enden Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Er det noen som har tips til en løsning med bruk av webkamera som babycall? Jeg trenger noe som kan reagere på både lyd og bevegelse, men fortinnsvis det første. Det må være veldig praktisk å få opp en bilde på TV-en når ungen våkner fremfor å høre lyd. da vet man om man trenger å gå inn eller ikke Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Fant du noen løsning? Er selv i tenkeboksen rundt noe lignende. Ser for meg et kamera som er koblet til nettverket i huset, så kan jeg bare koble meg opp for å se webkamera på laptopen... Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Google this: Dorgem Eller f.eks: Webcam surveillance guide Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ingen her på forumet som har erfaring med akkurat samme løsning som jeg ønsker her? Har lest en del rundt om, men trenger enda noen konkrete anbefalinger. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Det finnes dyre babycall's som har videooverføring. Skal finnes på det norske marked, jeg mener sterkt jeg har sett reklame for det... Dorgem er ute av utvikling. Har ikke prøvd det... Endret 10. september 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Om du kjører linux, kan du ivertfall se litt på "motion", dette er hovedsakelig bevegelse,vet ikke om det er støtte for lyd. Uansett har jeg brukt dette selv, og det kan konfigureres til å kjøre en kommando når den ser en bevegelse, noe som gir teoretisk mulighet for å automatisk åpne en stream i VLC over webcammet. Har ikke prøvd dette selv, men et burde gå så lenge VLC har mulighet for det. Ellers er det et hav av konfiguasjonsmuligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå