Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bytte ut hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite(kanskje stort) problem. Det har seg slik at jeg har kjøpt meg nytt HK,

jeg skal bruke samme prosessoren som jeg har. En AMD athlon 64 3200+

Problemet oppstod når jeg skulle til å ta av prosessoren, med kjøleribbe og CPU vifte.

Får ikke dette helt til. Det er en bøyle som går gjennom kjøleribba, jeg har løsnet denne.

Men er redd for å bruke makt. Hva skal jeg gjøre for å få av prosessoren og kjøleribba?

Noen som har gjort dette før og som kan hjelpe meg?

Mvh

amdisking

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle er redde for makt.. men det må til innimellom. Men bare husk på å bruk kontrollert makt, og pass på at hovedkortet sitter godt fast når du driver på med kjøleribba. Jeg selv har omtrent trampa på rambrikkene, lent hele kropsvekten min på kjøleribbefestet o.l. De fleste tåler litt hvis man presser på riktige punkter. bare pass på å ikke skrap, eller deng vekk noen elementer som sitter rundt. Lykke til. Vær hardhendt på en litt forsiktig måte så burde det gå bra..

Lenke til kommentar
alle er redde for makt.. men det må til innimellom. Men bare husk på å bruk kontrollert makt, og pass på at hovedkortet sitter godt fast når du driver på med kjøleribba. Jeg selv har omtrent trampa på rambrikkene, lent hele kropsvekten min på kjøleribbefestet o.l. De fleste tåler litt hvis man presser på riktige punkter. bare pass på å ikke skrap, eller deng vekk noen elementer som sitter rundt. Lykke til. Vær hardhendt på en litt forsiktig måte så burde det gå bra..

7735503[/snapback]

Men er du sikker på at det ikke er flere feste mekanismer enn hendelen som går gjennom kjøleribba?

Når jeg har løsnet hendelen som går gjennom ribba, skal jeg da bare prøve å løfte kjøleribba rett av?

Mvh

amdisking

Lenke til kommentar

Det er vel socket 754 eller 939 er det ikke? på min orginale kjøler på 3000+ s7543 er det bare en arm du vipper opp og så kan du ta av den som går gjennom kjøleribba, og etter det så skal den være løs altså....... skal bare være å ta litt i men ikke for mye......

Lenke til kommentar

Mistenker at det som er skjedd er at kjølepastaen har stivnet og dermed fungerer litt som lim mellom kjøleribbe og IHS på prosessoren. Vær veldig forsiktig når du skal løsne kjøleren fra prosessoren - du må IKKE dra i kjøleren. Det er bedre å vri forsiktig, for å løse opp kjølepastaen.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Første gang jeg skulle bytte CPU-kjøler så merket jeg at den satt fast i prosessoren. gjorde som Roxrud og dro til i kjøleren, og der satt f*** meg prosessoren fast i kjøleren. blei nervøs for at jeg hadde ødelagt prosessoren, men jeg skiftet kjøler og satt alt på plass som det skulle. Har ikke hatt noen som helst problemer etter dette, men jeg var nok bare heldig. ville gått for Caze sin metode, utøv litt forsiktighet, så kanskje det holder litt lenger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...