glucchip Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei! Vi har fått en utfordring i musikk nå. Vi skal fremføre en gitar låt for klassen, og jeg har aldri før spilt gitar, kan ingen grep og slikt. Jeg har hørt på f.eks Moonshield fra In Flames, Come Clarity fra in Flames, Emily fra From First to Last, de har noe ganske tøffe riff på førsten. Jeg har sett på en del sider og sånn med noter og liknende. De skal være ganske greie å forstå en del av de. Jeg lurte på om noen kunne henvise til et riff, med noter som er forholdvis mulig for meg å lære meg på 3 uker. Et ganske heftig og rått riff, gjerne Tusen takk ! Lenke til kommentar
Prectorex Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Kan ikke akkuratt kalle det er fett riff:P, men idyll er noe alle nybegynnere lærer seg. Tro meg! hvis det ikke bare er hard rock duder du skal frammføre for, ville jeg gått for idyll. låter veldig fint om du spiller den riktig dvs. første grepet er g og hvis du holder en finger på B strengen (se link) i samme bond som E blir det en mye klarere G . disse 2 nederste strengene holder du inne i alle grep untatt når du spiller D i verset. det er sånn postgirobygget spiller den. let me know hvis du ikke skjønte hva jeg sa om den "finere" måten å spille G på. http://www.ultimate-guitar.com/tabs/p/post...t/idyll_crd.htm Spiller en del gitar så om dette var for lett så skal jeg klare å finne noe annet Endret 16. januar 2007 av Prectorex Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Kan ikke akkuratt kalle det er fett riff:P, men idyll er noe alle nybegynnere lærer seg. Tro meg! hvis det ikke bare er hard rock duder du skal frammføre for, ville jeg gått for idyll. låter veldig fint om du spiller den riktig dvs. første grepet er g og hvis du holder en finger på B strengen (se link) i samme bond som E blir det en mye klarere G . disse 2 nederste strengene holder du inne i alle grep untatt når du spiller D i verset. det er sånn postgirobygget spiller den. let me know hvis du ikke skjønte hva jeg sa om den "finere" måten å spille G på. http://www.ultimate-guitar.com/tabs/p/post...t/idyll_crd.htm 7735723[/snapback] Emily Jeg tenkte mer på sånne noter.. De er litt lettere. Jeg har ingen planer å begynne å spille gitar, men de der er lettere å skjønne liksom Me tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar
Prectorex Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Kan ikke akkuratt kalle det er fett riff:P, men idyll er noe alle nybegynnere lærer seg. Tro meg! hvis det ikke bare er hard rock duder du skal frammføre for, ville jeg gått for idyll. låter veldig fint om du spiller den riktig dvs. første grepet er g og hvis du holder en finger på B strengen (se link) i samme bond som E blir det en mye klarere G . disse 2 nederste strengene holder du inne i alle grep untatt når du spiller D i verset. det er sånn postgirobygget spiller den. let me know hvis du ikke skjønte hva jeg sa om den "finere" måten å spille G på. http://www.ultimate-guitar.com/tabs/p/post...t/idyll_crd.htm 7735723[/snapback] Emily Jeg tenkte mer på sånne noter.. De er litt lettere. Jeg har ingen planer å begynne å spille gitar, men de der er lettere å skjønne liksom Me tusen takk skal du ha! 7735760[/snapback] Hva med denne? http://www.ultimate-guitar.com/tabs/e/eric..._heaven_tab.htm Skulle ikke være umulig å lære seg denne på 3 uker Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Ja, jeg skal prøve på den, men vil gjerne ha litt mer metal, for å si det sånn. Det er innen sjangeren heavy, jeg skal fremføre. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Prectorex Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ja, jeg skal prøve på den, men vil gjerne ha litt mer metal, for å si det sånn. Det er innen sjangeren heavy, jeg skal fremføre. Tusen takk for hjelpen 7735846[/snapback] skal du spille alene eller med et band? Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Ja, jeg skal prøve på den, men vil gjerne ha litt mer metal, for å si det sånn. Det er innen sjangeren heavy, jeg skal fremføre. Tusen takk for hjelpen 7735846[/snapback] skal du spille alene eller med et band? 7735865[/snapback] Helt alene, desverre Lenke til kommentar
Prectorex Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Kanskje denne ville passet? ganske fet sang med både fingerspill og en enkel solo:) http://www.ultimate-guitar.com/tabs/r/red_...on_ver6_tab.htm Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Kanskje denne ville passet? ganske fet sang med både fingerspill og en enkel solo:) http://www.ultimate-guitar.com/tabs/r/red_...on_ver6_tab.htm 7736676[/snapback] Ja, jeg føler meg veldig utakknemlig nå, men jeg vil ha noe variert og kjapt på en måte, hør på Moonshield f eks. den er også ganske enkel bare det i førsten da selvfølgelig Takk Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Ingen som vet om tabs'ene til Airtap fra Mongrain i det hele tatt finnes ? Den er så utrolig rå ! Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Ingen som kan hjelpe meg mer ? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvorfor ikke lage et par tunge riff selv å fremføre? Om du hører endel på metal bør jo et par E og A-riff med litt ispedd melodi gå ann å finne på. Er jo stort sett oppskriften til In flames gjennom alle låtene dems;) Lette låtforslag: Metallica- Harvester of sorrow, For whom the bell tolls Judas Priest - Hell patrol Iron Maiden- 2 minutes to midnight Hypocrisy- Eraser, Rosewell 47 Immortal - Withstand The Fall Of Time Hadde jeg skulle brife hadde jeg tatt: Megadeth- Hangar 18 Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Hvorfor ikke lage et par tunge riff selv å fremføre? Om du hører endel på metal bør jo et par E og A-riff med litt ispedd melodi gå ann å finne på. Er jo stort sett oppskriften til In flames gjennom alle låtene dems;) Lette låtforslag: Metallica- Harvester of sorrow, For whom the bell tolls Judas Priest - Hell patrol Iron Maiden- 2 minutes to midnight Hypocrisy- Eraser, Rosewell 47 Immortal - Withstand The Fall Of Time Hadde jeg skulle brife hadde jeg tatt: Megadeth- Hangar 18 7743672[/snapback] Ah. Takk sdkal du virkelig ha archongamer Flotte forslag. Jeg henvender meg hit hvis problmer oppstår Edit: Du fikk med deg at det var acoustic gitar ? Endret 17. januar 2007 av glucchip Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg har laget mange av mine riff på kassegitaren min, og ser ingen grunn til at noen av de låtene kan spilles akustisk. Klart har du aldri tatt i et plekter før, og skal fremføre låta om 3 uker kan det kanskje være å gape over litt mye, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg har laget mange av mine riff på kassegitaren min, og ser ingen grunn til at noen av de låtene kan spilles akustisk. Klart har du aldri tatt i et plekter før, og skal fremføre låta om 3 uker kan det kanskje være å gape over litt mye, jeg vet ikke. 7745174[/snapback] ja, men jeg tenkte kanskje på en medley jeg? Det er jo mange sanger som har noen tøffe riff helt i starten av sagnen, sette sammen de riffene liksom. Men da trenger jeg først riff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå