Gå til innhold

Tøft gitar riff på 3 uker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har fått en utfordring i musikk nå.

Vi skal fremføre en gitar låt for klassen, og jeg har aldri før spilt gitar, kan ingen grep og slikt.

Jeg har hørt på f.eks Moonshield fra In Flames, Come Clarity fra in Flames, Emily fra From First to Last, de har noe ganske tøffe riff på førsten.

Jeg har sett på en del sider og sånn med noter og liknende. De skal være ganske greie å forstå en del av de.

Jeg lurte på om noen kunne henvise til et riff, med noter som er forholdvis mulig for meg å lære meg på 3 uker. Et ganske heftig og rått riff, gjerne :D

Tusen takk ! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke akkuratt kalle det er fett riff:P, men idyll er noe alle nybegynnere lærer seg. Tro meg! hvis det ikke bare er hard rock duder du skal frammføre for, ville jeg gått for idyll. låter veldig fint om du spiller den riktig :) dvs. første grepet er g og hvis du holder en finger på B strengen (se link) i samme bond som E blir det en mye klarere G :) . disse 2 nederste strengene holder du inne i alle grep untatt når du spiller D i verset. det er sånn postgirobygget spiller den. let me know hvis du ikke skjønte hva jeg sa om den "finere" måten å spille G på.

http://www.ultimate-guitar.com/tabs/p/post...t/idyll_crd.htm

Spiller en del gitar så om dette var for lett så skal jeg klare å finne noe annet ;)

Endret av Prectorex
Lenke til kommentar
Kan ikke akkuratt kalle det er fett riff:P, men idyll er noe alle nybegynnere lærer seg. Tro meg! hvis det ikke bare er hard rock duder du skal frammføre for, ville jeg gått for idyll. låter veldig fint om du spiller den riktig :) dvs. første grepet er g og hvis du holder en finger på B strengen (se link) i samme bond som E blir det en mye klarere G :) . disse 2 nederste strengene holder du inne i alle grep untatt når du spiller D i verset. det er sånn postgirobygget spiller den. let me know hvis du ikke skjønte hva jeg sa om den "finere" måten å spille G på.

7735723[/snapback]

Emily

Jeg tenkte mer på sånne noter..

De er litt lettere. Jeg har ingen planer å begynne å spille gitar, men de der er lettere å skjønne liksom :p

Me tusen takk skal du ha! :D

Lenke til kommentar

7735723[/snapback]

Emily

Jeg tenkte mer på sånne noter..

De er litt lettere. Jeg har ingen planer å begynne å spille gitar, men de der er lettere å skjønne liksom :p

Me tusen takk skal du ha! :D

7735760[/snapback]

Hva med denne? :whistle:

http://www.ultimate-guitar.com/tabs/e/eric..._heaven_tab.htm

Skulle ikke være umulig å lære seg denne på 3 uker

Lenke til kommentar
Ja, jeg skal prøve på den, men vil gjerne ha litt mer metal, for å si det sånn. Det er innen sjangeren heavy, jeg skal fremføre.

Tusen takk for hjelpen :)

7735846[/snapback]

skal du spille alene eller med et band?:)

7735865[/snapback]

Helt alene, desverre

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lage et par tunge riff selv å fremføre?

Om du hører endel på metal bør jo et par E og A-riff med litt ispedd melodi gå ann å finne på. Er jo stort sett oppskriften til In flames gjennom alle låtene dems;)

Lette låtforslag:

Metallica- Harvester of sorrow, For whom the bell tolls

Judas Priest - Hell patrol

Iron Maiden- 2 minutes to midnight

Hypocrisy- Eraser, Rosewell 47

Immortal - Withstand The Fall Of Time

Hadde jeg skulle brife hadde jeg tatt:

Megadeth- Hangar 18 :p

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke lage et par tunge riff selv å fremføre?

Om du hører endel på metal bør jo et par E og A-riff med litt ispedd melodi gå ann å finne på. Er jo stort sett oppskriften til In flames gjennom alle låtene dems;)

Lette låtforslag:

Metallica- Harvester of sorrow, For whom the bell tolls

Judas Priest - Hell patrol

Iron Maiden- 2 minutes to midnight

Hypocrisy- Eraser, Rosewell 47

Immortal - Withstand The Fall Of Time

Hadde jeg skulle brife hadde jeg tatt:

Megadeth- Hangar 18 :p

7743672[/snapback]

Ah.

Takk sdkal du virkelig ha archongamer :D

Flotte forslag.

Jeg henvender meg hit hvis problmer oppstår :innocent:

Edit: Du fikk med deg at det var acoustic gitar ?

Endret av glucchip
Lenke til kommentar
Jeg har laget mange av mine riff på kassegitaren min, og ser ingen grunn til at noen av de låtene kan spilles akustisk.

Klart har du aldri tatt i et plekter før, og skal fremføre låta om 3 uker kan det kanskje være å gape over litt mye, jeg vet ikke.

7745174[/snapback]

ja, men jeg tenkte kanskje på en medley jeg?

Det er jo mange sanger som har noen tøffe riff helt i starten av sagnen, sette sammen de riffene liksom. Men da trenger jeg først riff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...