Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter som sminker seg


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men du føler deg mer vel fordi samfunnet er slik at det snart ikke lenger er rom for imperfeksjonisme. Det er det jeg synes er skummelt. Hadde alle gått ut og sett ut slik de gjør fra naturens side, hadde det vel heller ikke vært stort å hente i å gjøre seg annereldes.

 

Jeg føler meg også bedre de gangene jeg sminker meg, men samtidig vil jeg helst ikke gjøre det, nettopp fordi jeg vet jeg føler meg bedre fordi jeg da kommer opp på høyde med "alle andre".

Lenke til kommentar

Jeg liker også å ha et nymalt hus og en nyvasket bil, fordi det ser bedre ut og får meg til å føle meg bedre. Samme gjelder kunst. Er estetikk nødvendigvis så negativt, jente? Jeg skjønner poenget ditt, at du frykter alt skal dreie seg om estetikk og derfor går ut uten å ordne deg, men jeg tror det er en utvikling vi må akseptere. Mennesker har til alle tider bygget storslåtte katedraler og slott som i all hovedsak har estestisk nytte og verdi, og mennesker har til alle tider kjøpslått for de mest farverike stoffene for å kunne skille seg ut, se ordentlige ut, og "pynte seg". Sminke er bare en utvikling av dette.

 

Og hvorfor skulle det være forbeholdt jenter...?

Lenke til kommentar

Ja, og jeg liker å samle på pene ting selv, jeg. Men det blir noe annet når det gjelder mennesker, enn bruks- og pyntegjenstander. Jeg har i hvert fall litt andre forventninger til et menneske, enn til noe jeg skal pynte med i hjemmet. Dessuten kjøper jeg heller en stødig og god stol, fremfor en som ser flott ut, men som er vond å sitte i.

 

Jeg mener heller ikke at sminke skal være forbeholdt jenter. Men personlig synes jeg det er noe av det som er så fint med gutter, at de kan se herlige ut uten å gjøre noe som helst. At guttene nå også skal komme etter og inn i denne trenden, synes jeg bare gjør hele utviklingen helt fastlåst. Past the point of no return, på en måte.

Lenke til kommentar

Vi ville nok innredet med forskjellige stoler, men det er jo en annen sak.

 

Jeg skjønner at du synes det såkalte "naturlige" er pent, men med tanke på alle de jenter og gutter som bruker sminke og dekker til de mindre pene sidene av naturen, er du i mindretall. Det kommer ikke til å snu med det første, det er en utvikling som har skjedd allerede. Man var past the point of no return for veldig lenge siden, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Sminke er for n00bs. Og det gjelder både dem med innover- og utovertiss.

de med innovertiss skal få lov å dyrke sitt utseende. det er tross alt den enkleste måten for dem å få formert seg. Den med utovertiss skal være mer opptatt av å være barkse bautaer, med hår på brystet og arbeidshud på hendene.

 

Rene klær? jepp.

Rent (fortrinvsvis kort) hår? Jepp.

Korte negler? Jepp.

 

Mao, det er lov (og anbefalt) å være hygienisk. Men derfra til å bli en påfulg... Niks! Når istappene i håret smelter så skal pokker meg ikke mascara renne ut i ansiktet! Og brunfarge får en av å være ute i naturen og bruke kroppen til det den var ment å brukes til!

Lenke til kommentar
brutal_mann er tydeligvis meget forutinntatt og "maskulin" selv. Han om det. Jeg tror ikke han ville klart å plukke ut fra gaten en del gutter som er pent sminket. Om sminke gjøres ordentlig synes det ikke.

Å joda, det er det minste problemet. Fordi om jeg er innbitt motstander av feminiseringen av hankjønn så betyr ikke det at jeg ikke har peil på sminke. det enkleste å ta en sminket gutt på er forøvrig det totale fraværet av en maskulin aura. Det er ikke noe Lars Monsen over dem for å si det slik...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...