Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg opplever for tiden noe som er mange vektløfteres drøm: kraftig pump etter nesten hvert sett. Jeg har trent vekter mer eller mindre sammenhengende siden 2004, men stort sett kun funksjonsrettet. Før fikk jeg pump fra tid til annen, men i det siste har jeg fått en vanvittig pump etter nesten hvert sett under styrketreningen. For eksempel så er det pumpen i bicepsen som gjør at jeg failer på et sett sittende roing. Det er faktisk nesten bare i støttemuskler som biceps osv. jeg får pump. Har dette med at jeg har blitt en del svakere eller er det slike perioder man opplever fra tid til annen? Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det er pump du får og ikke muscle burn (melkesyre), sant? Og du trener rygg før biceps? Har ikke noe fasitsvar på dette problemet, men anbefaler å gå litt ned i vekt neste gang for så å se om det blir det samme eller om ting går normalt da. Uansett grunn, så tror jeg dette vil gå over av seg selv rimelig kjapt. Husker for mange år siden at jeg slet veldig med nedtrekk ved at armene mine ble fort slitne, men det hadde jo mer med teknikk å gjøre enn ditt problem. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvor lang tid går det fra du spiser til du trener? Høye kortisolnivåer vil føre til god pump. Dette kan du selv erfare ved å faste over en periode på 12 timer for så og gå å trene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det er pump du får og ikke muscle burn (melkesyre), sant?Og du trener rygg før biceps? 7736788[/snapback] Jeg får pump ja, ikke melkesyre. Poenget er at jeg ikke trenger å trene biceps, jeg får så sinnsykt pump i dem når jeg trener rygg. Det går mellom 45 til 90 minutt fra jeg spiser til jeg trener. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvor lang tid går det fra du spiser til du trener? Høye kortisolnivåer vil føre til god pump. Dette kan du selv erfare ved å faste over en periode på 12 timer for så og gå å trene. 7736881[/snapback] mener du a viss jeg spiser til dømes noen egg før trening (hvor lenge før evt?) så vil jeg få høgere pump? Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvor lang tid går det fra du spiser til du trener? Høye kortisolnivåer vil føre til god pump. Dette kan du selv erfare ved å faste over en periode på 12 timer for så og gå å trene. 7736881[/snapback] mener du a viss jeg spiser til dømes noen egg før trening (hvor lenge før evt?) så vil jeg få høgere pump? 7737648[/snapback] Det kan jeg ikke svare på, men når jeg drev med "The Warrior Diet" (faste 12-15 timer, så mye mat i et 3 timersrom) fikk jeg så ekstrem pump i styrkerommet at jeg nesten skulle tro huden min skulle eksplodere. Nå er det jo en rekke andre hormoner som også blir påvirket, enn bare kortisol ved fasting, men du kan se på det slik at jo mer blodfattig du er, jo mer blod må kroppen pumpe til de arbeidende musklene for at de skal få nok energi. Forstå meg rett, det er ikke bra å være blodfattig under trening med tanke på å bygge muskler. Å gå lengere tid uten karbohydrater og protein er ekstremt muskelnedbrytende. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det er pump du får og ikke muscle burn (melkesyre), sant?Og du trener rygg før biceps? 7736788[/snapback] Jeg får pump ja, ikke melkesyre. Poenget er at jeg ikke trenger å trene biceps, jeg får så sinnsykt pump i dem når jeg trener rygg. Det går mellom 45 til 90 minutt fra jeg spiser til jeg trener. 7736955[/snapback] Jeg opplever det samme som deg. Får meget bra pump i biceps gjennom rygg trening. Jeg personlig tror jeg er litt "for"sterk i armer, så jeg automatisk bruker biceps og triceps mye når jeg drar med ryggen. Dette medfører igjen at ryggen (latsen) min ikke er så bra utviklet som den kunne ha vært. Jeg sliter med å få full kontakt og dette igjen er pga armene tar over for mye. Jeg vil anbefalle deg å lese denne herLINK håper det hjelper. Kengdal Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg opplever det samme som deg. Får meget bra pump i biceps gjennom rygg trening. Jeg personlig tror jeg er litt "for"sterk i armer, så jeg automatisk bruker biceps og triceps mye når jeg drar med ryggen. Dette medfører igjen at ryggen (latsen) min ikke er så bra utviklet som den kunne ha vært. Jeg sliter med å få full kontakt og dette igjen er pga armene tar over for mye. Jeg vil anbefalle deg å lese denne herLINK håper det hjelper. Kengdal 7738536[/snapback] Veldig bra link! Skal prøve dette og se om latsen min får kjørt seg litt ekstra i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå