L@sse Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Litt rar emnetittel, men det får gå. Jeg må skrive et kåseri med tittelen "Eg og datamaskinen min". Jeg tenker på å skrive om hvordan jeg og datamaskinen min er avhengige av hverandre, og i den sammenhengen sammenligne mine og datamaskinens følelser for hverandre i ulike situasjoner. Eksempel: Datamaskinen får et virus. Den blir derfor syk, og jeg vil da i teksten skrive om hva jeg tror datamaskinen føler. Hvordan kan jeg skildre det med avanserte datauttrykk? Hvis noen kan komme med sammenligninger i andre situasjoner (positive så fremt som negative), hadde det vært veldig fint. Så langt høres jeg sikkert ut som en komplett huleboer som overhodet ikke har et liv vekk fra PC-en. Jeg må bare bekrefte at det er feil. Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Den starter å få rare bilder i skjermen, men det er nok bare skjermkortet som har feber. Kek. Endret 16. januar 2007 av edge Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Den starter å få rare bilder i skjermen, men det er nok bare skjermkortet som har feber. 7735978[/snapback] Du er inne på noe. I stedet for "feber", kunne jeg tenke meg et mer datarelatert uttrykk, som f.eks. "... skjermkortet er nok bare midt i overklokkingsprosessen". Nå vet jeg ikke om det å få opp rare bilder på skjermen har et særegent navn, men hvis det finnes, kunne det også blitt brukt. Litt vanskelig å forklare det her, men dere skjønner sikkert. Ja til flere forslag! Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Artifacts du mener ? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Artifacts du mener ? 7736113[/snapback] Ja, hvis det er i forbindlese med bilder og video, så heter det vel digital artifacts. Er det forresten det det er når bildene på forumet her noen ganger blir helt fucked up? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Overklokking=Feber Artifacts=Feberfantasier Antivirus=Medisin/antibiotika e.l. Blåskjerm/BSOD='Blackout' "OS not found" (eller lignende beskjed når du ikke har installert operativsystem og du starter maskinen)=sengeliggende BIOS checksum failed=Død Disk read error=Hukommelsestap/Alzheimer Noe slikt du var ute etter? (Jeg skal se om jeg kommer på noen andre enn sykdomsrelaterte ting) Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det varierer. Ofte kommer det artifacts når skjermkortet er for varmt. De varierer vel i utseende, men noen ganger blir det helt syke rutenett, andre ganger hender det at det kommer fargesprakende streker ut fra et punkt(mest i spill, dette). Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) ... 7736184[/snapback] That's what I'm talking 'bout! Endret 16. januar 2007 av L@sse Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Kan noen nevne et par velkjente navn på virus? En trojaner har nemlig nettopp bosatt seg i harddisken min, og den skal arrangere fest. Derfor inviterer den alle sine virusvenner til masseødeleggelse av PC-en. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Du har jo det viden kjente Blaster-viruset som er byens bølle. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 I love you-viruset er vel også verdt å nevne. Det kan vel forøvrig innarbeides i noe damerelatert, eller hva? :!: Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Nesten samtlige uttrykk som har kommet inn hittil har blitt/vil bli brukt. Jeg tar gjerne i mot mer, gjerne noen beskjeder som kan komme under formateringen (ja, stakkars PC-en må nemlig formateres for å drepe de uvelkommene gjestene). Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Formatere=Psykologbehandling Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Legge inn XP=Lobotomering(Linux FTW?) Halvveis i formateringen: PSU failure(bring on defibrillator!) Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 overklokking = doping defrag = vaskebyrå Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Adaware / Anti-spyware - Vaske huset PCU-feil - Hjerneskade / Psykisk utviklingshemmet PSU-feil - Hjertefeil Brudd på nettverkskabel - Sosial angst! Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Da var stilen ferdig. Takk for hjelpen til de som hjalp. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Moro. Får vi se når du har levert den? Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Du har jo det viden kjente Blaster-viruset som er byens bølle. 7736857[/snapback] Blaster har fortsatt det gode gammle blaster viruset på en usbdongle her et sted zippet og klar for kamp på alle ubeskyttede skole-pc'er (ikke si det til noen da, IT dudesa på skolen jeg gikk i fjor kan begynne å lure på om det var jeg som infiserte en 2-3(10?) maskiner med blaster der ) Endret 16. januar 2007 av ZeS Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Instalere nytt OS = hjertetransplantasjon(elelr hva det vare det het) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå