Gå til innhold

Maskinen starter ikke med logitech G15

Anbefalte innlegg

Tastaturet mitt tar for mye strøm og starter derfor ikke når jeg slår på maskina mi, så jeg må ha et annet tastatur tilkoblet for å få starta. Noen som har noen råd så jeg slipper å gjøre dette hver gang jeg skal starte maskina mi ?

-----------------------

E6600 :w00t:

Endret av KjQttkak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener USB kan levere max 500 mA, og dette er som regel fordelt på flere porter (mulig jeg tar feil på denne). Når maskinen starter blir enhetene initialisert og dette fører til høyere strømtrekk da alle enhetene "brukes" på en gang.

Prøv å ta ut andre USB-enheter du har tilkoblet.

Uansett er mitt råd å kjøpe et ikke fullt så Hi-Tech tastatur neste gang!

Lenke til kommentar

Hva i all verden er det for et råd PootieTang? :p

Jeg har aldri vært borti at et tastatur forårsaker at en maskin ikke starter, men derimot så klikka det forrige hovedkortet hvis jeg kobla til mer enn bare musa. Det skal dog legges til at det begynte å bli slitent på sine gamle dager.

Står det noe smart i manualen kanskje?

Prøv å aktivere USB keyboard support i BIOS.

Lenke til kommentar

USB keyboard er aktivert i BIOS..

Når jeg starter maskinen står det at det ikke er tilkoblet noe tastatur, trykk F1 for å fortsette, som da ikke funker uten tastatur.. :p

Nesten samme som hvis floppy A er aktivert i BIOS men er ikke tilkoblet.

Lenke til kommentar
Kjøp en usb hub med strømtilkobling.

Eventuelt, hvis du har et webcam, koble av det.

Dess flere "tunge" usb enheter du har, dess større sjangs for at det ikke blir nok strøm til dem.

7738629[/snapback]

Jeg har bare mus og tastatur tilkoblet USB.. Har lest et sted her i forumet om en som ikke fikk Razer musa til å starte før han har dratt ut og satt i kabelen igjen. Det var pga. at den tok for mye strøm..

Lenke til kommentar
USB keyboard er aktivert i BIOS..

Når jeg starter maskinen står det at det ikke er tilkoblet noe tastatur, trykk F1 for å fortsette, som da ikke funker uten tastatur.. :p

Nesten samme som hvis floppy A er aktivert i BIOS men er ikke tilkoblet.

7742503[/snapback]

Dette slipper du ved å sette på Halt On: no errors

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...