Gå til innhold

Inspirasjonstråd for ivrige toastere


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Da var trevakts oppskrift utprøvd, og resultatet ser sånn ut:

post-87412-1170342141_thumb.jpg

Den ble bittelitt tørr, så det må litt mer smør til neste gang. :)

7843424[/snapback]

den ble flott den. nå inspirerer du andre iverige toastere til å prøve den ut :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den så god ut!

Gidder noen å lage en slik til meg?

7850344[/snapback]

trevakt-toast:

skjer brød opp i skifer og skjer opp skivene i 4.

deretter legger jeg bitene i mixmasteren.

Leg lar de mikses til noe veldig deig/grøt-aktig imens jeg river opp ost og steker koktskinke og klipper det opp.

Jeg blander alt og rører i en bolle og steker det som vanlig vaffel i vaffeljern (selvom jeg ahr toas-jern er vaffeljern mye bedre til det).

Ta gjerne i noe krydder eller annet du liker på toast. f.eks ketsjup.

 

Når den er ferdig er den en vaffelformet og og sprø toast med bitene av kokt skinke oppå og inni. ha ett godt måltid.

:)

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen tips til krydder man kan bruke på ost&skinke-toast?

7870105[/snapback]

 

Provence, oregano, piffi, BBQ.

7870113[/snapback]

Basilikum er også godt, evt. i form av et tynt lag pesto. Selv er jeg også glad i litt hvitløkspulver på, men det er jo typisk et krydder du enten elsker eller hater.

Lenke til kommentar
trevakt-toast:

skjer brød opp i skifer og skjer opp skivene i 4.

deretter legger jeg bitene i mixmasteren.

Leg lar de mikses til noe veldig deig/grøt-aktig imens jeg river opp ost og steker koktskinke og klipper det opp.

Jeg blander alt og rører i en bolle og steker det som vanlig vaffel i vaffeljern (selvom jeg ahr toas-jern er vaffeljern mye bedre til det).

Ta gjerne i noe krydder eller annet du liker på toast. f.eks ketsjup.

 

Når den er ferdig er den en vaffelformet og og sprø toast med bitene av kokt skinke oppå og inni. ha ett godt måltid.

 

Den var ikke dum :D

Lenke til kommentar

Fortærte en ytterst smakfull toast i aften - den beste jeg har stelt i stand på lenge. Den bestod hovedsakelig av standardingredienser, men ... resultatet ble i hvert fall Treblad approved (©): Ketchup, oregano, cherry-tomater, paprikabiter, hakket løk, oliven, ost og skinke.

 

Noen som har prøvd andre alternativer til ketchup, forresten? For eksempel salsasaus eller tomatpuré. I mine øyne er det ketchupen som danner selve grunnlaget i enhver toast, men jeg begynner likevel å bli en tanke lei av vanlig tomatketchup. Kunne vært artig å utvide horisonten litt.

Lenke til kommentar
I mine øyne er det ketchupen som danner selve grunnlaget i enhver toast, men jeg begynner likevel å bli en tanke lei av vanlig tomatketchup. Kunne vært artig å utvide horisonten litt.

7880163[/snapback]

I mine øyne er ketchup uspiselig i veldig mange tilfeller (i forhold til hvor ofte det faktisk brukes, altså), og har ingenting å gjøre i en god toast (OK, overdriver kanskje litt - det KAN sikkert være godt, men er iallfall ikke noe must).

 

Toasten din hadde sikkert vært god med tomatpuré på. Så nokså lovende ut ellers, nemlig.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd andre alternativer til ketchup, forresten? For eksempel salsasaus eller tomatpuré. I mine øyne er det ketchupen som danner selve grunnlaget i enhver toast, men jeg begynner likevel å bli en tanke lei av vanlig tomatketchup. Kunne vært artig å utvide horisonten litt.

 

Prøvde chili saus i går, (tyktflytende type) var mye bedre enn ketchup :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...