Matsemann Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Heihei! Regner med at dere er innmari lei av alle ping+trådløst nettverk tråder, så om du er det, trykk ctrl+w Vel, jeg har lest en del her på forumet, og prøvd en del. Problemet: Høy ping over nett generelt (har pratet med Dataguard (ISP), de ba oss sjekke nettverket). Når jeg pinger 192.168.1.1 (gateway) ligger den mellom 1-2, noen få ganger rundt 17-20, og en gang per 10-15 echo rundt 100-250. Altså enormt med spikes. Jeg har på Windows Zero greiene, fordi jeg ikke bruker noe annet program til nettverkskortet. Kortet er ett topcom skyr@acer pci 111 (g-kort), mens ruteren er Topcom Skyr@acer WBR 754sg. Etter oppdatering av drivere til pci-kortet ble resultatet det som er over, da det var verre før. Kortet har ikke virket på to dager, grunnet strømbrudd, men idag våknet det til liv igjen, og oppfører seg helt normalt. Jeg lurer på hva som skylder den ustabile pingen. For noen ganger ligger den på 35-45 + spikes som normalt, og er altså noen ganger alt for høy. Er det ruteren? Er det pci-kortet? Er det Windows? BTW1: ping 192.168.1.1 -n 25 ga isted 35 i gj.snitt, med 3 spikes over 100, resten mellom 1-3, og nå var det 177 i gj.snitt, med halvparten 1-2, og resten over 200 BTW2: Kjøper gjerne kraftigere antenne osv. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det billigste alternativet kan være å bytte kanal. Den variable pingen du har tyder på at du kan ha interferens. Kanal 6 og 11 er mye brukt, så du kan gjerne prøve å bytte til kanal 1 i routeren. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 beste alternativ: tp bruk kabel, uten tvil best om du viiirkelig vil ha ned pingtiden din.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Nå er ikke kabel noe alternativ, tempezzzt Kanal ja, glemte å nevne det. Jeg har prøvd en del kanaler, da den som standard står på 6. Men er det slik at om man har kanal 6, så får det innvirkning på kanalen(e) over og under? Ser linken i siggen din, la7dfa-com, men jeg bruker kun windows' konfig, bare så det er sagt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 He he, jeg har da ikke sagt et ord om det Det kan lønne seg å flytte litt på antennen. En annen ting som kan gjøres er å sette en metallflate noen cm bak antennene til du får best signal. Dette kan doble signalstyrken og redusere støy. Jeg gjorde dette ved hjelp av bunnen på en kasserolle når jeg manglet nett her... Prøv å laste ned en stor fil mens du justerer, da ser du straks om det funker. Hvis ikke alt dette skulle hjelpe så finnes det gode antenner på wlansupply.no og andre steder (f.eks flatpanelantenner på 13-16dBi). Helst så skulle man bruke MIMO-routere innendørs. Disse har mye bedre dekning pga at de fyller ut dødsonene som vanlige 11b/g routere har. Homeplug er et system som bruker 220V nettet i huset, da slipper man å ha fri sikt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Fant en innstilling som het "extended range mode" og oppgraderte firmware, det gjorde susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå