d-e-x-t-e-r Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Hei. Saken er at jeg har kjøpt meg 5.1 surround høyttalere (Z-5500), men bommet på en viktig ting. Nemlig at jeg har lydkort som ikke støtter høyttalerne. Men vi har 2 pcer i huset. En er min (Parckard bell), andre er brorens(Compac). Og pcen hans har lydkort som passer med de høyttalerne jeg kjøpte. Spørsmålet nå er om det rett og slett er mulig å bytte lydkortet mitt med brorens lydkort? Vill dette løse problemet, eller er jeg nødt til å kjøpe et nytt lydkort? Håper på hjelp =) Endret 16. januar 2007 av d-e-x-t-e-r Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvis han har PCI-lydkort, kan du gjøre dette. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvordan "passer" de ikke til høyttalerne dine? Noe med at du har for få kanaler på lydkortet? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Bytt i vei. Bare sjekk først at ingen av kortene er integrert på hovedkortet. Lenke til kommentar
d-e-x-t-e-r Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Takk for svarene! "eguliano", jeg har ingen anelse på hva slags lydkort det er i pc'ene våre. Hvordan kan man eventuelt skjekke det? "narutofan", som du kom inn på, så er dt for få innganger på kortet mitt. derfor går det ikke. "radiated", nå har jeg aldri sett hvordan et hovedkort ser ut da, men skal nok bruke hode og logikken til å se om lydkortet er integrert i hovedkortet. Dessuten venter jeg med å "bare bytte i vei" til jeg får flere tilfredsstillende svar Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Har du et lydkort som passer til slotene på hovedkortet ditt er det nok bare å bytte Lenke til kommentar
radiated Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Du finner hvliket lydkort du har innstallert (i Windows XP) ved å høyreklikke på "Min Datamaskin", velge "egenskaper", "maskinvare", trykk på "enhetsbehandling", og du skal finne lydkortet under "lyd, video, og spillkontrollere". Evt tar du og åpner dekselet og ser hva som skjuler seg i forlengelsen av der du har høyttalerne koblet til. Lenke til kommentar
d-e-x-t-e-r Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Jeg åpnet dekselet på PC'en og så at lydkortet er integrert i hovedkortet. Vil det bety at jeg ikke får byttet den ut? Endret 17. januar 2007 av d-e-x-t-e-r Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Deeet betyr at du ikke kan bytte, ja.. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Men ha en extra et kan du ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå