Gå til innhold

Inspirasjonstråd for ivrige toastere


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Inspirert av denne tråden og det jeg i skrivende stund har på tallerkenen fant jeg det naturlig å starte en dedikert tråd for toast og alt som hører med.

 

En slik tråd tror jeg er aktuell for mange på forumet, med tanke på at vi ofte sitter ved pc'en utover nattetimene og på ekte nerdevis nekter å spise kald mat. Spesielt er en slik tråd viktig for oss som bor alene for toast er virkelig genial hybelmat.

 

Så jeg oppfordrer alle til å dele sine beste oppskrifter og tips for å bidra til å gjøre brukerne av Diskusjon.no til gourmet-toastmakere.

 

Her følger en worklog for en av toastene jeg lagde 14.02.2007:

 

Først må jeg skjære brød:

 

1.jpg

 

 

Så tar jeg frem alle ingrediensene:

 

2.jpg

 

 

Deretter smører jeg den ene skiven med sennep og den andre med barbeque-saus. Deretter tar jeg en enkel osteskive og legger oppå:

 

3.jpg

 

 

Så krydrer jeg osten med litt kebabkrydder:

 

4.jpg

 

 

Hver skive får to skiver skinke hver:

 

5.jpg

 

 

Oppå skinken legger jeg to skiver ost som jeg krydrer med piffi:

 

6.jpg

 

 

Inni toastjernet med dem:

 

7.jpg

 

 

Et par minutter senere og voilà: 2 toast og diskusjon.no :)

 

8.jpg

7736612[/snapback]

 

Kul den beskrivelsen med bildene :thumbup:

Lenke til kommentar
Trevakt, toasten din var genial! Testet den nå nettopp. :)

Brukte litt vann for å få "deig"massen til fastere, brukte mye krydder. Smakte helt uovertreffelig.

7962170[/snapback]

ååhåhåhå :w00t:

Jeg er så glad for at så mange likte det

Lenke til kommentar

Stikk-kont@kten spesial

 

Du trenger:

 

- 2 Skiver med valgfritt brød

- Ost

- Valgfri skinke (anbefaler kryddersinke)

- Hot Taco Saus

 

Dette gjør du: Legg en brødskive på fjøla, legg så på en osteskive på brødskiva. Deretter legger du på skinke, så kliner du på passelig menge 'taco saus', før du deretter dekker til herligheten med nok en osteskive. Deretter tar du elegant nok å legger den andre skiva på toppen før du deretter presser det sammen i toastjernet. Nytes med appelsinjuice!

 

(Kommer bildeguide senere ... :!: )

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men er det noen som har prøvd å ta ost uttapå toasten, også legge ei salamiskive uttapå det igjen? Slik at osten og salamien blir stekt rett mot jernet?

 

Det er fanden så godt! Og etter det er det ekstremt digg med et glass melk eller fem :D

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Artig med så mange forskjellige toastvarianter:D

 

Jeg har en favoritt og det er banantoast:D

Jeg tar to brødskiver, gjerne loff, og smører dem med en god dose smør. Deretter skjærer jeg banan i skiver og legger på begge brødskivene. Så strør jeg på litt sukker før jeg legger sammene skivene og legger dem i toastjernet.

 

Andre ting jeg er glad i er toast der jeg har i f.eks. tacokjøtt eller spagettisaus. Begge deler funker kjempebra sammen med en god ost:D

Lenke til kommentar

Eter toast flere ganger i uka, og når jeg først skal ete, så må jeg ete meg mett på det. Spiste 4 toast i stad, det tilsvarer 8 brødskiver + pålegg.

Jeg har hatt ekstremt mange metoder og oppskrifter gjennom årene, men jeg kan jo skrive den jeg brukte i dag.

 

En grov skive brød

Ketshup smurt utover med kniv

Oregano

2 stk lange osteskiver

Skinke

En skive grovt brød oppå

 

Så kommer det store problemet, siden jeg ikke klarer å skjære tynne brødskiver ender det med at jeg må nærmest stå på ostesmørbrødjernet for å få det til å lukke seg pga de 4-5 cm høye smørbrødene.

 

Redigert: I Tillegg skal man selsavgt ha 6-10 dl lettmelk i et glass ved siden av.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...