hallvis Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hei. Jeg har et lite problem. Her i heimen har jeg nylig fått radiolink bredbånd. Jeg vil gjerne ha internett på begge av husets maskiner. Før jeg fikk bredbånd hadde jeg en hub som koblet pc`ene sammen og gav dem internett. Det nye nettet er koblet inn på usb. Har hørt å lest at jeg kan på en måte bruke en maskin som sjefs maskin og koble den andre via nettverkskortene. Dette fikk jeg ikke til. Skal jeg koble en vanlig ip-kabel mellom pc`ene? Er dette et lokalt nettverk? Jeg har foresten XP på begge maskinene. På forhånd takk! Lenke til kommentar
xico Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 du bruker krysset kabel mellom maskinene... Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Er ganske fersk på dette området... Hva er en krysset kabel? Og takk for gudelig raskt svar... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 en krysset kabel er en tp-kabel hvor ledningen blir rotert en halv gang fra den ene til den andre enden Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hvis du ikke har en krysset tp-kabel i huset, så vet garantert de som jobber på en butikk der de selger slikt hva det er for noe. Er det ingen hjelpere tilstede så er det som oftest gule :razz: Lenke til kommentar
andrekrist Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg har selv akkurat koblet sammen to datamaskiner med krysset kabel. Det ikk helt greit. Kabelen kan du lage selv. Oppskriften finner du her: http://www.duxcw.com/digest/Howto/network/...able/cable5.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå