Gå til innhold

SLI / X-fire spørsmål


axl

Anbefalte innlegg

Vil bare se om jeg har forstått dette rett.

 

For å ha SLI må jeg ha et SLI basert hovedkort (kun Nvidia) og 2 Nvidia kort (eks. 8800 gts/gtx)

 

For å kjøre X-fire må jeg ha et 965/975 basert chipset fra Intel og 2 ATI kort? (eks. x1950pro)

 

Sitter med et intel 965 med x-fire support og et 8800GTX, så da er det vel ingen måte jeg kan kjøre dem sammen på? (fått tilbud om et rimelig 8800gts..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes modifiserte drivere med mulighet for SLi på Intel brikkesett med crossfire støtte. Men samme hva så krever det at du har to identiske grafikkort, dvs 2 8800 GTX eller 2 8800 GTS. Ikke en av hver (hvis det ikke har skjedd en endring i det siste som har gått meg hus forbi da).

 

Såvidt jeg husker eksisterer det heller ikke modifiserte drivere med 8800 støtte. Men teoretisk sett er det ihvertfall mulig. :p

Lenke til kommentar

ATi klarer vel aa kjoere crossfire paa kort av samme serie (X19xx) med de nyeste driverene.. og det uten noe ekstra kabel, eller MAstercard, men tror kompabilitet og ytelse blir bedre med et masterkort.. kan vaere dette bare gjelder for Xpress 3200 chipsettet, men skal ikke si det sikkert.

 

hvordan det er paa intel chipset skal jeg ikke uttale meg om....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...