Gå til innhold

Denon Surround Reciever

Anbefalte innlegg

Hei

Vet at dette ikke har så mye med data å gjøre, men det får ikke hjelpe.

Har et problem med min Denon AVR1802 hjemmekino reciever.

Jeg bruker nemmelig en NAD 216 effektforsterker i tillegg for å drive CV høyttalerene mine.

Har i tillegg en Paradigm Aktiv sub, som jeg bruker til film.

Men når jeg kjører eff.forst. slår jeg av høyttaler utgangene på Denon'n, for der er det ikke høyttalere tilkoblet, men da slutter også sub'n å spille...

Hva kan jeg gjøre for at sub'n å eff.forst. skal spille sammen ?

Gjør det noen at det ikke er koblet på høyttalere på Denon'n, selv om jeg skrur på utgangene på den ?

For da funker nemmelig sub'n ?

Noen som har noen geniale svar ?

mvh.

Hans Ø.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan eventuelt sette på noen motstander på høyttalerutgangene for å være på den sikre siden. Noen 8 eller 16 ohms burde være bra, men pass på at de ikke blir ødelagt av varme. Når du vrir opp volumet kan de jo få litt å jobbe med :smile:

mvh,

Idar

Lenke til kommentar

Ingen fare for krypstrøm! Det er snakk om rimelig høy spenning for å få kontakt mellom de punktene. Spenningen ut til høyttalerene er forresten et godt stykke under 230V!

Ikke noe vits å bruke motstander heller, medmindre du trenger å varme opp rommet eller noe sånt :smile:

Edit: TypO

K

[ Denne Melding var redigert av: enemigo på 2002-11-29 20:14 ]

Lenke til kommentar

Rørforsterkere kan (kunne?) bli skadet av å kjøre uten tilkoblet høyttaler. Men det er jo de færreste som har rør i dag (entusiaster unntatt).

Transistorforsterkere derimot kan skades ved kortslutning (men de fleste forsterkere har beskyttelseskretser). Åpne utganger er derimot intet problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...