Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Treffe andre homofile på min alder

Anbefalte innlegg

Hvis du vet at moren din er kul på slikt er det vel bare å hoppe i det.

Angående skolen ville jeg ventet. Ungdomsskoleelever kan være veldig fordomsfulle og homofobe. I hvert fall de jeg gikk på skole med. Men

hvis du er sikker på at de også forstår, så er det vel bare å komme ut av

skapet å si "bø, jeg er homofil!".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du enda (bare) går på ungdomskolen ville jeg anbefale deg å ikke fortelle eller si noe om legningen din før du begynner på videregående. Det er en slags mental grense mange krysser idet man setter bena inn på klasserommet på videregående nivå, som jeg er ganske så sikker vil være til din fordel. :)

Jeg tenker da på at du kan risikere sosialt selvmord, altså å bli uthengt, mobbet, o.l. siden mange ikke er spesielt modne på ungdomskolen slik det er påpekt tidligere.

Men nå vet jeg ikke i hvilken grad slikt er på din skole, men det var stor forskjell i slikt, og på folka generelt, da jeg begynte på videregående :)

Lenke til kommentar

På en annen side er det altfor dårlig at homofile og bifile skal være nødt til å holde legningen sin skjult fordi den er så lite populær blant majoriteten av norske 15-åringer at påkjennelsen mange steder kan føre til mobbing, depresjon og i verste fall selvmord. Faktisk er selvmordsstatistikken for unge homofile skremmende høye i andre land! Blant annet i USA har hver sjuende, unge homo prøvd å ta livet sitt. Jeg husker ikke tallet på hvor mange som klarte det, men det er skremmende!

Hva skal til for å bremse denne utviklinga i Norge? Homofobi ødelegger for mange uerstattelige ungdomstider..

Lenke til kommentar

OJ! Skal du komme ut av skapet ? Skal si det går fort i svingene her.

Personlig hadde jeg nok ventet litt med det, sånn til videregående eller noe. På skolen min er de så homofobe at det er helt sykt. Bare du leker at du er litt femi, så er du homo. Ok, kanskje ikke så ille. Men likevel.

Moren og faren min er ganske religiøse og sier:" Altså, en persons seksuelle legning har ingen innvirkning på det menneskets verdi." De sier også: "Jeg syns det er helt greit å være homofil". Så jeg har egentlig ingenting å frykte, men når det gjelder resten av familien... så er det noe annet. De er nok ikke så 'religiøse' kan man si.

Men stå på, du velger selv hva du vil gjøre;)Det er bare bra å følge sin egen vei.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo en del frustrasjon rundt sin egen legning i den alderen, og det er ytterst få av ungdommene i dag som tør å innrømme at de har vært usikker på legningen sin. Hvis du vet at du er homofil, og er komfortabel med å være det, så er du nok godt mulig det.

Lenke til kommentar

Syns ikke noen har rett til å sette spørsmålstegn på hvor sikker goliatmo er på legningen sin. Dette er en ting en bare veit, det kan ikke forklares. Instinkt, kinda.

Og alt rundt det at han kommer ut av skapet, må skje i hans eget tempo. Jeg ser ikke noe vits i å kritisere han fordi han kommer for fort ut. Det er vel bedre enn at han venter til han har runda femti og har 2,3 unger, kone og stasjonsvogn?

Jeg syns det står stor respekt av goliatmo å komme ut såpass tidlig. Virkelig.

Jeg skulle ønske jeg hadde like mye guts da jeg var femten (;

Lenke til kommentar

Og desuten er det masse ekle 50 åringer på gaysir som flørter med megOo

Jeg er omgitt med masse gode venner som jeg ikke tror vil snu ryggen til meg når jeg kommer ut (går på steinern^^)

Eneste jeg risikerer å miste er homsehumoren jeg og en kompis har (flørting^^).

Men selvfølgelig, da jeg trodde jeg var hetro tenkte jeg ofte på (spesielt med denne kompissen) hva jeg hadde følt hvis en nær venn hadde kommet ut av skapet og jeg hadde syntes det var en smule ubehagelig.

så kansje jeg venter...

Som bazukh sier vet jeg nå at jeg er homofil (uten å kunne forklare så alt for mye hvordan...)

Lenke til kommentar

goliatmo, min barndomsvenn er homo. Og vi pleide å spøke og leke homo med hverandre før jeg fikk vite at han var homo, men jeg har alltid visst at han var homo egentlig så jeg tok det ikke noe særlig hardt at vi har lekt homofile mot hverandre. Lekeflørte med en homo er jo en helt sak, samme om du leker med en jente (flørting) uten det er noe mellom dere. Samme prinsipp. Men det er jo meg og min kompis, din kompis kan reagere på en helt annen måte

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Var en bruker her på forumet, husker ikke hva han skifta nick til, men han het Finn Erik eller noe før, var med på guide til Platekompani-butikkene i Oslo. Han glemte å til gjengjeld vise meg Elsker, som har blitt nevnt her. Har lyst til å gå dit en gang, kanskje vi kan gå sammen, Goliatmo? :p

7753166[/snapback]

Hey, thats me Vegard! Javisst glemte vi Elsker. :p Men vi får ta det en annen gang kanskje.

Ellers synes jeg goliatmo er steintøff:) De første små skrittene ut i homomiljøet er en barriere å bryte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Utrolig tøft gjort av deg! Hva sa hun da? :)

7817711[/snapback]

at hun egentlig hadde visst det siden jeg var liten..

7817736[/snapback]

Så det ble sånn: "mamma, jeg er homofil"

"Ja, det viste jeg jo egentlig siden du var liten"

"ok"

Så gikk hun å tok seg en kopp kaffe å var like glad?

Neida, tuller bare. Men det er tøft gjort! Stå på :thumbup:

Lenke til kommentar
Sånn, da har jeg sagt det til min mor..

Hun tok det veldig bra og hadde egentlig hatt misstanke siden jeg var liten, men hun kjenner ingen andre homofile så hun kommer nok til å bruke litt tid på å venne seg til det..

7817692[/snapback]

Gratulerer:)

Deilig å være den man er fullt og helt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...