Lonestarr Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei Jeg har en AMD Athlon 64 3500+ lurer på hvor viktig prosessoren egentlig er når det kommer til spill? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei Jeg har en AMD Athlon 64 3500+ lurer på hvor viktig prosessoren egentlig er når det kommer til spill? 7733891[/snapback] Den er nokså viktig Lenke til kommentar
povenstad Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei Jeg har en AMD Athlon 64 3500+ lurer på hvor viktig prosessoren egentlig er når det kommer til spill? 7733891[/snapback] Jeg vil si at skjermkort og CPU er omtrent like viktig men med en knepen "ledelse" på skjermkortet. (45/55 fordeling kanskje?) Det hjelper lite med 2stk 8800GTX i SLI hvis ikke CPU'en henger med i svingene (...og her snakker vi om MEGET krappe svinger ) Det er dog slik at enkelte skjermkort er mindre "kresne" på CPU ytelsen enn andre. En annen - ikke ubetydelig - faktor er selvsagt selve spillet, men det har du sikkert skjønt mvh Pål Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei Jeg har en AMD Athlon 64 3500+ lurer på hvor viktig prosessoren egentlig er når det kommer til spill? 7733891[/snapback] trodde du fikk svar på dette i går Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Gjorde vel egentlig det, men jeg liker å få det inn med teskjeer.. hmm.. trudde ikke prosessoren var så viktig når det kom til spill jeg det sier sikkert litt om hvor bra peiling jeg har på data Får vel skaffe meg en ny prosessor, hvis det plutselig dukker opp masse penger på kontoen min en dag Endret 16. januar 2007 av mr_tambourine_man Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Gjorde vel egentlig det, men jeg liker å få det inn med teskjeer.. hmm.. trudde ikke prosessoren var så viktig når det kom til spill jeg det sier sikkert litt om hvor bra peiling jeg har på data Får vel skaffe meg en ny prosessor, hvis det plutselig dukker opp masse penger på kontoen min en dag 7734189[/snapback] du får bruke det du har inntil videre da... det kunne jo vært verre, du kunne jo hatt en gammel pentium eller celeron Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 jepp jeg greier meg nok en stund til Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) du får bruke det du har inntil videre da... det kunne jo vært verre, du kunne jo hatt en gammel pentium eller celeron 7734326[/snapback] Takk da, jeg som sitter med AMD Athlon 2800, sokkel A! Den er da ikke så dårlig den CPU'en du har her? Kommer jo an på hva du spiller/skal spille da - Martin Endret 16. januar 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 du får bruke det du har inntil videre da... det kunne jo vært verre, du kunne jo hatt en gammel pentium eller celeron 7734326[/snapback] Takk da, jeg som sitter med AMD Athlon 2800, sokkel A! Den er da ikke så dårlig den CPU'en du har her? Kommer jo an på hva du spiller/skal spille da - Martin 7735410[/snapback] Jeg spiller ikke så veldig krevende spill akkurat nå.. Medieval 2 Total war er vel det eneste spillet jeg har som faktisk trenger litt kraft i PCen. men etter hvert vil jeg jo spille Crysis, hellgate london osv. får håpe CPU'en holder til det Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Siden jeg skrev det kort og enkelt over var fordi jeg satt på skolen. En cpu er en enhet som regner ut matematiske formler, den kan yte alt fra 2Ghz til opptil 4Ghz. En cpu er meget viktig i det hele tatt i en pc, den brukes til alle operasjoner både i spill og programmer. Den er halve jobben vil jeg si. I et spill som fps (som css) så kreves det mye av cpu en. Når du fyrer av et skudd må pc en regne ut skuddets fart, hvor det treffer, når, og hva det treffer. I et bilspill så må den finne ut fart, kanskje du har en prosentmåler som viser hvor langt du har kjørt? Kanskje du krasjet bilen totalt og deler begynte og fly? Hvor fløy de hen? Cpu en gjør grovarbeidet i spill men du kan ikke spille på bare skjermkortet (Ikke enda ivertfall). Selv om skjermkortet gar ram og cpu så er det mest for grafikken, da kan vi si at cpu en du har i pc en avbelaster skjermkortet sammen med rammen. Rammen i selve pc en brukes sansynligvis til lydefekter, forberede eventuelle cutsenes og slikt. Rammen i skjermkortet tar seg av grafikken på det området du er på i spillet og sikkert litt forberedelser til neste rom/ 50 meter lengre frem. Så som du ser så er cpu et must Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Bra svar liker sånna lange og utfyllende svar som det takktakk. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Bra svar liker sånna lange og utfyllende svar som det takktakk. 7737555[/snapback] Versågod Flere spørsmål? Tips: Sjekk wiki. Mye info om det meste der Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Får vel skaffe meg en ny prosessor, hvis det plutselig dukker opp masse penger på kontoen min en dag Kan ikke se at du skriver hvilket skjermkort du har. For alt vi vet så er det skjermkortet ditt som setter begrensingen nå og ikke CPUen. Da er det penger rett ut av vinduet og oppgradere... Og trenger du nytt skjermkort trenger du sikkert nytt hovedkort og minne. I tillegg krever nye skjermkort en skikkelig sak av en strømforsyning. Så sett i gang å spar penger eller hver fornøyd med at det du har duger til det du driver med. Husk det kommer alltid noe nytt og det er alltid noen som vil ha nyere og bedre utstyr enn deg. Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Får vel skaffe meg en ny prosessor, hvis det plutselig dukker opp masse penger på kontoen min en dag Kan ikke se at du skriver hvilket skjermkort du har. For alt vi vet så er det skjermkortet ditt som setter begrensingen nå og ikke CPUen. Da er det penger rett ut av vinduet og oppgradere... Og trenger du nytt skjermkort trenger du sikkert nytt hovedkort og minne. I tillegg krever nye skjermkort en skikkelig sak av en strømforsyning. Så sett i gang å spar penger eller hver fornøyd med at det du har duger til det du driver med. Husk det kommer alltid noe nytt og det er alltid noen som vil ha nyere og bedre utstyr enn deg. 7739033[/snapback] Jeg har XFX GeForce 8800GTS Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 he he...regner med at det var svar nok :!: Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 he he...regner med at det var svar nok :!: Har man brukt 4000 kroner på et skjermkort er det dumt at systemet ikke er balansert. Ny prossessor bør vurderes for å forsvare kjøpet. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 css krever cpu kraft, kafårnåge? d spelte eg på 1500ghz pentium 256kb med et fx5600 og sdram. tingen e når du har brukt någen kroner på skjermkort og bruke fraps, som viser 20 bilder i sekundet opp og ned eller 90 bilder i sekundet. så med det kortet skal det være 90 normalt sett. så sitte du ner i 5 kansje, ja då slide du med feil cpu. sånn vet du det. eg merka kraftig forskjell på 2ghz og 2.66 i battlefield 2142. amd cpu. så enten kjøpe du e6600 if not, så kjøpe du e6300 og et hovedkort som klare opp mot 500 fsb Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 jeg har konstant 60fps i CS:source med min pentium 4 3,2ghz.. Med all grafikk på fullt. Hva ville jeg oppnå med feks ett nytt hovedkort(1000mhz bus speed) og e6600? (gamle hovedkortet er 800mhz) Lenke til kommentar
xersess Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 eg har 7900 GT og amd athlon 3700+( og det blir litt lite) skulle gjerne hatt 4000-5000. veit om folk med samme pc-er som meg med 4200+ og dei fliser meg ganske stygt.... så dt er ikkje dumt å bruke litt penger på ein god prosessor... ikkje serleg dyrt heller fra 4000+ - 5000+ Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Takk for bra svar alle sammen Jeg kjøper meg en saftig dual core prosessor jeg nytt hovedkort, mer ram, strømforsyning og nyinnkjøpt 8800 GTS Da blir det nok bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå