Gå til innhold

Inspirasjonstråd for ivrige toastere

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det enkelt. To skiver av en god loff (nothing like it). Smører de inn med smør på begge sider. Smører Ketchup på sidene som går inn mot hverandre. Da er det på med skinken, deretter osten og en skive til av skinke. Går i toastjernet i et minutt eller to og ut kommer den perfekte toast. Så tar jeg og finner fram ketchup og oregano og litt pepper og voila ferdig. Jeg har også laget varianter meg kjøttdeig selvsagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd med pitabrød?

Før så pleide jeg å spise dette:

Pitabrød, delt i to

Skinke eller salami eller noe lignende

Ost

Grov sennep

PS. Dette pleide jeg å lage i et rundt vaffeljern. Passet perfekt med pitabrødet

Lenke til kommentar

GOD TOAST:

Ingredienser:

Pitabrød

Kjøttdeig

Pizzafyll (toro)

Skivet ost

Stek kjøttdeigen og følg bruksanvisningen på toro pizzafyll.

Når kjøttdeigen er ferdig smører du ett passe tykkt lag fyll på det ene pitabrødet.

Legg på en skive ost

Pizzakrydder på osten

Legg det andre pitabrødet over.

Sleng inn i toastjernet .

Mektig god kosemat som jeg ikke har spist på lenge, men ser jeg må ordne meg i helga!!

Min "vanlige toast"

Toastloff ferdig oppskjært fra butikken

skivet ost

Skinke

Pizzakrydder

Ketchup

Helt plain. Ketchup på begge sider av loffskiva. En skive skinke, en skive ost, pizzakrydder og smekk den andre loffskiva over.

Og min store favoritt er pizzatoast stekt i stekovn .

1 loffskive. smøres med ketchup. Legg på ei skive skinke. Legg ei skive fersk tomat oppå. Ost oppå der igjen . Pizzakrydder på toppen. Stekes på 200 grader midt i stekovn i ca 10-12 minutter. mmmm :)

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd mozerella ost i taosten? virker godt.

Trikset er: Brød, pesto, mozarella, tomatskiver og litt skinke. Inn i ovnen til osten er smeltet, og nyt!

Selv er jeg kjedelig og velger ofte denne: brød, dijon-sennep, skinke og ost. Stek og etterpå ha på litt fersk basilikum på toppen. Det er snadder for mons.

(nei, velger å ikke ha på ketchup, tomat eller noe her, siden dette er noe jeg spiser ganske ofte og jeg er meget allergisk mot tomater. Derimot drister jeg meg til å ta det på den ene gangen jeg lager det med mozarella.. (etter å ha tatt allergimedisin og funnet frem adrenalinsprøyta hvis halsen skulle strupe seg helt.)

Endret av Mathiassky
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

nå har jeg prøvd ut et nytt krydder på toasten min. Det var veldig perfekt å bruke. Toscana krydder, det anbafaler jeg alle å prøve ut. I store mengder. Det er som skapt for toast.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

To krydder som jeg nesten alltid må ha i toasten. "Chili eksplosjon" fra Black Boy tror jeg. og hjemmelaget chili salt. Salt generelt er kjempe godt på toasten.

Chili salt

2-3 ferske chili

en par tre never med grov salt (litt usikker på hvor mye, men man kan alltids tilsette mer salt når man er ferdig om det ble for mye chili)

Hakk chilien.

Ha alt i en foodprossesor.

Ha kanskje i litt vann slik at man får chili og salt til og blande seg men ikke mye.

Kjør til det er greit blandet. Ha alt ut over en stekeplate, skjære fjøl eller lignende i et tynt lag og la det tørke. Er ikke sikker på hvor lang tid det tar. Hakk det opp litt hvis det er stor klumper og ha det i en salt/pepperkvern.

Chilien gjør slik at man ikke bruker så mye , for mye salt er jo ikke sunt. Og man får en god chili smak.

Ideen fikk jeg av Jamie Oliver han sa det kunne bukes på det meste, men var vist spesielt godt på kylling.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Føler at en slik fantastisk tråd som dette ikke kan dø, og bumper den til live igjen selv om det er over et år siden sist den levde. Elsker toast! :D

Erlend's Sjokotoast:

-Brød

-Nugatti

-Smør

-Brød

Smaker tilnærmet sjokoladekake ;)

Tre år siden, men jaja, den her skal prøves! :D

To krydder som jeg nesten alltid må ha i toasten. "Chili eksplosjon" fra Black Boy tror jeg. og hjemmelaget chili salt. Salt generelt er kjempe godt på toasten.

Chili salt

2-3 ferske chili

en par tre never med grov salt (litt usikker på hvor mye, men man kan alltids tilsette mer salt når man er ferdig om det ble for mye chili)

Hakk chilien.

Ha alt i en foodprossesor.

Ha kanskje i litt vann slik at man får chili og salt til og blande seg men ikke mye.

Kjør til det er greit blandet. Ha alt ut over en stekeplate, skjære fjøl eller lignende i et tynt lag og la det tørke. Er ikke sikker på hvor lang tid det tar. Hakk det opp litt hvis det er stor klumper og ha det i en salt/pepperkvern.

Chilien gjør slik at man ikke bruker så mye , for mye salt er jo ikke sunt. Og man får en god chili smak.

Ideen fikk jeg av Jamie Oliver han sa det kunne bukes på det meste, men var vist spesielt godt på kylling.

Awesome! Skal prøves. :wee:

Lenke til kommentar

Min favoritt er;

- Grov brødskive

- Grønn pesto

- Jarlsberg

- Skivet tomat

- Grønn pesto

- Grov brødskive

Denne er også god;

- Grov brødskive

- Tunfisksalat

- Grov brødskive

Tunfisksalaten lager jeg enkelt ved å smelle sammen en boks tunfisk i vann/olje, majones og litt rømme til passende konsistens, nykvernet salt og pepper. Finhakket rødløk, paprika, mais og krydder av eget ønske er også godt oppi denne, kommer an på hva jeg har hjemme.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Når jeg er nede for å pusse tennene osv. før jeg skal legge meg, svinger jeg innom kjøkkenet og lager toast. Så spiser jeg meg go' og mett, og pusser tennene lett en gang til.

Brød

Smør

Ost

Skinke

Skinke

Ost

Smør

Brød

Brød

Smør

Ost

Salami

Rå løk

Salami

Ost

Smør

Brød

"Håper smakte maten"

- Spanjol som serverte oss på restaurant for noen år tilbake =)

Lenke til kommentar

Hva du trenger for 1 person og en toast:

3 brødskiver

1 kyllingfilet.

3 stk baconskiver.

Skikkelig majones

Del 1

1)Stek brødet først i panne, ha litt smør i pannen først, så du får den skikkelige gule

farven,og god smak.

2) Skjær opp kyllingfilet i tynne skiver, ca 1cm, stek på panne.

3) Stek skikkelig bacon, tykke skiver.

Del to:

1)Smør majones på nederste skiven.

2) Legg på kyllingfileten.

3) legg på skive 2, smør majones på "toppen".

4) Legg på baconet.

5) Smør på majones på "bunnen" av skive 3, legg på toppen.

Del 3

1) Skjær skive på diagonalen, kan være en fordel om du har noen lange "tannpirkere" som du fester i på "langsidene" så brødet holder seg sammen når du skjærer.

Addendum:

Vil du ha noe litt "sunnere", bytt ut majones med moden avacado som du "rører" til en smørlignende substans. Utrolig godt og friskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...