Gå til innhold

Få en fin mage til sommeren - hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig ganske usikker på hva slags plan jeg bør sette opp, og hva jeg bør spise og kosthold og sånn. Jeg veier 80-90 kg, uten å være overvektig, jeg er 185 cm høy.

 

 

Min plan:

 

 

Trening + Kost

 

1. Frokost (6:30):

En porsjon havregryn (300g)

Et glass appelsinjuice

 

2. Skoleveien (evt, første/andre time)(7:20):

Et rødt/grønt eple/pære

 

3. Skolelunsj (11:20):

Grov baguett med ost, skinke, og grønnsalat

 

4. Middag (16:10):

Proteinrik mat, kylling / fisk /kjøtt

Poteter / Brokkoli / Gulerøtter / Salat

 

5. Kveldsmat (9:00):

1 eller 2 egg på brødskive.

 

 

 

Kardio-Jogging (vekt forbrennende)

 

Minutter 1-4

Oppvarming:50 prosent av maks fulgt av:

Minutt 5

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutt 6

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutt 7

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutt 8

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutter 9-12

Nedtrapping 50 % av maks

 

 

Vurderte å ta jogginga som første ting etter jeg står opp, 5:30 ville det da være, deretter en dusj.

 

 

Innspill?

 

Hvilke dager bør jeg ha kardio? Hvilke dager bør jeg ha fri, når jeg bør jeg legge meg. o.l

 

Kan manualer for å trene styrke være en god idé også?

Endret av Niddy
Lenke til kommentar

Har lett overalt nå... ingen som har noen formening om hvor lav fettprosent man må ha for at magemusklene skal komme frem? Jeg har sånn rimelig normale / over normale magemuskler tipper jeg... 174 / 80kg for øyeblikket og har trent styrke i 4mnd ca.

Lenke til kommentar

Er det noen som har lagt merke til noen resultater, trådstarter kanskje? Jeg personlig med løpingen, litt situps av og til og endret kosthold i tilleg til innebandy treningen lagt merke til at six-packen er godt synlig av og til når jeg for eksempel ligger og strammer magen som om jeg skal stå opp. Men den er ikke synlig når jeg strammer magen mens jeg står, litt hvis jeg bøyer meg bakover. Og de to nederste packene av sixpacken er forsmå i forhold til de andre hvis dere skjønner hva jeg mener. Kan legge ut bilder når jeg kommer hjem hvis noen vil se. Men uten denne tråden ville jeg aldri se sixpacken i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe særlig forandring her, dessverre. Sliter så sykt med motivasjonen, og føler ikke at det går forover i det heletatt.

Vet jo selvfølgelig at den eneste som kan ordne det, er meg, men, je. Prøver så godt jeg å skjerpe meg. :) Skal sykle i dag.

Endret av Kylie
Lenke til kommentar

Ser forskjeller! Gått ned nesten 9kg siden jul ved å endre kosthold pluss guerilla cardio! Nå har jeg fjernet utrulig mye fett, men sliter litt med det siste seige fettet på magen! Har startet med cla og skal begynne med styrke! Så tror dette blir bra :)

Lenke til kommentar

Oh, nice Lorph. Jeg har så lite fett fra før av at det er litt vanskelig å miste noe mer fett. Det jeg har på magen er eneste som jeg har på hele kroppen. Er ca 187 høy og veide 85 kg for 2 år siden, nå fant jeg ut at jeg veier 80 eller noe, mistet mye vekt kanskje fordi jeg flyttet til hybelen og gadd ikke å lage meg selv mat før nå i det siste. Har ikke vekt her så jeg kan ikke måle meg så ofte som jeg ønsker.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er 190cm høy og veier 80kg nå, gått opp 8kg siden jeg begynte å trene kanskje. Men har også veldig lite fett på kroppen, kun litt på magen. :/ Det er vanskelig å få bort.

 

 

Men var det ikke Northgarden som startet denne tråden? :dontgetit:

 

 

 

 

edti:

 

Jo, han har bare skiftet bukernavn.

8266144[/snapback]

Da så :dremel:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Om det er volum som er ditt mål så er fridagene mitt svar. Etter styrkeøktene er ikke så lurt da du, mest sannsynlig allerede har kommet i en muskelnedbrytende fase. Dessuten får du mer utav treningen om du tar den med energi - er alltid lurt å fordele treningen mest mulig. Heller Kondis dag 1, styrke dag 2 enn kond&styrke på samme dag (: (Evt. kan du kjøre kondis morgen/styrke kveld eller motsatt)

 

For å unngå å bli overfalt så understreker jeg at dette bare er min personlige oppfattning. Andre har egne meninger :)

Lenke til kommentar
Om det er volum som er ditt mål så er fridagene mitt svar. Etter styrkeøktene er ikke så lurt da du, mest sannsynlig allerede har kommet i en muskelnedbrytende fase. Dessuten får du mer utav treningen om du tar den med energi - er alltid lurt å fordele treningen mest mulig. Heller Kondis dag 1, styrke dag 2 enn kond&styrke på samme dag (: (Evt. kan du kjøre kondis morgen/styrke kveld eller motsatt)

 

For å unngå å bli overfalt så understreker jeg at dette bare er min personlige oppfattning. Andre har egne meninger :)

8285052[/snapback]

 

Hm, fridagene mine er litt kronglete satt opp, har "fri" onsdag, lørdag og søndag. Men jeg kan jo ta madag (bryst og triceps-dag) + kardio, kardio på onsdag også en kardioøkt på lørdag eller søndag?

Lenke til kommentar
Hvordan er det man skal få vekk "Håndtaka" på sidene av magen? Sånn bortsett fra skrå sit-ups :p

 

Tenkte jeg likesågodt kunne spørre i denne tråden.

8325672[/snapback]

 

Gå ned i fettprosent ved å drive med kardio. Mange anbefaler 3-4 ganger 30-40 minutter for å få en fettbrennende effekt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...