HansHG Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hei Vet at dette ikke har så mye med data å gjøre, men det får ikke hjelpe. Har et problem med min Denon AVR1802 hjemmekino reciever. Jeg bruker nemmelig en NAD 216 effektforsterker i tillegg for å drive CV høyttalerene mine. Har i tillegg en Paradigm Aktiv sub, som jeg bruker til film. Men når jeg kjører eff.forst. slår jeg av høyttaler utgangene på Denon'n, for der er det ikke høyttalere tilkoblet, men da slutter også sub'n å spille... Hva kan jeg gjøre for at sub'n å eff.forst. skal spille sammen ? Gjør det noen at det ikke er koblet på høyttalere på Denon'n, selv om jeg skrur på utgangene på den ? For da funker nemmelig sub'n ? Noen som har noen geniale svar ? mvh. Hans Ø. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Har ingen ting å si om høyttalerutgangene står på uten at det er tilkoblet høyttalere! Knut Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Hadde håpet på det, men har hørt en gang at en ikke skal ha på forsterkeren uten høyttalere tilkoblet. Men kan hende det var feil. Lenke til kommentar
idander Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Du kan eventuelt sette på noen motstander på høyttalerutgangene for å være på den sikre siden. Noen 8 eller 16 ohms burde være bra, men pass på at de ikke blir ødelagt av varme. Når du vrir opp volumet kan de jo få litt å jobbe med :smile: mvh, Idar Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Det er ikke noe problem å ha på høytalerutgangene uten at det høytallere der... Det er jo ingen hel krets.. alt kommer til utgangen, men ikke lenger. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Det var det jeg tenkte også, det kan jo ikke komme lenger. Og det det bør ike være fare for krypstrøm ? Det er jo så lite V men mye watt ? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Ingen fare for krypstrøm! Det er snakk om rimelig høy spenning for å få kontakt mellom de punktene. Spenningen ut til høyttalerene er forresten et godt stykke under 230V! Ikke noe vits å bruke motstander heller, medmindre du trenger å varme opp rommet eller noe sånt :smile: Edit: TypO K [ Denne Melding var redigert av: enemigo på 2002-11-29 20:14 ] Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Ikke no fare med å varme opp rommet har liksom tre maskiner og masse anna elektronikk, dritt som avgir en god del varme. Men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Rørforsterkere kan (kunne?) bli skadet av å kjøre uten tilkoblet høyttaler. Men det er jo de færreste som har rør i dag (entusiaster unntatt). Transistorforsterkere derimot kan skades ved kortslutning (men de fleste forsterkere har beskyttelseskretser). Åpne utganger er derimot intet problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå