Prodip Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Maskinen min fungerer helt fint nesten hele tiden. Jeg kan skrive, gjøre det meste uten en eneste form for problematikk. Men 1 plass skjærer det seg og det er når jeg skal spille et litt mere "avansert" 3d spill. Jeg kan spille det opp til 10-40 minutter uten problemer, det varierer. Men en eller annen gang så går skjermen i vente modus, blir svart med følgende beskjed: "No signal detected" -GeForce Gainward 6800 LE, er skjermkortet mitt. Har en strømforsyning på 400W og det burde holde. Og ja , jeg har de siste driverne til skjermkorte mitt, hovedkorte og lydkorte. Har sjekket cabelene og de er plugget godt til der de skal være. Prøvde å ringe slike hjelpetelefoner som Komplett, Telenor , men disse menneskene vet jo ingenting. Jeg kunne spiller spillet; World of Warcraft, helt uten problemer, men alt dette skjedde etter at jeg installerte expansion packen "The Burning Crusade" Expansion Packen har ingen form for grafikk endring, så jeg skjønner det rett og slett ikke, hvorfor det ikke fungerer. Counter Strike, Call of Duty, Battlefield 2, har jeg samme problem med. Hvis du har svaret og det viser seg at det fungerer, så skal du ikke se bort ifra at det blir en liten belønning på deg som finner det ut :- ) Endret 16. januar 2007 av Prodip Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Maskinen min fungerer helt fint nesten hele tiden. Jeg kan skrive, gjøre det meste uten en eneste form for problematikk.Men 1 plass skjærer det seg og det er når jeg skal spille et litt mere "avansert" 3d spill. Jeg kan spille det opp til 10-40 minutter uten problemer, det varierer. Men en eller annen gang så går skjermen i vente modus, blir svart med følgende beskjed: "No signal detected" -GeForce Gainward 6800 LE, er skjermkortet mitt. Har en strømforsyning på 400W og det burde holde. Og ja , jeg har de siste driverne til skjermkorte mitt, hovedkorte og lydkorte. Har sjekket cabelene og de er plugget godt til der de skal være. Prøvde å ringe slike hjelpetelefoner som Komplett, Telenor , men disse menneskene vet jo ingenting. Jeg kunne spiller spillet; World of Warcraft, helt uten problemer, men alt dette skjedde etter at jeg installerte expansion packen "The Burning Crusade" Expansion Packen har ingen form for grafikk endring, så jeg skjønner det rett og slett ikke, hvorfor det ikke fungerer. Counter Strike, Call of Duty, Battlefield 2, har jeg samme problem med. Hvis du har svaret og det viser seg at det fungerer, så skal du ikke se bort ifra at det blir en liten belønning på deg som finner det ut :- ) 7735453[/snapback] Det høres ut som du har et deffekt grafikkort. Hva slags kjøler sitter på? Kan være at kortet rett og slett blir for varmt og. Har du ekstra vifter i kabinettet? Endret 16. januar 2007 av bussemannen Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Har du vifte på skjermkortet ditt, eller er det passivt kjølt? Har du (andre) vifter i kabinettet? Her Har du vifter som passer ditt skjermkort! Last ned Everest Home Edition på FileHippo for å sjekke temperaturene. Lenke til kommentar
Prodip Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Grafikk kortet er supplementert med 1 vifte, altså det er en vifte på skjermkortet. Ellers så er det vifte fra strømforsyningen, Cpu viften og en ekstra vifte som jeg har lagt inn selv. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ikke akkurat drømmerådet men en reinstallasjon av Windows kan vel alltids være verdt et forsøk. Først og fremst ville jeg fått sjekket temperaturer på prosessor og skjermkort. Se om det kanskje har dukket opp noen "ekstra" hybelkaniner i det siste som gjør ting ustabilt. Hvis de samme problemene eksisterer etter en reinstallasjon av Windows OG det ikke er noe galt med temperaturene så ville jeg nok forsøkt meg på å sende inn skjermkortet og få nytt hvis du fortsatt er innenfor garanti-tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå