berxter Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg prøvde meg først på "programvare", men det er vel her glupingene bor.. Altså: Jeg har et par tusen cder jeg holder på å rippe, og har rippet et par hundre til MP3. Fant så ut at jeg skulle sette opp en slimserver/ Squeezebox med lossless komprimering av hele smala. Har stort sett brukt FLAC, men tenkte jeg skulle komplettere med lossless WMA, da WMP ripper uhyggelig mye fortere enn EAC/Winamp/Audiograbber/ dBPowerAMP. (ripper på et par maskiner samtidig og kryssoverfører sporene) Når jeg så kommer til en jeg allerede har rippet til MP3, spytter WMP (11, men 10 før den) cden rett ut og påstår at den vet bedre enn meg at denne er rippet allerede, og nekter meg å rerippe. Er det noen måte å overstyre denne oppførselen? Tilleggsspørsmål: Hvordan forteller jeg WMP at: "Nei, du skal gi f..en i å katalogisere musikken min! Jeg hater playlists, og foretrekker å sette opp musikkfoldere selv! " Enda ett: Er det noen som har et godt tips til å organisere Klassisk musikk når den er rippet? Jeg har prøvd MusicBrainz for å standardisere taggene, men det er fortsatt så mye høl i basene deres at den i praksis er ubrukelig for klassisk, og både Freedb og CCDB varierer i vilden sky med tagginga. Bernt K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå