Gå til innhold

Overklokke E6600 med standard vifter?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har endelig tatt mot til meg og kjøpt PC med følgende specs:

Cooler Master Stacker 830 Silver/Black, Aluminium

EVGA nForce 680i SLI MB

Hiper Power supply 730W black, 80mm fan, ATX/EPS, 4xSATA, 4xPCI-E, 24pin

Intel Core 2 Duo E6600

Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P.

XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Creative SB X-Fi XtremeGamer Low-profile PCI, Retail

Spørsmålet er ; Trenger jeg flere vifter enn stock? En 12" foran og en 12" bak på kabinettet er standard..

Hvor mye kan jeg forvente å få ut av denne PC`en?

Hva trenger jeg av software for å ha oversikt over temp osv?

Er det noe annet jeg trenger?

Har ikke mottatt PC`en ennå, så jeg vet ikke hva som følger med.

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kjøleren er bare stille på lav volt (6v). Når man stiller den opp til 12v så lager den faktisk endel lyd. Har du plass på HK ville jeg vurdert en med 120mm vifte. (jmf Hw sin test av vifter og støy, der de i hovedtrekk var størrelsen det som var avgjørende for hvor stille den var)

Men uansett er det vel kanskje andre komponenter som støyer mer i pcen din da. skjermkort, harddisker, kabinettvifter etc.

T-Evil

Lenke til kommentar
Den kjøleren er bare stille på lav volt (6v). Når man stiller den opp til 12v så lager den faktisk endel lyd. Har du plass på HK ville jeg vurdert en med 120mm vifte. (jmf Hw sin test av vifter og støy, der de i hovedtrekk var størrelsen det som var avgjørende for hvor stille den var)

Men uansett er det vel kanskje andre komponenter som støyer mer i pcen din da. skjermkort, harddisker, kabinettvifter etc.

T-Evil

7738988[/snapback]

Jasså? Det var rart :hmm: Forslag til en annen CPU-kjøler da (link)? :)

Btw, hos meg er det størmforsyningen som støyer.

Lenke til kommentar

Alle skryter av Scythe Ninja og Big Typhoon. Søk i prisguiden.

Men vær obs på størrelsen. Det er sikkert noen som har det HK som har skrevet noe om hvilken kjøler de har på det.

Jeg sliter forøvrig med å få lav temp på cpuen min. Lå på 49grader idle uten noen overklokk, ifølge BIOS (monitor-funksjonen der). Med moderat overklokk (2,4ghz->2,9ghz) steg ikke tempen mer enn én grad. Men får av en eller annen grunn ikke sjekket temperaturen i windows så vet ikke hva load-tempen er. Erfaringsmessig fra den gamle cpuen min med denne kjøleren steg den aldri mer enn 9 grader fra idle til load, men det kan vel variere fra AMD3200+ til E6600 antar jeg.

Edit:

Ser forresten at Zalman sin nye kjøler CNPS9700 er kommet nå. Den har 120mm vifte! Men den er selvsagt stor, så sjekk med høyde og sånt i forhold til kabinettet du har tenkt å bruke den i.

Endret av tevil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...