xxm0rtyque Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei dere der ute! Etter at jeg formaterte laptopen min etter at den hadde noen feil med video avspilling, Så vil den ikke lade opp batteriet.. Den står på 3% hele tiden! Bare kablen går ut, så stopper maskinen.. Åssen får jeg den til å lade igjen? Veiledning! OPS: Har ikke prøvd å stilt på noe greier, ettersom jeg ikke skulle gjøre noe feil.. Har en Compaq Presario R3000 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Har den "battery care"-funksjon i BIOS? Har du den nyeste bios'en? Lenke til kommentar
frontflip Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hva med å skru den av deretter plugge den i laderen og vente en times tid? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 yupp. Kan også fungere om man tar batteriet ut, venter i en times tid, og forsøker å koble til igjen.. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Høres merkelig ut. Kan ikke helt skjønne hvordan en re-installasjon skal kunne påvirke batteriet på denne måten. Riktignok er det mulig at evt. instillinger på strømsparing o.l. kan endre seg, men har aldri vært borti en PC som ikke lader pga. en re-installasjon. Har du installert alt av drivere, spesielt om det er noe spes. strømstyringsprog. Uansett så skal den jo kunne lade batteriet uten at maskinen er på, så hvis du skrur av maskinen og lar den lade en stund (en time eller to i første omgang) så burde det virke hvis det ikke er noe feil med batteriet eller laderen. Hvor gammelt er PCen/batteriet? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 det kan være laderen... har vert borti at laptoppen får strøm, men vil ikke lades... og når laderen byttes så lades batteriet, av en eller annen merkelig grunn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå