Gå til innhold

Inspirasjonstråd for ivrige toastere


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Er ivrig toaster selv når jeg er hjemme med foreldrene mine, men har dessverre ikke noe toast-jern hos meg selv. Ble veldig sugen på toast igjen når jeg leste her, og lurte på om noen vet hvor de kan selge et noenlunde billig jern? Har et stramt budsjett så. :)

7751162[/snapback]

Jeg kjøpte mitt på siba. Kostet 250. Men de hadde noen billigere der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

 

Er ivrig toaster selv når jeg er hjemme med foreldrene mine, men har dessverre ikke noe toast-jern hos meg selv. Ble veldig sugen på toast igjen når jeg leste her, og lurte på om noen vet hvor de kan selge et noenlunde billig jern? Har et stramt budsjett så. :)

7751162[/snapback]

Jeg kjøpte mitt på siba. Kostet 250. Men de hadde noen billigere der.

7751169[/snapback]

Æsj.. ikke noe Siba-butikk i nærheten. Får bestille på nettet da kanskje. Takker for forslaget. :innocent:

Lenke til kommentar

Ååh, toast :dribble:

 

Nå har jeg et rimelig dårlig toastjern som jeg fikk i julegave. Toasten blir på en måte litt seig, den får ikke den gode, sprø overflaten som toasten vi laga på ungdomsskolen fikk :ermm: Men det duger!

 

Jeg liker det enkelt, lager som oftest

 

brød (grovt)

ketchup

ost

grillkrydder

ost

ketchup

brød

 

Når vi har skinke så pakker jeg den mellom osten, men er ikke alltid vi har det, siden vi ikke er så glad i skinke sånn ellers.

 

Må innrømme at jeg er pittelitt lei av toasten min, så jeg skal prøve noen av tipsene deres :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Prøvde forresten å lage toast av polarbrød (var alt jeg fant hjemme) for noen dager siden, og det ble mistenkelig godt. Polarbrødet løsnet også mye lettere fra toastjernet enn vanlig loff.

7736718[/snapback]

 

Sitter i skrivende stund og venter på at to polartoaster skal bli kalde. De løsnet ikke akkurat lett fra jernet, men det var kanskje fordi jeg var raus med osten. Følgende har jeg installert mellom to skiver polar:

 

Grov sennep

Barbequesaus

Skinke

Skinke

Ost

Ost

Piffi

Oregano

Lenke til kommentar

For å gjøre rent toastjernet bruker man en våt klut (ingen såpe eller kjemikalier!) eller hvis det er harde flekker så kan man skrape dem bort med en tresleiv eller plastikkniv. Ikke bruk metall mot teflon!

 

Et toastjern bruker somregel å ha et lys på toppen. Min erfaring er at jeg legger i toasten når lyset slutter å lyse. Når jeg legger i toasten begynner lyset å lyse igjen, og når det slukker igjen etter det, så er toasten ferdig.

Lenke til kommentar

trevakt-toast:

skjer brød opp i skifer og skjer opp skivene i 4.

deretter legger jeg bitene i mixmasteren.

Leg lar de mikses til noe veldig deig/grøt-aktig imens jeg river opp ost og steker koktskinke og klipper det opp.

Jeg blander alt og rører i en bolle og steker det som vanlig vaffel i vaffeljern (selvom jeg ahr toas-jern er vaffeljern mye bedre til det).

Ta gjerne i noe krydder eller annet du liker på toast. f.eks ketsjup.

 

Når den er ferdig er den en vaffelformet og og sprø toast med bitene av kokt skinke oppå og inni. ha ett godt måltid.

Lenke til kommentar

min variant:

 

grovt/halvgrovt brød ("sandwich"-brødet på Kiwi funker bra, ferdig oppskåret:-)

Dijon sennep (gjerne grov)

Pepperoni-pølse (gilde har en pakke med små pølseskiver i åpne/lukke-pose, Genialt)

Osteskiver, gjerne Tine sine oppskårne i skiver med åpne/lukke-pose

 

To-tre minutter i Toastjern. Utrolig enkelt...

 

Velbekomme!

Lenke til kommentar

For en delikat og fristende tråd! Toast er veldig godt når det er kaldt og regner/snør ute :D

 

Jeg lager min som oftest slik:

 

-Smør

-Brød

-Ost

-Skinke

-Krydder

-Reker (jada, det er faktisk godt, med eller uten skinke)

-Mer ost

-Brød

-Smør

 

Av og til byttes også reker og skinke ut med kylling :) Men nå har jeg fått ganske mye ny inspirasjon til nye toast. Mye fristende her :D

Lenke til kommentar
Heisann,

 

Er ivrig toaster selv når jeg er hjemme med foreldrene mine, men har dessverre ikke noe toast-jern hos meg selv. Ble veldig sugen på toast igjen når jeg leste her, og lurte på om noen vet hvor de kan selge et noenlunde billig jern? Har et stramt budsjett så. :)

7751162[/snapback]

Jeg kjøpte mitt for 129,- tror jeg det var, på Elkjøp.
Lenke til kommentar
Leg lar de mikses til noe veldig deig/grøt-aktig

Bruker du veldig bløtt brød? Man skal mikse veldig lenge før brød blir til grøt eller deig igjen.

7762482[/snapback]

nei, men det er mer en formløs masse. det kommer veldig ann på om det er fersk eller hvilken type.

 

hva synes dere om oppskriften min by teh way? :dontgetit:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...