Gå til innhold

Wii Virtual Console Lag?


Lomaxz

Anbefalte innlegg

[email protected] der svarer de kjapt!

7745052[/snapback]

 

Jepp, har gjort det nå. Men det gjorde meg ikke så veldig mye klokere:P

De skrev bare: "Problemet ligger i at NES, SNES og Sega-spill kjører non-interlaced mens Turbografx og N64 kjører interlaced signaler".

 

Men Hos meg fungerer gunstar heroes glimrende(sega), mens Dkc og Golden axe lagger:P.. alle andre spillene funker jo.. men svarte det nå, så får se om jeg får noe annet svar;).. tenkte jeg skulle invistere i en komponent kabel snart ihvertfall, så kan det jo hende at det bedrer seg der.

Kjører forresten flatskjerm, kanskje det liggrt noe i det..

7745454[/snapback]

 

Hmmm... Ville tro at en flatskjerm skulle takle interlaced og progressive. Hvilken type flatskjerm kjører du? Gammel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører ikke akkurat så veldig gammel nei. Lg Hd-klar husker ikke modellnavnet, men kjøpte i høst på elkjøp hvor de sa det var en rimelig bra modell. Så ser ikke helt at jeg skulle ha problem med det. Og i tillegg fungerer jo nesten alle vr spillene og de vanlige wii spillene utmerket.. bare DKC og Golden axe som lagger noe jalla :S. har prøvd andre sega spill (gunstar heroes) som også fungerer utmerket.. så synes det er litt rart. DKC er så og si uspillelig takket være laggen.

Lenke til kommentar

Liten korreksjon:

 

Lag = online spill, latency mellom klient og server (eller vica versa)

 

Du derimot har hakking. Men nok flisespikkeri.

 

Har du forsøkt en test og prøvd Wii på en CRT skjerm med composit kabler? Om ikke, kanskje forsøke det bare for å fjerne noen mulige årsaker. Om det funker på CRT så er det noe med skjermen, om det ikke funker på CRT er det noe med konsollen.

 

Jeg har CRT (21') og spiller Mario, Zelda og DKC uten noen form for hakking.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Kjører ikke akkurat så veldig gammel nei. Lg Hd-klar husker ikke modellnavnet, men kjøpte i høst på elkjøp hvor de sa det var en rimelig bra modell. Så ser ikke helt at jeg skulle ha problem med det. Og i tillegg fungerer jo nesten alle vr spillene og de vanlige wii spillene utmerket.. bare DKC og Golden axe som lagger noe jalla :S. har prøvd andre sega spill (gunstar heroes) som også fungerer utmerket.. så synes det er litt rart. DKC er så og si uspillelig takket være laggen.

7749011[/snapback]

 

Jeg kan da ikke se noen annen grunn enn at det er tv'en din som ikke helt takler de spilla i den modusen de kjører. Som bear sier, prøv å ta med wii'en din til en CRT tv eller en annen flatskjerm for å prøve. Jeg veit noen flatskjermer har problemer med visse modus i 50/60hz i eller p liksom.

Endret av xdim
Lenke til kommentar

Hehe, jepp har hakking da;). Skal prøve det hvis jeg finner en eller annen crt tv:P.. hehe. Høre om support kommer opp med noe også, de skulle hvis spør central support nå..

Et annet spørsmål, er det componentkabel som er best for tilkobling av wii til lcd? hvis ikke, hva da?.

Lenke til kommentar

Hmm, nå begynner jeg nesten å bli redd det er noe galt med konsollen:P.

Lastet ned gunstar heroes i går (sega) og spillte dette med min bror. Det funket utmerket uten hakking og gikk helt glatt.. Dermed skulle jeg gjennta suksessen i dag med en kompis, men voilla, nå hadde også gunstar heroes en sterkt merkbar hakking. I tillegg så det ut til at deler av graffikken forsvant til tider..

Kan det være noe med 3dkortet? men forsåvidt rart at alle wii spillene fungerer supert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...