hhaug Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) hei !! Jeg skal kjøpe meg ett nytt speilrefleks kamera , men har aldri eid ett før. så derfor trenger jeg litt hjelp til å finne det rette. jeg vil gjerne ha ett bra ett som jeg kan bruke i lang tid. hva slags objektiv er det lurt å gå for til og begynne med?? det kan gjerne koste litt, men har hørt at det er lurt å spare ett par høvdinger på kameraet og heller bruke litt ekstra på objektiv. om noen kan gi meg ett par tips og råd hadde det vært knall !! Endret 16. januar 2007 av hhaug Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det finnes mange tråder om dette, men kan jo alltids foreslå et par forskjellige. Canon 400D pakke Nikon D40 pakke Der har du 2 ferdige pakker med greie start objektiver. Selv kjøpte jeg D70s, så om du vil ha et litt dyrere kamera, kan du alltids gå for D80, D200 eller 30D. Da siste er av canon og ikke nikon. Men egentlig er det bare du selv som kan velge et kamera, stikk på butikkene og spør om å få ta på de. Jeg valget D70s mye pga at det satt mer eller mindre perfekt i handa mi, noe de andre jeg testet ikke gjorde. Lenke til kommentar
hhaug Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 har du et forslag på ett bra objektiv til d80?? Lenke til kommentar
Othabo Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) har du et forslag på ett bra objektiv til d80?? 7737201[/snapback] Kitobjektivet til D80, 18-70mm f/3.5-4.5 er mer enn godt nok! Ifølge flere tester, er den hakket bedre enn kitobjektivene til for eksempel 400D og A100. Selv har jeg 18-135mm f/3.5-5.6, et veldig greit allround objektiv som også kan fåes i pakkepris sammen med kameraet som et alternativ til kitobjektivet. Optikken er bra, savner litt mer lysstyrke. Men har til gjengjeld fått et greit objektiv som passer bra siden jeg reiser en del. Om ikke super skarp, er dette en grei begynnelse... Har også hørt mye lovord om 18-200mm VR, men den er litt vanskelig å få tak i, og koster nesten mer enn dobbelt så mye som de andre objektivene. Lykke til med kamerainnkjøpet! Endret 16. januar 2007 av Othabo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå