Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter som sminker seg


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Vær dere selve 'fysisk' tror jeg hun mente. Ikke psykisk. Altså - ikke en selvmotsigelse.

7799820[/snapback]

 

Bare siden noen har hamret inn i hodet ditt at det kun er jenter som kan bruke sminke, betyr det ikke at gutter ikke er selvmotsigende når de bruker det.

:hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gutter skal ikke være så utseendebevisste som jenter, og ved sminke går hvertfall streken. Hvorfor bry seg SÅ mye om utseendet når det er de andre tingene du gjør som faktisk er viktige.

7799188[/snapback]

Er det en lov som sier det? Eller er det en norm? Ja, det er en norm. Må man følge normer? Nei.

7799266[/snapback]

Uten normer hadde samfunnet vært et stort kaos.

 

Gutter er det maskuline kjønnet, mens jenter er det feminine.

Å bry seg så mye om utseendet at det går utover andre ting i hverdagen er for mye. En feminin mann/gutt med sminke er vanligvis disgusting og vil finne lite akseptans i de fleste deler av samfunnet.

 

Hvorfor det er motbydelig. Det bare er sånn. Det er som å si at bæsj er motbydelig. Men man vet ikke hvorfor.

 

Å bruke sminke gjør en ikke til homofil, men jeg vil påstå at det er mange flere homofile menn som bruker det i forhold til heterofile.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Hvorfor det er motbydelig. Det bare er sånn. Det er som å si at bæsj er motbydelig. Men man vet ikke hvorfor.

7799895[/snapback]

Bæsj er motbydelig fordi det er seigt, ekkelbrunt, lukter som regel vondt og tiltrekker seg fluer om det får ligge litt.

 

Ingenting bare er sånn.

Lenke til kommentar

Normer kan brytes, og ved at nok mennesker bryter normene, forandres de.

(forresten, det med at de ikke vil bl iakseptert er BULLSHIT! vennene mine har jobb som alle andre, og de går kledd i arbeidsklærne, og om de vil, så sminker de seg på jobb, uten at de får nekt for det, eller mister jobben.)

Lenke til kommentar
Hvorfor lukter det vondt? Hvorfor er det ekkelt at det er seigt? Hvorfor er det ekkelt at det tiltrekker seg fluer? Hvorfor er ekkelbrunt ekkelt?

 

Hvorfor hvorfor hvorfor. Et enkelt spørsmål når man vil dra diskusjonen ut i intet.

7799939[/snapback]

Vi er altså enige om at det går på individuell oppfatning?

Lenke til kommentar
Normer kan brytes, og ved at nok mennesker bryter normene, forandres de.

(forresten, det med at de ikke vil bl iakseptert er BULLSHIT! vennene mine har jobb som alle andre, og de går kledd i arbeidsklærne, og om de vil, så sminker de seg på jobb, uten at de får nekt for det, eller mister jobben.)

7800107[/snapback]

Okidoke, da får vi håpe at nok folk går rundt på gaten nakne og puler toalettruller. Da blir det entelig akseptert :woot:

 

Om en mann sminker seg etter jobb enten han er mekaniker, snekker eller vaskehjelp - så tror jeg de fleste vil se på ham rart. Hvertfall hvis de ikke forventet at han var "den typen". Har jobbet litt på sommerjobber og diverse, og i disse arbeidsmiljøene ville de garantert ha frastøtt denne personen hvis de så at han sminket seg. Å sminke seg er ikke grunn til å miste jobben. Om det så er så akseptert så antar jeg at det må være et bærums/vestkants-fenomen.

 

Vi er altså enige om at det går på individuell oppfatning?

Lykke til med å finne den individuelle oppfatningen du søker der ute i verden. Siden det altså er individuell oppfatning så vil det være helt greit å anse det som motbydelig.

Lenke til kommentar

Det at avføring er ekkelt er egentlig et dårlig eksempel, det lukter vondt og vi vil ikke plutselig like avføring bare fordi samfunnet aksepter lukten. Det er ikke noe som bare er slik at ingen liker det, alt har en eller annen grunn. Folk liker ikke gutter som sminker seg fordi det er "normalt" for gutter å være barsk osv. Homofile blir sett ned på pga. for eksempel kristendommen.

 

Hvorfor lukter det vondt? Hvorfor er det ekkelt at det er seigt? Hvorfor er det ekkelt at det tiltrekker seg fluer? Hvorfor er ekkelbrunt ekkelt?

 

Hvorfor hvorfor hvorfor. Et enkelt spørsmål når man vil dra diskusjonen ut i intet.

7799939[/snapback]

 

 

Vil du ha svarene? Kan godt gi deg dem...Det er ikke så vanskelig å forklare hvorfor enkelte ting ikke er akseptert av folk flest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Okidoke, da får vi håpe at nok folk går rundt på gaten nakne og puler toalettruller. Da blir det entelig akseptert :woot:

 

Det er jo en betydelig forskjell på å gå naken på gata og samtidig pule en dorull, og å sminke seg...

Det er jo et mye mer realistisk mål å godta at de mannfolka som vil det sminker seg.

 

Om en mann sminker seg etter jobb enten han er mekaniker, snekker eller vaskehjelp - så tror jeg de fleste vil se på ham rart. Hvertfall hvis de ikke forventet at han var "den typen". Har jobbet litt på sommerjobber og diverse, og i disse arbeidsmiljøene ville de garantert ha frastøtt denne personen hvis de så at han sminket seg. Å sminke seg er ikke grunn til å miste jobben. Om det så er så akseptert så antar jeg at det må være et bærums/vestkants-fenomen.

7800239[/snapback]

 

Disse argumentene er jo alt for "usaklige" i den form av at de har om "lokale hendelser" å gjøre, samt at du generaliserer om "bærum/vestkanten".

 

Om de arbeidsmiljøene du har vært innom, ikke hadde akseptert at en mann sminket seg, så har jo ikke dette noen form for betydning for andre personer generelt.

Lenke til kommentar
Det at avføring er ekkelt er egentlig et dårlig eksempel, det lukter vondt og vi vil ikke plutselig like avføring bare fordi samfunnet aksepter lukten. Det er ikke noe som bare er slik at ingen liker det, alt har en eller annen grunn. Folk liker ikke gutter som sminker seg fordi det er "normalt" for gutter å være barsk osv. Homofile blir sett ned på pga. for eksempel kristendommen.

So same shit? Avføriing = gutter som sminker seg?

 

Vil du ha svarene? Kan godt gi deg dem...Det er ikke så vanskelig å forklare hvorfor enkelte ting ikke er akseptert av folk flest.

Svar meg gjerne.

 

Det er jo en betydelig forskjell på å gå naken på gata og samtidig pule en dorull, og å sminke seg...

Det er jo et mye mer realistisk mål å godta at de mannfolka som vil det sminker seg.

Hvorfor det? Dere sa jo selv at man ikke trenger å følge normer, so let's go! :woot:

 

Disse argumentene er jo alt for "usaklige" i den form av at de har om "lokale hendelser" å gjøre, samt at du generaliserer om "bærum/vestkanten".

 

Om de arbeidsmiljøene du har vært innom, ikke hadde akseptert at en mann sminket seg, så har jo ikke dette noen form for betydning for andre personer generelt.

Selvsagt er ikke alle på bærum/vestkanten slik, men det er mange av dem i forhold til hva det er på andre steder.

 

Og om du har jobbet i en frisørsalog eller skjønnhetssalong så er det seff en helt annen sak.

 

btw - Dt er en grunn til at menn kommer i stemmeskifte. Feminine menn har som regel lys stemme, mens vanlige eller maskuline menn har mørkt stemme. Ved stemmeskifte får man mørkere stemme fordi når man er en voksen "mann" så skal man være mer mandig.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
So same shit? Avføriing = gutter som sminker seg?

Dette er jo som sagt _din_ mening.

Hvorfor det? Dere sa jo selv at man ikke trenger å følge normer, so let's go! :woot:

Ja greit, hvis du vil bli arrestert så skal ikke jeg hindre deg.

Og jeg sier ikke at det å bryte normer automatisk gjør at du blir arrestert, men som helt sikkert vet, så finnes det visse grenser i samfunnet som vi lever i nå.

Det at en mann blir arrestert for å gå med sminke hadde kanskje fungert for 50 år siden, men ikke i dag. En som går naken på gata mens han puler en dorull fungerte nok ikke for 50år siden, og det gjør det heller ikke nå.

btw - Dt er en grunn til at menn kommer i stemmeskifte. Feminine menn har som regel lys stemme, mens vanlige eller maskuline menn har mørkt stemme. Ved stemmeskifte får man mørkere stemme fordi når man er en voksen "mann" så skal man være mer mandig.

7804062[/snapback]

Du sier altså at vi fra naturens side får mørkere stemme bare fordi vi skal være mer mannidge? Kan du bevise denne påstanden?

Lenke til kommentar
Hvorfor lukter det vondt? Hvorfor er det ekkelt at det er seigt? Hvorfor er det ekkelt at det tiltrekker seg fluer? Hvorfor er ekkelbrunt ekkelt?

7799939[/snapback]

 

Svar meg gjerne.

 

 

Det at avføringen lukter vondt kan skyldes tarminfeksjon med bakterier, melkeintoleranse, dårlig fettoppsuging i tarmen, mye fiber, mye nedsvelget luft når du spiser, for mye drikke med kullsyre, bønner, kål, egg, eller at det er blod og slim i avføringen av en eller annen grunn eller lignende. Ikke all avføring lukter like ille.

 

Om noen synes det er ekkelt fordi det er seigt er subjektivt. Det finnes jo diarè og det er ikke noe seigt. Det er lukten for min del som gjør at det er ekkelt, fordi det rett og slett lukter dritt.

 

Jeg personlig synes fluer er helt greit. Det at det tiltrekker seg fluer er en ulempe på en måte fordi hvis en person driter der du sitter ute og nyter sola, så kommer fluer og plager deg... Det gir også assosiasjoner med kadaver som tiltrekker seg fluer og larver.

 

Er brunt ekkelt? Det må vel være fordi det gir assosiasjoner med avføring som er av den typen brunfarge.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
btw - Dt er en grunn til at menn kommer i stemmeskifte. Feminine menn har som regel lys stemme, mens vanlige eller maskuline menn har mørkt stemme. Ved stemmeskifte får man mørkere stemme fordi når man er en voksen "mann" så skal man være mer mandig.

7804062[/snapback]

Er det en antakelse? Hvis ikke vil jeg gjerne se kilde på den påstanden. Når jeg tenker over alle homofile menn jeg har møtt, stemmer den påstanden temmelig dårlig.

 

Men det låter litt sannsynlig, det er faktisk ofte en vesentlig kroppslig forskjell på heterofile og homofile, rett og slett fordi homofile menn har fått kvinnelige hormoner, det påvirker alltid hørsel og luktesans, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Skal ikke blande meg bort i hva folk gjør/har lyst til til. Som andre her har vært inne på er det egentlig en privatsak. Imidlertid kan det jo jo virke som om tråden er startet for å få litt debatt da, og dermed er privatsaken plutselig et tema man har lov til å diskutere :)

 

Har nevnt tidligere at det etterhvert kan bli et problem i forhold til hvem du inviterer hjem etter en kveld på byen, uansett hvilket kjønn du eller den inviterte er, og anbefaler derfor alle å lære seg "Crocodile Dundee" grepet! Det er snart den eneste måten (og selv ikke den er 100% sikker!) å se forskjell på :)

 

"Jeg er ikke enig i hva du sier, men vil inntil døden forsvare din rett til å si det" synes jeg er er en fin setning, selv om jeg personlig ikke begriper hvorfor menn på død og liv ønsker å fremstå som kvinner eller omvendt for den sags skyld. Her er det nok naturen som spiller oss et puss.

 

Men det er ganske enkelt ikke min sak å dømme/fordømme, og fra egen erfaring vil jeg si at mange av de tilsynelatende mest forskrudde individer faktisk viser seg å være helt vidunderlige mennesker når man lærer dem å kjenne :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Ja greit, hvis du vil bli arrestert så skal ikke jeg hindre deg.

Og jeg sier ikke at det å bryte normer automatisk gjør at du blir arrestert, men som helt sikkert vet, så finnes det visse grenser i samfunnet som vi lever i nå.

Det at en mann blir arrestert for å gå med sminke hadde kanskje fungert for 50 år siden, men ikke i dag. En som går naken på gata mens han puler en dorull fungerte nok ikke for 50år siden, og det gjør det heller ikke nå.

Javel la oss si en feit mann som klør seg på balla hele dagen og går i bar overkropp og tight shorts og spytter på seg selv og gnir iskrem utover kroppen sin og heller kakao i håret sitt, mens han venter på bussen. Whatever. Det er millioner av eksempel.

 

Du sier altså at vi fra naturens side får mørkere stemme bare fordi vi skal være mer mannidge? Kan du bevise denne påstanden?

Tja, hvorfor skal vi eller får det? Kan nok ikke bevise påstanden, og jeg gidder ikke å lete heller. Det finnes grenser for hva man kan finne lett på internett. Uansett så er det mer maskulint å ha mørk stemme. Altså - stemmeskifte = mer maskulin.

 

Det at avføringen lukter vondt kan skyldes tarminfeksjon med bakterier, melkeintoleranse, dårlig fettoppsuging i tarmen, mye fiber, mye nedsvelget luft når du spiser, for mye drikke med kullsyre, bønner, kål, egg, eller at det er blod og slim i avføringen av en eller annen grunn eller lignende. Ikke all avføring lukter like ille.

 

Om noen synes det er ekkelt fordi det er seigt er subjektivt. Det finnes jo diarè og det er ikke noe seigt. Det er lukten for min del som gjør at det er ekkelt, fordi det rett og slett lukter dritt.

 

Jeg personlig synes fluer er helt greit. Det at det tiltrekker seg fluer er en ulempe på en måte fordi hvis en person driter der du sitter ute og nyter sola, så kommer fluer og plager deg... Det gir også assosiasjoner med kadaver som tiltrekker seg fluer og larver.

 

Er brunt ekkelt? Det må vel være fordi det gir assosiasjoner med avføring som er av den typen brunfarge.

Hvorfor er alt det drittet i bæsjen, ekkelt? Hvorfor er kadaver ekkelt? Hvorfor er fluer og larver ekkelt? Hvorfor er fargen som gir assosiasjoner med avføring ekkelt? Hvorfor hvorfor hvorfor.

 

Er ikke alt som er så lett å forklare her i verden. Sminke på gutter er ekkelt. Hvorfor? Det er sånn det er. Bæsj er ekkelt. Hvorfor? Det er sånn det er.

 

Er det en antakelse? Hvis ikke vil jeg gjerne se kilde på den påstanden. Når jeg tenker over alle homofile menn jeg har møtt, stemmer den påstanden temmelig dårlig.

 

Men det låter litt sannsynlig, det er faktisk ofte en vesentlig kroppslig forskjell på heterofile og homofile, rett og slett fordi homofile menn har fått kvinnelige hormoner, det påvirker alltid hørsel og luktesans, så vidt jeg vet.

Som sagt så er det grenser for hva man kan finne lett på internett. Orker heller ikke å lete. Men se ovenfor.

 

Hvorfor blander du foresten homofile inn i dette? Fordi at de gjerne er mer feminine enn andre, eller?

 

Uansett - i dyreverdenen er det som regel alltid den mannlige rasen som gjør de maskuline tingene, men de kvinnelige dyrene gjør mer kvinnelige ting. Kvinner er som regel renere enn menn (i gjennomsnitt). Kuer er mye renere enn okser. Løver springer ut i savannen og jakter etter mat og diverse, mens mor er hjemme og slikker potene. Vil si at det er helt naturlig at den mannlige rasen er den som er den 'mandige' og maskuline.

Lenke til kommentar

Sminke i seg selv er en uting.

Fysj og fy.

Hos både jenter og gutter!

 

Unntatt teatersminke.

Det går greit.

Type KISS.

 

Og som Brandon Lee i The Crow.

Det er bare tøft, men det er ikke mange som passer med sminke i det hele tatt.

Hverken gutter eller jenter.

 

Nei, det beste hadde nok vært om styggedommen ikke fantes.

Lenke til kommentar

Jeg føler for å sitere Twisted Sister her (yep, menn med sminke :p):

 

It's my life I'm living, I'll live as I please.

 

Jeg skal innrømme at jeg antagelig hadde syns det var snodig med en mann som sminket seg, men jeg ville prøvd å bil kjent med mennesket bak fasaden før jeg dømte ham. Kanskje han er en kul fyr som kan tilføre meg noe? Hvis jeg skal se kun på fasaden og hva han gjør med den så kommer jeg aldri til å finne ut.

 

Når det er sagt - alt med måte.

Hvis jeg møter en person med en halvkilo sparkel i trynet så er løpet kjørt, enten det er mann eller kvinne jeg har foran meg. Er det derimot lite og diskret så...

 

PS: Hvorfor reagerer så mange "menn" med fiendtlighet når andre finner på å utfordre det oppleste og vedtatte bildet av mannen?

Liksom...

 

-Sminke er homo!

-Hvorfor det da?

-Det bare er sånn. Basta!

-...

 

Jeg kan ikke la være å lure på hva det er som tar skade av at andre mennesker gjør noe som bryter med ens egne oppfatninger av hva som er "riktig" oppførsel. Gjør det deg til mindre mann at andre menn f eks bruker sminke? Tar den universelle manndommen skade av at noen velger å gå litt andre veier enn det jevne hankjønn?

Og siden man snakker om å være "mandig" her så vil jeg si det ville vært ekstra mandig å legge fordommene sine til side før man kaster seg inn i kampens hete, eller iallfall være klar over at man har dem og handle ut ifra det.

 

My $0.02

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Det at avføringen lukter vondt kan skyldes tarminfeksjon med bakterier, melkeintoleranse, dårlig fettoppsuging i tarmen, mye fiber, mye nedsvelget luft når du spiser, for mye drikke med kullsyre, bønner, kål, egg, eller at det er blod og slim i avføringen av en eller annen grunn eller lignende. Ikke all avføring lukter like ille.

 

Om noen synes det er ekkelt fordi det er seigt er subjektivt. Det finnes jo diarè og det er ikke noe seigt. Det er lukten for min del som gjør at det er ekkelt, fordi det rett og slett lukter dritt.

 

Jeg personlig synes fluer er helt greit. Det at det tiltrekker seg fluer er en ulempe på en måte fordi hvis en person driter der du sitter ute og nyter sola, så kommer fluer og plager deg... Det gir også assosiasjoner med kadaver som tiltrekker seg fluer og larver.

 

Er brunt ekkelt? Det må vel være fordi det gir assosiasjoner med avføring som er av den typen brunfarge.

 

Hvorfor er alt det drittet i bæsjen, ekkelt? Hvorfor er kadaver ekkelt? Hvorfor er fluer og larver ekkelt? Hvorfor er fargen som gir assosiasjoner med avføring ekkelt? Hvorfor hvorfor hvorfor.

 

Er ikke alt som er så lett å forklare her i verden. Sminke på gutter er ekkelt. Hvorfor? Det er sånn det er. Bæsj er ekkelt. Hvorfor? Det er sånn det er.

 

Første spørsmål er forklart, lukt for min del. Kadaver er ikke ekkelt for meg. Fluer og larver er ikke ekkelt for meg. Brunfargen ligner på brunfargen som bæsj har.

 

Sminke på gutter er ganske rart ja, men du går vel ikke rundt og plutselig sier: "EWWW han der gutten har sminke på deg! LÆL HAN MÅ VÆRE HOMO OGSÅ!"

 

Grunnen til at sminke på gutter er ekkelt er fordi helt siden huleboerene så er det mannen som har vært den maskuline delen i et forhold med dama si. Hvorfor spør du? Det kan nok komme av at han hadde større muskler eller bare instinkt.

 

Sminke på menn har jo ikke vært noe nytt som har kommet i 2007, høytstående menn gikk jo før i parykker og masse sminke, dette var sett på som at de var noen viktig.

 

Hvorfor sminke på menn er noe som ingen kunne ha tenkt seg nå er litt rart. Guttene blir jo bare mer og mer feminin. Langt hår, emo stil, trange bukser og trange klær. Fra min erfaring etter å ha sett rundt i Tromsø. Det er nok ikke så lenge til før det blir sett på som vanlig at guttene sminker seg lett. Det er bare å vente, så skal du se :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...