egne meninger, holdninger, en livshistorie og livsmål osv, som du prøver å spille fullt ut. Dette er en kreativ måte å spille WoW på, som ikke trenger å innebære endeløs grinding for å levle fortest mulig. Leveling i WoW er en metode for å skape en simulert vekst i form av skills/stats, den er ikke nødvendig å misbruke bare for å bli level 60. Det er noen servere som er ment for folk som vil rollespille, og jeg kjenner en del som spiller på denne måten. Dessuten så er det utrolig mange der ute som sliter veldig med å slutte å spille. Det blir avhengige og det er skummelt! Sånne online spill skulle vært ulovlig. Samme som med myntautomater. Ja, det er mange som sliter med å slutte. Det er vel hovedargumentet til alle som ikke liker WoW. Skulle vært ulovlig med alkohol også, og røyk... og fastfood. Skulle også vært ulovlig med poker og andre divere kortspill. Sex skulle også vært ulovlig, for DET er avhengighetsdannende!! Forøvrig skulle også usakelige argumenter vært ulovlig. Men, sorry for denne off-topic diskusjonen som jeg har tatt del i. Siste post om dette, jeg lover... Jeg vil forresten veldig gjerne se en ny StarCraft, men jeg tviler sterkt på at det vil slå originalen. Samme gjelder Diablo. Eneren var best (nostalgi er en hovedbestanddel i mitt livsblod), toeren var også bra men, håper en eventuell treer kan bli enda bedre. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Då sett vi ein sluttstrek for WoW krangelen/diskusjonen i denne tråden. Dette kan dykk ta i ein annan tråd. Støtter den der, skulle ikke det komme til ps2? 7738989[/snapback] Det skulle det ja, men som sagt blir det ikkje noko av det. Nytt Starcraft innen slutten av 2008 er ingen umulighet, siden Blizzard per idag jobber med 2 uannonserte prosjekter. Kan det være Diablo 3 og Starcraft 2 tro? 7740982[/snapback] Det er vel kjent at dei jobbar med Diablo3 (sjølv om dei ikkje har bekrefta det offisielt). Dei har sikkert begynt å planleggje Starcraft2 og, om dei ikkje alt er godt i gong med utviklinga. Men eg trur ikkje dei vil gi ut desse to spela nære kvarandre. Dei vil nok drøye det litt. I og med at det er Diablo3 vi har høyrt mest om, trur eg dette kjem først. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg vet jeg kanskje igler på meg mange folk nå, men det er ikke meningen. Jeg bare ønsker å få noen grunner til at starcraft er så fantastisk. Synes selv spillet var godt og underholdende i sin tid, men hos meg stiller i såfall på lik linje med f.eks c&c spillene. Dessuten har jeg alltid hatet unit limit'en, men det er kanskje noe som balanserer spillet? Spillet har jo fått fantastisk respons i forhold til de fleste andre rts spill. Derfor jeg lurer. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Starcraft er så fantastisk fordi det har alt av stemning, engasjerende historie, glimrende gameplay osv. Min mening i hvertfall Lenke til kommentar
xdim Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Men hvor vanskelig er det å få ut et spill da? Er jo 10 år siden sist starcraft liksom. På 10 år så man dem vel kunne lage noe grafikk, musikk og gameplay vel? Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Men hvor vanskelig er det å få ut et spill da? Er jo 10 år siden sist starcraft liksom. På 10 år så man dem vel kunne lage noe grafikk, musikk og gameplay vel? 7742903[/snapback] Kan jo hende det ikke har vært i deres interesse å lage en oppfølger siden forrige ble gitt ut.. Ikke alle begynner på oppfølgere før de har laget første spillet i en serie.. På 10 år så kan de vel lage noe grafikk, musikk og gameplay.. men ikke alle kan lage god grafikk, god musikk, og godt gameplay på 10 år.. Tror nok ikke Blizzard ville gå for hva som helst når de skal lage StarCraft 2.. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 StarCraft er truleg eit av dei vanskelegaste spela å lage ein oppfølgjar til. Med tanke på kor bra det første spelet er og kor utruleg populært spelet framleis er (det er vel nærmast ein folkesport i deler av Asia), vil forventningane vere veldig høge for StarCraft2. Dei må derfor gjere alt rett for ikkje å skuffe. Dette tek naturleg nok tid. Eit anna moment er det at dei ikkje treng å lage eit nytt spel med tanke på at dei gjer det så godt med WoW og andre spel. Lenke til kommentar
xdim Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 StarCraft er truleg eit av dei vanskelegaste spela å lage ein oppfølgjar til. Med tanke på kor bra det første spelet er og kor utruleg populært spelet framleis er (det er vel nærmast ein folkesport i deler av Asia), vil forventningane vere veldig høge for StarCraft2. Dei må derfor gjere alt rett for ikkje å skuffe. Dette tek naturleg nok tid. Eit anna moment er det at dei ikkje treng å lage eit nytt spel med tanke på at dei gjer det så godt med WoW og andre spel. 7743203[/snapback] Hvorfor skulle det være så vanskelig? C&C lager spill hele tiden dem. Gode er de alltid. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Se bare på historien i C&C (nesten fraværende) i motsetning til StarCraft f.eks Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Se bare på historien i C&C (nesten fraværende) i motsetning til StarCraft f.eks Er ikke enig der altså.. det vil si, med unntak av c&c generals. EA kjøpte opp og ødela. Ser dog ut som de gjør det rette med c&c 3 og bringer historie og filmklipp tilbake. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Det er å å tide å bytte ut det gamle Starcraft selv om det er eda mange som spiller det. Men når Blizzard gir ut strategi så MÅ de sørge for at det blir virkelig bra og balansert. For deres strategier er stoff for turneringer. Jeg klarer ikke å finne ett strategispill i dag som kan måle seg med Starcraft og warcraft III i kvalitet. Har så sinnsykt lyst å finne noe jeg kan spille over nettet. 7741399[/snapback] vi er en gjeng som har begynt å spille starcraft og samles på bnet om kveldene 3-7 ganger i uken,vi er nå fire stk men det er jo ikke allttids alle er der,vi er alle norsk. hvis du kan spillet,dvs du ikke er supernoob,da jeg anbefaler deg å spille noen games så du kommer inn i det igjen kan du søke opp "Einherjar" på bnet NOR-1 channelen om kveldene! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Hvorfor skulle det være så vanskelig? C&C lager spill hele tiden dem. Gode er de alltid. 7743250[/snapback] Det er ein forskjell på "gode", som du kallar C&C, og StarCraft. Eg vil våge meg til å påstå at Starcraft spela er betre enn C&C spela (serien sett under eit). Dette blir sjølvsagt ei subjektiv vurdering. Så vidt eg veit er det fleire som spelar StarCraft enn det er som spelar C&C. Det virker i alle fall sånn når vi ser på kva for ein serie som er mest brukt i konkurransar (eg kan ikkje hugse å ha sett C&C i ein større konkurranse, men det kan vere eg som ikkje følgjer godt nok med). Dei to StarCraft spela som er ute no blir av mange sett på som verdas beste (strategi)spel. Forventningane vil derfor vere høge for det neste spelet. C&C går det litt meir opp og ned med. Eg følgjer ikkje så godt med på denne serien, men eg innbiller meg at det er noko meir kritikk og skepsiss rundt enkelte av oppfølgjarane i denne serien. Derfor vil fallhøgda vere lavare for ein oppfølgjar. StarCraft er, som eg nemnte tidlegare, nærmast ein folkesport i deler av Asia. Å kome med StarCraft2 vil vere omtrent som FIFA skulle kome med fotball2. Det skal ein del til å leve opp som oppfølgjar til eit av verdas mest populære spel. Omtrent det same vil det vere for StarCraft2. Uttrykket "viss det ikkje er øydelagt, ikkje fiks det" kan og brukast. Eit par korte punkt, samt det eg skreiv i det andre innlegget mitt. Må nok ein gong presisere at det er ein del subjektivitet i dette innlegget. Så ikkje ta det for tungt inn over deg viss eg såra følelsane til nokon. edit: Dette var ikkje meint som starten på ein StarCraft vs. C&C diskusjon. Eg bare tok utgangspunkt i kommentaren din for å forklare kvifor eg meinte det er så vanskeleg å lage ein oppfølgjar til StarCraft. Håper vi kan unngå ein krangel rundt desse spela, og heller halde oss til topic. Endret 17. januar 2007 av ttt Lenke til kommentar
xdim Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvorfor skulle det være så vanskelig? C&C lager spill hele tiden dem. Gode er de alltid. 7743250[/snapback] Det er ein forskjell på "gode", som du kallar C&C, og StarCraft. Eg vil våge meg til å påstå at Starcraft spela er betre enn C&C spela (serien sett under eit). Dette blir sjølvsagt ei subjektiv vurdering. Så vidt eg veit er det fleire som spelar StarCraft enn det er som spelar C&C. Det virker i alle fall sånn når vi ser på kva for ein serie som er mest brukt i konkurransar (eg kan ikkje hugse å ha sett C&C i ein større konkurranse, men det kan vere eg som ikkje følgjer godt nok med). Dei to StarCraft spela som er ute no blir av mange sett på som verdas beste (strategi)spel. Forventningane vil derfor vere høge for det neste spelet. C&C går det litt meir opp og ned med. Eg følgjer ikkje så godt med på denne serien, men eg innbiller meg at det er noko meir kritikk og skepsiss rundt enkelte av oppfølgjarane i denne serien. Derfor vil fallhøgda vere lavare for ein oppfølgjar. StarCraft er, som eg nemnte tidlegare, nærmast ein folkesport i deler av Asia. Å kome med StarCraft2 vil vere omtrent som FIFA skulle kome med fotball2. Det skal ein del til å leve opp som oppfølgjar til eit av verdas mest populære spel. Omtrent det same vil det vere for StarCraft2. Uttrykket "viss det ikkje er øydelagt, ikkje fiks det" kan og brukast. Eit par korte punkt, samt det eg skreiv i det andre innlegget mitt. Må nok ein gong presisere at det er ein del subjektivitet i dette innlegget. Så ikkje ta det for tungt inn over deg viss eg såra følelsane til nokon. edit: Dette var ikkje meint som starten på ein StarCraft vs. C&C diskusjon. Eg bare tok utgangspunkt i kommentaren din for å forklare kvifor eg meinte det er så vanskeleg å lage ein oppfølgjar til StarCraft. Håper vi kan unngå ein krangel rundt desse spela, og heller halde oss til topic. 7743477[/snapback] Jeg vil nesten kalle deg en fanboy av starcraft (ikke ment for å være negativt mot deg, tvert imot!). Det er mange fanboys der ute og det er dem som blir hørt. Jeg vil tro flesteparten av de vanlige menneskene ikke har slik oppfattning av starcraft og vil dermed ikke være like kritisk til 2'ern. Men for oss (jeg er litt fanboy) som er fanboy's så vil det bety liv eller død liksom. Men blizzard kan ikke lage spill for fanboys only liksom. De må lage spill for å tjene penger på de. Og derfor vil det ikke være så sinnsykt vanskelig å lage en oppfølger syntes nå jeg. Man har jo grunnstoryen fra ener'n. Så vanskelig er det ikke å lage en genial vri på 2'ern. Grafikken, musikken og gameplayet er noe som utvilkes hele tiden. Men 10 år tar det vel ikke? Lenke til kommentar
slash Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Starcraft 2 vil virkelig være som å hoppe etter wirkola. (eller hur fan det skrives..) Vi snakker om det best balanserte rts-spillet i historien. I en oppfølger så vil folk forvente fantastisk grafikk, null bugs, minst en ny rase, og like bra balanse. sånne ting tar tid. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hvorfor starcraft er bra? 3 raser, og da ikke 3 raser med 2-3 units som er forskjellig, her er alle UNIK. De er vidt forskjellige, og likevel kan man vinne med alle 3. Det er balansert, storylinen er over det meste av hva man finner i strategi spill (hvordan zerg og protoss ble laget, terran og for den del). Blizzard har en magisk evne til å ta ting man finner i mange andre spill, men i motsetning til mange andre, sette det sammen på en bra måte. Menneske er ikke nødvendigvis de snille heltene som de så og si ALLTID er. C&C er vel og bra det, liker serien og venter spent på C&C3. Men storyline'n er litt for sort hvit, og sidene litt for like. Få spill kan matche det starcraft har greid, hvor mange spill kan skryte på seg å ha en egen tv kanal egentlig? Fortsatt blir spilt aktivt av mange etter 10 år, for ikke å nevne at blizzard faktisk bryr seg om spillene sine og har patchet starcraft endel for å gjøre det balansert, gøy og bugfritt (sier ikke at de alltid greier det ) UMS har også gitt starcraft og warcraft 3 en helt unik følelse spør du meg, det gir helt nye spill opplevelser, selv om det er samme spillet. Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Synes Starcraft er helt kurrant, men come an... kan ikke si at storyen i C&C spillene er dårlig, eller for sort hvitt. Det er kun i Korea de er så gale etter Starcraft ,da. Lenke til kommentar
xdim Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Det er fanboys som sier at det er umulig og helt sinnsykt vanskelig å lage spill etter ener'n da (I korea er det mange fanboys). Tull sier nå jeg. Har spilt gjennom ener'n jeg og syntes det var et bra spill... Men ikke noe spess bedre enn C&C faktisk. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 min mening er at 3D grafikken har ødelagt RTS spillene... synes det fort kan bli veldig uoversiktelig. Lenke til kommentar
xdim Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 min mening er at 3D grafikken har ødelagt RTS spillene... synes det fort kan bli veldig uoversiktelig. 7749376[/snapback] Ja la oss få tilbake 2D igjen. Lenke til kommentar
Christ0pher Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Håper det kommer Har ventet på det siden jeg fikk vite at det skulle komme en 2er, som er leeeeeeeenge siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå