Changis Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Jeg fikk en Fiskars UPS powerserver 1.0 av min bror, byttet batterier og den fungerer som den skal. Har nå sittet å trålt igjennom nettet etter info om denne UPS'en, og har funnet ut at Fiskars UPS har nå blitt Eaton powerware, men det er ca det jeg finner ut også. Jeg vil gjerne koble den til PC'en (slik at den skrur seg av ved strømbrudd) Jeg har kjøpt en Nullmodem kabel og har en edgeport USB Seriell Omkobler. (jeg kan ikke bruke seriellporten i pc'en da den ikke finnes på dette hovedkortet(PCA9RD580)) Problemet er at programvaren fra Powerware (Lansafe III og Lansafe 5) får ikke kontakt med UPS'en (er det noen som har et program som heter Failsafe III? eller enda bedre drivere/software til Fiskars Powerserver 10) UPS'en bruker etter alt jeg har forstått UPScode2 Kommunikasjon. og har prøvd et og annet program som støtter dette.. Alle instillinger (på ups og pc (seriell instillinger, program instillinger osv)) er riktige, men får ikke kontakt. Kan det være Usb-Seriell omkobleren? Kabelen? Jeg mistenker det da UPS'en Skrur seg av når jeg kobler til datakabelen. Håper noen kan hjelpe meg med dette, eventuelt har et program til dette eller kobling skjema til datakabelen. All hjelp mottas med takk Endret 28. januar 2007 av Changis Lenke til kommentar
Changis Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Drister meg til en aldri saa liten bump... er det ingen her som kan hjelpe meg med dette? maa kabelen kobles om? finnes det andre UPScode2 program? eller noe som helst som gjoer at jeg faar tilgang til UPS'en? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er du 100% sikker på at en RS232 til USB-overgang vil virke når seriell-kabelen er krysset da? Det tviler JEG på da men... Lenke til kommentar
Changis Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Nei er ikke 100% sikker om det virker (da hadde det vel fungert ) vet ikke om kabelen er krysset, er en helt vanlig RS232 hun/han (mest sannsynlig 1til1) men du tror selve usb converteren har skylda? eller maa jeg lodde om kabelen? converteren kommer iallefall opp som en seriell port i device manager. og er beregnet for server utstyr, printere osv Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Nei er ikke 100% sikker om det virker (da hadde det vel fungert )vet ikke om kabelen er krysset, er en helt vanlig RS232 hun/han (mest sannsynlig 1til1) men du tror selve usb converteren har skylda? eller maa jeg lodde om kabelen? converteren kommer iallefall opp som en seriell port i device manager. og er beregnet for server utstyr, printere osv 7780724[/snapback] En nullmodem-kabel vanligvis krysset - tx/rx-pinnene er byttet om. Endret 23. januar 2007 av Caze Lenke til kommentar
Changis Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 er det da noen som har skjema til hvordan krysset kabel er og hvordan jeg boer koble den? har god erfaring innen lodding o.l. og en far som er elektriker. jeg er bare usikker hvordan den skal kobles.. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) her snakk om flaks. http://pinouts.ru/Devices/fiskars_ups_pinout.shtml jeg fikk akuratt en "fiskars ups 2" som jeg driver og mekker på. min tåler 1,4kwatt. og har 10stk batterier på 7,2amper. http://ups.miem.edu.ru/Cables/pwrrite.gif <- com 'port til usp'en har du noe software ? .... Endret 23. januar 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Changis Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) WEEE tusen hjertelig! har lasta ned powerwares lansafe III og 5 ( http://www.powerware.com/Norge/Service_Sup...e_Downloads.asp ), da jeg fant ut at disse overtok for fiskars upsene. saa jeg skal bare koble de 4 pinoutene til de respektable punktene som vist i gif bildeto og la resten vaere tilkoblet? eller skal jeg bare bruke de 4 lederene? Endret 24. januar 2007 av Changis Lenke til kommentar
Changis Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Utretter en MEGET stor takk til Ranvik! Skulle det vaere noen andre som lurer, er loesningen slik: Kutt alle ledere og koble sammen slik: Kun de 4 Ledere brukes. programvare finner du HER Bruker selv LANSAFE 5 (dette fungerer med Edgeport Seriell til USB converter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå