Gå til innhold

Noen spørsmål rundt Windows Vista...

Anbefalte innlegg

Jeg har Windows XP på pc-en min nå pr.dags dato. Er det mulig å oppgradere til Windows Vista uten å måtte overskrive det som ligger på disken?

Hvilken utgave bør jeg velge? Ser at psdata har flere utgaver; Home, Business og Ultimate. Fungerer det å kjøre Office 2003 på Vista? Selges ikke Vista på komplett.no? (finner ikke noe når jeg søker...)

Endret av iggipop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke glem at Home Basic også mangler Aero og en del programmer, støtter maks 1 prosessor og har maks 8 GiB RAM på 64-bit versjonen (ikke så viktig om man kjøper OEM).

XP Home kan oppgraderes uten å slette filer og programmer til både home basic, home premium, business og ultimate, mens XP Pro kun kan oppgraderes til business og ultimate.

Lenke til kommentar
Ikke glem at Home Basic også mangler Aero og en del programmer, støtter maks 1 prosessor og har maks 8 GiB RAM på 64-bit versjonen (ikke så viktig om man kjøper OEM).

XP Home kan oppgraderes uten å slette filer og programmer til både home basic, home premium, business og ultimate, mens XP Pro kun kan oppgraderes til business og ultimate.

7735191[/snapback]

Hvorfor det?

Media Center Edition er jo en påbygging av XP Pro, må jeg velge Ultimate hvis jeg vil ha Media Center da?

edit:

Trådstarter: Business har ikke Media Center, du får ikke tilgang til Ultimate Extras (små ekstra programmer som kun kommer til Ultimate, eks. Mulighet for å ha eget språk på alle kontoene), du har ikke så mye media funksjonalitet i det hele tatt.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
De gjør slik at vi som faktisk vil bruke maskinen vår må kjøpe den dyreste altså?

Teite M$ :mad:

7735428[/snapback]

Eller du kan la vær å kjøpe Vista og heller bruke ett annet OS. Det er opp til deg... :roll:

7735617[/snapback]

Det er jo sant.

Jeg mente bare at det er jo teit å ikke la folk ha et bredt utvalg av oppløsninger bare fordi de kjøper basic...

Lenke til kommentar

Så MS Office 2003 vil fungere bra? Og alle programmer som NOD 32, iTunes, VLC vil fungere på Vista. Er i ferd med å kjøpe meg bærebar og da er det greit å slippe å kjøpe en masse spesiell programvare til den

(:

Lenke til kommentar
Hmm...

Prøv å klikk deg inn på Preferences -> Video -> Output Modules -> Skift fra Default til Windows GDI Output.

Du kommer sannsynligvis til å få opp en feilmelding hver gang du avslutter VLC, men du skal ha bilde i allefall =)

7749008[/snapback]

Windows GDI er en dårlig løsning. Den gir muligheten til å se filmene i VLC, men du får dårlig bilde!!

Velg heller Direct3d (tror jeg det heter) da får du et mye bedre bilde, men vær obs på at Vista da deaktiverer Aero temaet (gjennomsiktige vinduer og alt det der) mens filmen vises for kombabiliets årsaker!!

edit: rettet skriveleif

Endret av 2b@d
Lenke til kommentar
Windows GDI er en dårlig løsning. Den gir muligheten til å se filmene i VLC, men du får dårlig bilde!!

Velg heller Direct3d (tror jeg det heter) da får du et mye bedre bilde, men vær obs på at Vista da deaktiverer Aero temaet (gjennomsiktige vinduer og alt det der) mens filmen vises for kombabiliets årsaker!!

edit: rettet skriveleif

7763004[/snapback]

Direct3D er default i VLC.

Det funker ikke hos han av en eller annen merkelig grunn, så jeg hjelper han til å skifte til noe som funker. Vet at det blir værre bilde ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...