E.T Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Heisann, har idag snakket endel med rådgivere om å ta allmenne fag for generell studiekompedanse. Jeg har i underkant av 3 år igjen med automasjon (1.5år skole og 1.0-5 år lærling), jeg har nå bestemt meg for å begynne med norsk, og gå opp i eksamen i det ved juletider (dvs studier på fritiden utenom det jeg studerer nå) Da lurer jeg på: Blir dette veldig hardt? Jeg har alltid klart meg godt i allmennfag. Hvilke andre fag en norsk trenger jeg? Hvor mye av disse trenger jeg? Jeg skal ta ingeniørutdanning så fort som mulig etter jeg er ferdig med fagbrev/studiekompetanse. Hvilke fag får jeg tatt på forkurset her? (automatikkingeniør) Kort sagt: Hvilke fag trenger jeg får jeg begynner på ingeniør m/eventuelt forkurs? Takker for alle svar MVH Erlend Endret 16. januar 2007 av E.T Lenke til kommentar
haslunda Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) jeg går almenn påbygg og der har vi disse fagene: matte 2my norsk engelsk 2sk (samfunnsfag) naturfag gym historie for å komme inn på en bachelor linje trenger du også 2mx,3mx og 2fy og på noen linjer trenger du også kjemi i tillegg til de fagene over. forkurs er den raskeste veien å gå, men det er hardt, du må være veldig flink på skolen for å klare deg igjenom det kurset. har selv gått det, og jeg endte opp med å bare ta matte fysikk og kjemi. Endret 16. januar 2007 av haslunda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå