KjQttkak Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Tastaturet mitt tar for mye strøm og starter derfor ikke når jeg slår på maskina mi, så jeg må ha et annet tastatur tilkoblet for å få starta. Noen som har noen råd så jeg slipper å gjøre dette hver gang jeg skal starte maskina mi ? ----------------------- E6600 Endret 16. januar 2007 av KjQttkak Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Kjøpe ny PSU. Men WTF, hvor mye strøm kan et tastatur bruke da? Sikker på at tastaturet er i orden? Får du bilde på skjermen? Hvis det er tilfelle kan du evt gå inn i BIOS å sette på Halt On: no errors, evt all, but keyboard. Er det USB eller PS2? Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Har nettop kjøpt ny PSU på 460W som burde holde lenge til maskina mi. Det kommer ikke bilde på skjermen eller lys på tastaturet før Windows begynner å laste. Det er et USB tastatur. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) G15 fungerer ikke med USB til PS/2 plugg... EDIT: Ment for PootieTang Endret 16. januar 2007 av Submoose Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg har koblet det rett i USB kontakten på hovedkortet. Har også prøvd andre USB kontakter men uten hell. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Bruker G15 akkuratt nå, men første gang jeg brukte G15 tastaturet, begynte det ikke å virke før det hadde stått en stund :S Bare nevner, siden du kanskje en dag får liv i pc'n med G15 tastaturet... Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Kan høre med PootieTang om hjelp på neste Meldal-LAN Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Mener USB kan levere max 500 mA, og dette er som regel fordelt på flere porter (mulig jeg tar feil på denne). Når maskinen starter blir enhetene initialisert og dette fører til høyere strømtrekk da alle enhetene "brukes" på en gang. Prøv å ta ut andre USB-enheter du har tilkoblet. Uansett er mitt råd å kjøpe et ikke fullt så Hi-Tech tastatur neste gang! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hva i all verden er det for et råd PootieTang? Jeg har aldri vært borti at et tastatur forårsaker at en maskin ikke starter, men derimot så klikka det forrige hovedkortet hvis jeg kobla til mer enn bare musa. Det skal dog legges til at det begynte å bli slitent på sine gamle dager. Står det noe smart i manualen kanskje? Prøv å aktivere USB keyboard support i BIOS. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hva i all verden er det for et råd PootieTang? hehe, var vel i hovedsak ment som en spøk. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Kjøp en usb hub med strømtilkobling. Eventuelt, hvis du har et webcam, koble av det. Dess flere "tunge" usb enheter du har, dess større sjangs for at det ikke blir nok strøm til dem. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 så jeg må ha et annet tastatur tilkoblet for å få starta. 7734564[/snapback] MÅ du ha i et tastatur for og starte pc'n? eller starte noe annet? Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 USB keyboard er aktivert i BIOS.. Når jeg starter maskinen står det at det ikke er tilkoblet noe tastatur, trykk F1 for å fortsette, som da ikke funker uten tastatur.. Nesten samme som hvis floppy A er aktivert i BIOS men er ikke tilkoblet. Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Kjøp en usb hub med strømtilkobling.Eventuelt, hvis du har et webcam, koble av det. Dess flere "tunge" usb enheter du har, dess større sjangs for at det ikke blir nok strøm til dem. 7738629[/snapback] Jeg har bare mus og tastatur tilkoblet USB.. Har lest et sted her i forumet om en som ikke fikk Razer musa til å starte før han har dratt ut og satt i kabelen igjen. Det var pga. at den tok for mye strøm.. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Når jeg starter maskinen står det at det ikke er tilkoblet noe tastatur, trykk F1 for å fortsette, som da ikke funker uten tastatur.. 7742503[/snapback] Ja vel. Litt ironisk da...... Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 USB keyboard er aktivert i BIOS.. Når jeg starter maskinen står det at det ikke er tilkoblet noe tastatur, trykk F1 for å fortsette, som da ikke funker uten tastatur.. Nesten samme som hvis floppy A er aktivert i BIOS men er ikke tilkoblet. 7742503[/snapback] Dette slipper du ved å sette på Halt On: no errors Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Skal prøve det neste gang jeg restarter... Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 OT: Hadde akkurat en skummel opplevelse nå nettopp. Jeg plugget i den 8. USB enheten i pc'n da den låste seg i ca. 30 sek. Kanskje ikke meningen med så mange USB enheter på en gang... Spooky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå