Gå til innhold

Få en fin mage til sommeren - hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man trenger da ikke vekter for å trene styrke.. Regner med at ønsket ikke er å bygge deg stor, men få litt mer muskler på kroppen.. Kroppen selv er noe av den beste vekten man kan bruke etter min mening... Litt kreativitet og kanskje søking på nettet om metoder så finner man ut hva man liker..

8014451[/snapback]

 

Morsomt innlegg, fra en som helt tydelig snakker utifra luft. Styrke kan bygges med kroppsvekt, det er helt riktig, men det skjer nesten ingen tilpasninger i nervesystemet når man trener med en intensitet under 80% av 1RM. Dermed blir amhevninger en latterlig øvelse for å trene styrke. Man blir ikke mer utholdende og styrken øker minimalt. Når det gjelder økning av muskelmasse så kan det fortsatt skje, men også i langt mindre grad enn med høyere intensiteter. De eneste fordelene med høyrepetisjons trening er at det kan øke kapasiteten av glykogen i musklene, samt å gjøre muskelene mer motstandsdyktig for surhetsgrad og melkesyre. Så du ser, trening med vekter er nødvendig for styrke og muskelmasse! Dine meninger er irrelevante i noe som åpenbart bare vitenskap har svaret på, derfor bør du heller holde kjeft eller uttale deg på det du vet stemmer med vitenskapen.

 

Forresten, definer "litt mer muskler på kroppen". Man blir ikke bodybuilder over natta, fordi man trener med vekter.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
Man trenger da ikke vekter for å trene styrke.. Regner med at ønsket ikke er å bygge deg stor, men få litt mer muskler på kroppen.. Kroppen selv er noe av den beste vekten man kan bruke etter min mening... Litt kreativitet og kanskje søking på nettet om metoder så finner man ut hva man liker..

8014451[/snapback]

 

Morsomt innlegg, fra en som helt tydelig snakker utifra luft. Styrke kan bygges med kroppsvekt, det er helt riktig, men det skjer nesten ingen tilpasninger i nervesystemet når man trener med en intensitet under 80% av 1RM. Dermed blir amhevninger en latterlig øvelse for å trene styrke. Man blir ikke mer utholdende og styrken øker minimalt. Når det gjelder økning av muskelmasse så kan det fortsatt skje, men også i langt mindre grad enn med høyere intensiteter. De eneste fordelene med høyrepetisjons trening er at det kan øke kapasiteten av glykogen i musklene, samt å gjøre muskelene mer motstandsdyktig for surhetsgrad og melkesyre. Så du ser, trening med vekter er nødvendig for styrke og muskelmasse! Dine meninger er irrelevante i noe som åpenbart bare vitenskap har svaret på, derfor bør du heller holde kjeft eller uttale deg på det du vet stemmer med vitenskapen.

 

Forresten, definer "litt mer muskler på kroppen". Man blir ikke bodybuilder over natta, fordi man trener med vekter.

8026036[/snapback]

 

Blablabla.. Eneste plassen du tør å prate slik er på nettet, så om du ikke kan holde en høflig tone kan du jo heller stikke innom og gjenta akkurat det du sier rett til meg.. pm meg og du får adressen min..

 

Les hva jeg skriver.. "Man trenger ikke vekter for å trene styrke."

Man kan trene styrke med vekter, men man trenger dem ikke.. Jeg nevner ikke armhevninger en gang, men om man vil kan man f.eks. sette bena opp på noe for å øke vekten på armene. Alternativene med kroppsvekten er så mange, det eneste som begrenser deg er kreativitet..

Og alt jeg sier er at "hysteriet" med at man må på treningssenter er tull, det finnes alternativer.

Jeg velger selv å gå på treningssenter, men det vil ikke si at alle MÅ gjøre dette for å få ønsket resultat..

 

PS; Så ikke alderen din før nå, skjønner mer nå.. Foreslår du enten går av steroidene, eller venter ett par år før du taler videre..

Lenke til kommentar
Og jeg sier ikke at han tar feil, men man MÅ fortsatt ikke trene med vekter for å få muskler..

8031265[/snapback]

Når man veier 80kg og ikke har muskler så trenger man ikke det, fordi man har kroppsvekten, men før eller siden så må personen ha mer motstand for å bygge styrke og muskler, og da må man ha noe som veier litt, det mest vanlige er jo da vekter.

 

Jeg vil si at man kan i starten bygge muskler ved hjelp av kroppens motstand, men før eller siden er vekter et must for å bygge styrke og muskler.

Lenke til kommentar
Man trenger da ikke vekter for å trene styrke.. Regner med at ønsket ikke er å bygge deg stor, men få litt mer muskler på kroppen.. Kroppen selv er noe av den beste vekten man kan bruke etter min mening... Litt kreativitet og kanskje søking på nettet om metoder så finner man ut hva man liker..

8014451[/snapback]

 

Morsomt innlegg, fra en som helt tydelig snakker utifra luft. Styrke kan bygges med kroppsvekt, det er helt riktig, men det skjer nesten ingen tilpasninger i nervesystemet når man trener med en intensitet under 80% av 1RM. Dermed blir amhevninger en latterlig øvelse for å trene styrke. Man blir ikke mer utholdende og styrken øker minimalt. Når det gjelder økning av muskelmasse så kan det fortsatt skje, men også i langt mindre grad enn med høyere intensiteter. De eneste fordelene med høyrepetisjons trening er at det kan øke kapasiteten av glykogen i musklene, samt å gjøre muskelene mer motstandsdyktig for surhetsgrad og melkesyre. Så du ser, trening med vekter er nødvendig for styrke og muskelmasse! Dine meninger er irrelevante i noe som åpenbart bare vitenskap har svaret på, derfor bør du heller holde kjeft eller uttale deg på det du vet stemmer med vitenskapen.

 

Forresten, definer "litt mer muskler på kroppen". Man blir ikke bodybuilder over natta, fordi man trener med vekter.

8026036[/snapback]

 

Blablabla.. Eneste plassen du tør å prate slik er på nettet, så om du ikke kan holde en høflig tone kan du jo heller stikke innom og gjenta akkurat det du sier rett til meg.. pm meg og du får adressen min..

 

Les hva jeg skriver.. "Man trenger ikke vekter for å trene styrke."

Man kan trene styrke med vekter, men man trenger dem ikke.. Jeg nevner ikke armhevninger en gang, men om man vil kan man f.eks. sette bena opp på noe for å øke vekten på armene. Alternativene med kroppsvekten er så mange, det eneste som begrenser deg er kreativitet..

Og alt jeg sier er at "hysteriet" med at man må på treningssenter er tull, det finnes alternativer.

Jeg velger selv å gå på treningssenter, men det vil ikke si at alle MÅ gjøre dette for å få ønsket resultat..

 

PS; Så ikke alderen din før nå, skjønner mer nå.. Foreslår du enten går av steroidene, eller venter ett par år før du taler videre..

8027578[/snapback]

 

Jeg har ingen interesse av å oppsøke deg lille venn, men du skal være sikker på at jeg hadde sagt det samme til deg i en muntlig sammenheng. Jeg hadde nok ikke sagt at du skal holde kjeft, rett og slett av ren høflighet. Men dette er et forum, og tåler du ikke å bli kritisert slik for feilaktig informasjon, da har du ingenting her å gjøre.

 

Det jeg ville poengtere med innlegget mitt var at å trene med så lave intensiteter som for eks med armhevninger er en håpløs måte å bygge muskler og styrke på. Det er noe du tydelig ikke er klar over, siden du så påståelig mener at det ikke er nødvendig med vekter for å trene styrke og bygge muskelmasse. Det er klart det å trene med kroppsvekten er mye bedre enn ingenting, men du kommer ikke langt i å bygge styrke eller en estetisk kropp. Nå kommer det jo selvfølgelig helt an på, hva målet til den enkelt personen er, men om du har lyst til å være noe mer enn en skinny fyr på 70kg med definerte muskler, så må vekter til. Man vil aldri bygge en solid rygg med rygghev, framfor markløft. Derimot om en øvelse der man bare bruker kroppsvekten har nok intensitet, kan det være en kjempebra øvelse for å bygge muskler og styrke. Eksempler på dette er dips og chins/pullups. Disse krever jo også utstyr, så uttalesen min var rettet mot øvelser der man kun bruker kroppen.

 

Eks på hva jeg mener er om en person tar over 100 armhevninger, så er det ikke lenger styrke han trener, men utholdenhet. Om denne personen skal bli sterkere må det langt høyerer intensiteter til. Vitenskapelig er styrke definert som evnen til å produsere mest mulig kraft på kortest mulig tid. For å kunne trene opp denne evnen, må det høyere intensiteter til. Intensitet er definert som % av 1RM (maksløft/maksprestasjon). Forskning viser at man må over 80% av 1RM, for å effektivt rekruttere nye motorenheter og "ratecoding" til økt styrke.

Når det gjelder muskelmasse, så er det også stor korrelasjon mellom hypertrofi og intensitet i styrketreningen. Man oppnår langt mindre mikrotrauma og tilpasninger for økt muskelmasse, med intensiteter under 50% av 1RM.

 

Så du ser, for en utrent person er det å trene med bare kroppsvekten helt greit å trene med, når intensiteten er høy, men før eller senere må personen begynne å trene med vekter for at det skal skje tilpasninger for økt styrke og muskelmasse.

 

Har du lyst å lære om hva styrke egentlig er, kan du lese denne artikkelen som gir en enkel forklaring; http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1241594

 

 

Og angående de usaklige kommentarene dine om alderen min (ja, jeg er 19år) og steroider (?), så er det ikke noe jeg tar innover meg. De sier alt om deg og ingenting om meg.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

Jeg var ikke sikker på om jeg skulle svare, men du er jo helt på jordet..

Jeg anbefaler deg å lese hele tråden.. Jeg svarer på spørsmålene fra NorthGarden.. Han sier, jeg siterer:

Kekeke. Jeg skal ikke bli macho-big-boy, jeg skal få vekk flesket på magen. That's it

 

Selvsagt kan jeg vel sikkert sette opp ett sinnsykt treningsprogram med masse vekttrening, bare for å vise hvor mye jeg vet, men det er ikke det han spør om..

Det har ikke vært noen direkte tråd om bygging av muskelmasse i denne tråden..

 

Og ja, jeg tåler å bli kritisert, men kun når dem jeg debatterer med kan holde en saklig tone.. "Hold kjeft" og liknende viser bare nivået du ligger på, Looper87.. Diverse henvisning til alder og steroider er bare en unnskyldning på dine vegne, for selv om man er på nett så SKAL man kunne holde en høflig tone.. Les retningslinjer for forumet..

 

Mitt forslag er at vi stopper her, du vil ikke komme noen vei uansett, du kan sikkert fortelle meg tonnevis om muskeltrening, som jeg mest sannsynlig vet fra før.. Men regner med du liker å fortelle meg og andre om din uendelige 19 årige visdom..

Lenke til kommentar
Selvsagt kan jeg vel sikkert sette opp ett sinnsykt treningsprogram med masse vekttrening, bare for å vise hvor mye jeg vet, men det er ikke det han spør om..

Det har ikke vært noen direkte tråd om bygging av muskelmasse i denne tråden..

8041278[/snapback]

Vil ikke en solid ramme være viktig for at magen skal se fin ut? Ville du ha likt å se på et sett flotte pupper som var festet på ei jente med downs syndrom (for å overdrive litt)?
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Vil ikke en solid ramme være viktig for at magen skal se fin ut? Ville du ha likt å se på et sett flotte pupper som var festet på ei jente med downs syndrom (for å overdrive litt)?

8041369[/snapback]

Det er fortsatt ikke det Norhtgarden har spurt om. Og nei, du er ikke alene om det synet angående ramma rundt.

Lenke til kommentar
Jeg var ikke sikker på om jeg skulle svare, men du er jo helt på jordet..

Jeg anbefaler deg å lese hele tråden..  Jeg svarer på spørsmålene fra NorthGarden..  Han sier, jeg siterer:

Kekeke. Jeg skal ikke bli macho-big-boy, jeg skal få vekk flesket på magen. That's it

 

Selvsagt kan jeg vel sikkert sette opp ett sinnsykt treningsprogram med masse vekttrening, bare for å vise hvor mye jeg vet, men det er ikke det han spør om..

Det har ikke vært noen direkte tråd om bygging av muskelmasse i denne tråden..

 

Og ja, jeg tåler å bli kritisert, men kun når dem jeg debatterer med kan holde en saklig tone..  "Hold kjeft" og liknende viser bare nivået du ligger på, Looper87..  Diverse henvisning til alder og steroider er bare en unnskyldning på dine vegne, for selv om man er på nett så SKAL man kunne holde en høflig tone.. Les retningslinjer for forumet..

 

Mitt forslag er at vi stopper her, du vil ikke komme noen vei uansett, du kan sikkert fortelle meg tonnevis om muskeltrening, som jeg mest sannsynlig vet fra før.. Men regner med du liker å fortelle meg og andre om din uendelige 19 årige visdom..

8041278[/snapback]

 

Stahet uten like.

 

Vår diskusjon handler ikke om trådstarteren sitt ønske om lavere fettprosent, men om din uttalelse om at man ikke trenger vekter for å trene styrke og bygge muskler. Jeg håper inderlig jeg ikke trenger å forklare det igjen. Jeg ser at dette er litt off-topic i forhold til emne, men når du kommer med sånne feilaktige uttalelser, så har jeg all rett til å kommentere.

 

Å be noen holde munn er helt på sin plass og ikke usaklig, når de uttaler seg som om kunnskapene skulle komme fra treningsdelen av bladet "KK", og ikke vitenskap. Derimot er det usaklig å forhåndsdømme en persons integritet og intelligens på grunn av alder og i tillegg komme med kommentarer som "foreslår du enten går av steroidene, eller venter ett par år før du taler videre..".

 

Jeg trenger ikke å forklare deg hvorfor du er en komplett idiot. Det har du vist alle her allerede.

Lenke til kommentar

Deres innlegg har egentlig ikke vært til noen særlig nytte for meg ... jeg har faktisk ikke lest noen av innleggene deres, fordi jeg har inntrykket av at dere kun skal hakke på hverandre.

Hvis dere ikke kan skjerpe dere, så må jeg nesten få en moderator til å rydde opp litt her. =)

Lenke til kommentar
Jeg var ikke sikker på om jeg skulle svare, men du er jo helt på jordet..

Jeg anbefaler deg å lese hele tråden..  Jeg svarer på spørsmålene fra NorthGarden..  Han sier, jeg siterer:

Kekeke. Jeg skal ikke bli macho-big-boy, jeg skal få vekk flesket på magen. That's it

 

Selvsagt kan jeg vel sikkert sette opp ett sinnsykt treningsprogram med masse vekttrening, bare for å vise hvor mye jeg vet, men det er ikke det han spør om..

Det har ikke vært noen direkte tråd om bygging av muskelmasse i denne tråden..

 

Og ja, jeg tåler å bli kritisert, men kun når dem jeg debatterer med kan holde en saklig tone..  "Hold kjeft" og liknende viser bare nivået du ligger på, Looper87..  Diverse henvisning til alder og steroider er bare en unnskyldning på dine vegne, for selv om man er på nett så SKAL man kunne holde en høflig tone.. Les retningslinjer for forumet..

 

Mitt forslag er at vi stopper her, du vil ikke komme noen vei uansett, du kan sikkert fortelle meg tonnevis om muskeltrening, som jeg mest sannsynlig vet fra før.. Men regner med du liker å fortelle meg og andre om din uendelige 19 årige visdom..

8041278[/snapback]

 

Stahet uten like.

 

Vår diskusjon handler ikke om trådstarteren sitt ønske om lavere fettprosent, men om din uttalelse om at man ikke trenger vekter for å trene styrke og bygge muskler. Jeg håper inderlig jeg ikke trenger å forklare det igjen. Jeg ser at dette er litt off-topic i forhold til emne, men når du kommer med sånne feilaktige uttalelser, så har jeg all rett til å kommentere.

 

Å be noen holde munn er helt på sin plass og ikke usaklig, når de uttaler seg som om kunnskapene skulle komme fra treningsdelen av bladet "KK", og ikke vitenskap. Derimot er det usaklig å forhåndsdømme en persons integritet og intelligens på grunn av alder og i tillegg komme med kommentarer som "foreslår du enten går av steroidene, eller venter ett par år før du taler videre..".

 

Jeg trenger ikke å forklare deg hvorfor du er en komplett idiot. Det har du vist alle her allerede.

8041985[/snapback]

 

Ok, vi holder oss til sak.. Sitèr meg en gang der jeg nevner "bygge muskler".. Du skriver om ting jeg aldri har sagt.. Selvsagt er det bedre å endre på mine uttalelser enn å trekke tilbake noe..

 

Jeg gjentar hva jeg skrev ordrett;

Man trenger da ikke vekter for å trene styrke.. Regner med at ønsket ikke er å bygge deg stor, men få litt mer muskler på kroppen.. Kroppen selv er noe av den beste vekten man kan bruke etter min mening... Litt kreativitet og kanskje søking på nettet om metoder så finner man ut hva man liker..

 

Du mener selvsagt at det er helt feil at man kan bruke kroppen som vekt om man vil bli sterkere, DU mener selvsagt at eneste veien til økt styrke er å bruke vekter..

Min mening er at alt er relativt.. Sitter du og pumper med 120kg vekter så er den 60kg kroppen din helt ubrukelig som vekt. Men de aller fleste er faktisk ikke supertrent, de aller fleste vil ha nok med å bruke kroppen sin om vekt..

Men alt dette mener du Looper87 er feil.. Din mening er at man uansett ståsted må bruke vekter.. I så fall håper jeg du stikker en tur innom f.eks. Norges idrettshøyskole og spør dem hva dem mener om at det ikke går an å bruke kroppen sin som vekt for å trene styrke.. ;)

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Deres innlegg har egentlig ikke vært til noen særlig nytte for meg ... jeg har faktisk ikke lest noen av innleggene deres, fordi jeg har inntrykket av at dere kun skal hakke på hverandre.

Hvis dere ikke kan skjerpe dere, så må jeg nesten få en moderator til å rydde opp litt her. =)

8042023[/snapback]

 

Jeg vil ikke si at Looper87 hakker ned på noen, men at han heller prøver å gi eksakte fakta, og at når han ble hakket på så prøvde han heller å forsvare seg. Men les post nummer 183, hvor det faktisk stemmer det han sier, som Zethyr sier.

Endret av sndr
Lenke til kommentar

Og jeg må igjen si at det Looper87 ikke er direkte feil, noe jeg aldri har sagt, men at man må se på det relativt. Det er bare det at han tar helt feil når det kommer til den gjengse styrken i den norske befolkningen.. For de aller fleste vil ikke det å bruke vekttrening med kroppen som basis noen høyrepetisjonsøvelse..

 

Det å mene at det ikke finnes øvelser der kroppen kan brukes som vekt er jo helt feil og man bør sette seg ned og lære litt mer om trening.

sndr mener at looper 87 ble angrepet og jeg er den skyldige part, ok, helt greit. Hvor i denne tråden har jeg angrepet looper87 og vært usaklig før han ber meg om å holde kjeft osv.. Men ok, selvsagt mener man at det ikke er noe angrep på meg og mine meninger på en usaklig måte så er også det helt greit og jeg kan egentlig la være å skrive mer i denne tråden..

 

Det er ikke slik at man må skrive i denne tråden.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...