Gå til innhold

Noen spørsmål rundt Windows Vista...

Anbefalte innlegg

Windows GDI er en dårlig løsning. Den gir muligheten til å se filmene i VLC, men du får dårlig bilde!!

Velg heller Direct3d (tror jeg det heter) da får du et mye bedre bilde, men vær obs på at Vista da deaktiverer Aero temaet (gjennomsiktige vinduer og alt det der) mens filmen vises for kombabiliets årsaker!!

edit: rettet skriveleif

7763004[/snapback]

Direct3D er default i VLC.

Det funker ikke hos han av en eller annen merkelig grunn, så jeg hjelper han til å skifte til noe som funker. Vet at det blir værre bilde ;)

7763477[/snapback]

Jeg måtte endre fra default til direct3d manualt for å få bilde i vista RTM iallefall, selv om vista kanskje bruker direct3d som standard!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vær også obs på at med Home Basic kan du maks ha en oppløsning på 1024x768!

Etter det jeg har hørt.

7735300[/snapback]

Du snakker! Det er ikke måte på hvordan de utnytter monopolet sitt. I den virkelige verden ville det vært å gi markedsandel til konkurrenten sin... :omg:

Lenke til kommentar
Tror ikke det stemmer at 1024x768 er maks oppløsning for Home Basic. Tror nok heller det gjelder Windows Vista Starter. Jeg har i allfall ikke klart å finne noen kilde på at Home Basic har noen begrensning i maks oppløsning.

7776136[/snapback]

Syntes det hørtes veldig merkelig ut, ja. Skulle søke etter kilder selv, men kom ikke så langt. Kanskje bare en som ikke installerte skjermkortdriverne som spredde ryktet. :p

Lenke til kommentar
Tror ikke det stemmer at 1024x768 er maks oppløsning for Home Basic. Tror nok heller det gjelder Windows Vista Starter. Jeg har i allfall ikke klart å finne noen kilde på at Home Basic har noen begrensning i maks oppløsning.

7776136[/snapback]

Syntes det hørtes veldig merkelig ut, ja. Skulle søke etter kilder selv, men kom ikke så langt. Kanskje bare en som ikke installerte skjermkortdriverne som spredde ryktet. :p

7776525[/snapback]

He-he, det stemmer selvfølgelig ikke. Hvorfor i all verden skulle de gjøre noe så idiotisk, nå som nesten alle har 19-tommere og større, med oppløsning fra 1280x1024 og oppover :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

7776136[/snapback]

7776525[/snapback]

He-he, det stemmer selvfølgelig ikke. Hvorfor i all verden skulle de gjøre noe så idiotisk, nå som nesten alle har 19-tommere og større, med oppløsning fra 1280x1024 og oppover :!:

7777556[/snapback]

Det er Windows Vista Starter Edition som er begrenset til 1024x768 oppløsning, og ikke Home Basic, noe som ble antydet litt tidligere.

Endret av miceagol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...