vestlia Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei! Ja, så er tiden kommet for å skifte RAM. Jeg skrudde opp ett lokk under pcen, men fant ikke helt ut hvordan jeg skulle ta ut den gamle RAM brikken, og vil unødig ødelegge noe så dyrt. Noen som vet hvordan jeg får skiftet? Har lagt med et par bilder. Til opplysning så er det en HP Notebook pc Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ettersom jeg ser så er det to blanke clips, en på hver side av ram brikken, disse skal nok skyves ut til hver sin side og ram brikken løftes ut.... Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg synes å se at den svarte plasten ( sokkelen ) som brikken står i er hengslet. Om så er tilfelle må du løfte litt under ramen på venstre side av bildet før du trekker den rett ut av sokkelen. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Ok. Er disse veldig skjøre så de blir fort ødelagt(om jeg løfter feil ) Isåfal, kan jeg bare sette inn en ny brikke etterpå? Er det noen sjanse for at komponente blir ødelagt av statisk elektrisitet? Lenke til kommentar
Digilars Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ok. Er disse veldig skjøre så de blir fort ødelagt(om jeg løfter feil ) Isåfal, kan jeg bare sette inn en ny brikke etterpå? Er det noen sjanse for at komponente blir ødelagt av statisk elektrisitet? 7735680[/snapback] Som den første kommentaren her var inne på, så skal du vippe det blanke klipset på hver ende av der RAM-brikken står til side. Da vil selve RAM-brikken 'sprette' litt opp, og du kan løfte den ut. Deretter setter du den nye brikken i, samme vei/retning som den opprinnelige. Så skyver du klipsene på plass igjen. Forøvrig står vel dette i bruksanvisningen. Du bør ikke subbe med strømpene dine over et syntetisk teppe før du bytter RAM for å si det slik! Ideelt sett bør du ha eget utstyr på deg (håndlenke, matte) før du bytter. Du kan 'lade deg ut' ved å ta på noe som er jordet før du setter i gang. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Ok. Er disse veldig skjøre så de blir fort ødelagt(om jeg løfter feil ) Isåfal, kan jeg bare sette inn en ny brikke etterpå? Er det noen sjanse for at komponente blir ødelagt av statisk elektrisitet? 7735680[/snapback] Som den første kommentaren her var inne på, så skal du vippe det blanke klipset på hver ende av der RAM-brikken står til side. Da vil selve RAM-brikken 'sprette' litt opp, og du kan løfte den ut. Deretter setter du den nye brikken i, samme vei/retning som den opprinnelige. Så skyver du klipsene på plass igjen. Forøvrig står vel dette i bruksanvisningen. Du bør ikke subbe med strømpene dine over et syntetisk teppe før du bytter RAM for å si det slik! Ideelt sett bør du ha eget utstyr på deg (håndlenke, matte) før du bytter. Du kan 'lade deg ut' ved å ta på noe som er jordet før du setter i gang. 7735901[/snapback] Ok. Tusen takk for hjelpen alle sammen. Får bare håpe det er riktig minnebrikke nå da Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvis d begynner å ryke og du ser blå flammer fra pc'en så slå den av! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå