Gå til innhold

Få en fin mage til sommeren - hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Helga er ikke til for å sove !! Sånn er det bare :p

Helga er til for å dra ut på byn. Faen, jeg skulle egentlig ikke vært hjemme nå, hadde en fin sjans på et litt heldigere utfall : [

7910770[/snapback]

Var bare en fleip :p

Lenke til kommentar

Okei. Nå har jeg begynt å sykle tre ganger i uka. Mandag, onsdag, og fredag. Gerilja kardio.

Jeg holder meg unna godteri, og spiser helt vanlig. Bør jeg spise noe annet enn vanlig?

Mitt hovedmål er å bli tynn - å få vekk flesket på magen. Å få muskler kan jeg ta senere.

Hva skal jeg spesielt holde meg unna?

Slik er det nå for tiden:

 

07:30 - Mamma lager havregryn, én 'vanlig' porsjon.

11:20 - Jeg spiser matpakke. Som oftest brød, mellomgrovt, med det meste på.

13:30 - Jeg spiser det som ble til overs av havregrynet på morgenen, kanskje en brødskive.

16:00 - Middag. Alt fra taco til laksefilét.

 

Som sagt tidligere kan jeg veldig lite om kosthold, så jeg spør en del her.

Hva burde jeg spise mer av, når burde jeg spise det, og slikt, lurer jeg på.

 

Og til slutt. Blir jeg tynn av å trene gerilja kardio og spise sunt?

Tar situps, armhevninger og dips så godt som hver dag.

Lenke til kommentar
Okei. Nå har jeg begynt å sykle tre ganger i uka. Mandag, onsdag, og fredag. Gerilja kardio.

Jeg holder meg unna godteri, og spiser helt vanlig. Bør jeg spise noe annet enn vanlig?

Mitt hovedmål er å bli tynn - å få vekk flesket på magen. Å få muskler kan jeg ta senere.

Hva skal jeg spesielt holde meg unna?

Slik er det nå for tiden:

 

07:30 - Mamma lager havregryn, én 'vanlig' porsjon.

11:20 - Jeg spiser matpakke. Som oftest brød, mellomgrovt, med det meste på.

13:30 - Jeg spiser det som ble til overs av havregrynet på morgenen, kanskje en brødskive.

16:00 - Middag. Alt fra taco til laksefilét.

 

Som sagt tidligere kan jeg veldig lite om kosthold, så jeg spør en del her.

Hva burde jeg spise mer av, når burde jeg spise det, og slikt, lurer jeg på.

 

Og til slutt. Blir jeg tynn av å trene gerilja kardio og spise sunt?

Tar situps, armhevninger og dips så godt som hver dag.

7938487[/snapback]

 

Ok, er ikke noen ekspert, men har gått ned 4kg på 3 uker. Målet mitt er også å få vekk flesket på magen. Og ser forbedringer.

 

Jeg trener også Gerilja-kardio tre ganger i uken. Mandag, onsdag og fredag.

Bytter på å løpe og å sykle. Da blir man ikke så utrulig lei.

Ta å vent med frokosten til etter du har trent. Det skal gå bra siden treningsøkten er såpass kort. Du kan også starte med å ta en kopp kaffe når du står opp. Kaffe skal øke forbrenningen. Om du ikke liker kaffe så kan du drikke grønn-te.

 

Etter økten så spiser du frokost. Havregryn, grovt brød osv. Karbohydrater som får deg gjennom dagen. Pass også på hva du har på brødskiva. Et 3cm lag med nugatti hjelper ikke på akkurat. Jeg spiser skinke o.l som har lite fett (ca 4%).

 

Prøv å spis ofte. Hver 3-4 time. Og pass på hva du eter. Det hjelper utrulig mye med et riktig kosthold. Jeg spiser karbs på morgenen. Til middag spiser jeg fisk/kylling/svinekjøtt. Gjerne med helkorsnpasta eller bønner i tomatsaus (godt, billig og sunt). Da får du fett, proteiner og karbohydrater. Prøv å unngå å spise karbohydrater før du legger deg, så til kvelds kan du steke en svinekotelett, egg eller lignende. Og spis noen timer før du hopper i køya, ikke rett før!

 

Det hjelper også for meg å ta meg en dag i uka der jeg kan kose meg litt. Det hjelper på motivasjonen. Hver fredag handler jeg meg godter som jeg spiser forran tvn/pcn. Da har man nå å se fram mot. Ellers drikker jeg en del lettbrus. Det er ikke sunt, men du legger i alle fall ikke på deg av det.

 

Som sagt, er ikke noen ekspert, men dette har funket for meg. Gjorde en del research før jeg startet. Om noen har noen tips/rettelser så er det bare å komme med det :) Håper dette hjelper!

Endret av Lorph
Lenke til kommentar

Ikke dumt opplegg i det hele tatt, men du kan jo prøve å presse inn ett par mellommåltider, som f.eks litt frukt. Hvis du spiser ofte øker også forbrenning, ikke gå lenge uten mat, og spis frokost så tidlig som mulig for å starte forbrenningen å få energi inn i systemet igjen.

 

Treningen din høres ikke dumt ut, men du burde ta hvertfall en dag i uka med litt styrke, eller muskelstmuli for å få bort eventuell fettvev rundt muskel, og for å redusere muligheten for å bli "dvask".

 

Jeg startet med ca 0 muskler og en del fett. Veide 80 kg og var 181 cm, tok 30 kg i benk. Jeg startet med kardio etter styrketrening, og gikk ned så det sang. til 65 kg på ett par mnd, så gikk jeg opp i muskelmasse til 72 hvor jeg er nå. Ganske fornøyd, men har blitt treningsnarkoman, og "sunt og godt narkoman" Får dårlig samvittighet hvis jeg ikke trener en dag, og spiser så og si bare sunt, unner meg en sjokolade i ny og ne for å ikke knerte psyken, men aldri brus o.l. Har lest mye om kosthold og bra mat, så hvis du bare gidder kan man finne så sinsykt mye digg som samtidig er møkkbra for kroppen. Men jeg har ikke hoppa helt ut, jeg fester fortsatt hver helg og er mye sammen med kompiser, så er ikke helt ødelagt :p

Lenke til kommentar
jeg fester fortsatt hver helg, så er ikke helt ødelagt :p

7939658[/snapback]

Er vel mer det som ødelegger deg. :hmm:

7939833[/snapback]

 

Hehe, var litt overdrevent da, men poenget var at jeg ikke stenger meg inne og trener hele tiden, til tross for at jeg må trene. Har fortsatt et sosialt liv, som mange mister når de bare må trene. Som f.eks så droppe venner pga man må trene en dag.

Lenke til kommentar
Takk for meget gode svar. :) Men jeg bør heller sykle før jeg går på skolen/spiser frokost, istedenfor etter skolen/før middag?

7941020[/snapback]

 

Ja, ta en kort intensiv økt før du spiser frokost. Er vel da du får mest ut av det! Du kan gjerne ta en kopp kaffe før treninga.

 

Og skal begynne med å trene mer styrke snart ja! Har trent litt mage/rygg etter kardioen, men skal få et bedre opplegg for hele kroppen fra en kompis snart :)

Lenke til kommentar
Sant. Hvorfor tenkte jeg ikke på det? Mye lettere, a gitt.

7942214[/snapback]

 

Hehe, smart tenkt:P Men sykling er faktisk sinsyk bra trening. Jeg støtter ikke ergometersykkel så sterkt, selv om jeg bruker det selv på denne årstiden. Men nå er jeg bosatt på en bodegård langt i helvete, og det er ca 7 km til treningssenteret, så sykler til og fra trening om sommeren. Låra vokser noe så sinsykt, i og med at du ikke vil oppnå terreng, luftmotstand eller kan speede når du vil. Og hvertfall siden jeg må opp en bakke på linje med ett rett hull fra helvete. Men nå bruker jeg ergometersykkel og har satt opp treningsopplegg som støtter mer bein. Og i tillegg er det viktig å trene hele kroppen og ikke bare deler, og mange velger kun overkropp, så for disse er sykling knallbra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...